Indlæg af ByteMe

    En WD TV Live kan alt det du efterspørger. Er dog med engelsk menu, men så simpel at et spædbarn kan betjene den. Menuen er billeder og enkelte ord som f.eks. Video eller Music. En WD TV Live Gen3 har både LAN og Wifi og kan købes brugt for 300 kr på DBA.


    Jeg har selv et par stykker af slagsen og selv om jeg også har en Raspberry Pi 2 med Kodi, så er det alligevel WD boksen jeg vender tilbage til, for den er bare så meget nemmere at bruge og virker perfekt til mit behove. ( streaming af video og musik fra USB pind, HD eller fra NAS og PC )

    Hvis du formatterer den gamle HD ligger der da ikke en Windows på den. Så er disken jo tom.


    Hvis det ikke er det du mener med formattering, så må du lige forklare lidt bedre. Tænker du på en skjult partition med Windows restore filer eller sådan noget?

    De holder ikke evigt derude i kulden, men de kan sagtens holde i mange år. Jeg har selv haft billigt netværkskabel udenpå huset i 14 år uden problemer. Men sørg nu for at lukke borehullerne godt med en god fugemasse så du ikke får insekter og fugt ind i murene bagefter.

    Der ligger typisk de nødvendige data-kabler sammen med bundkortet. I hvert fald til 2 eller 4 drev. Strøm-kabler sidder jo på PSU'en eller følger med hvis det er en modul-PSU med løse kabler.
    Drivere ligger på CD der følger med bundkort og grafikkort. Evt kan nyere drivere hentes på producentens side.

    Jeg har adskillige opladere med micro-usb liggende rundt om i huset og jeg har aldrig oplevet nogen problemer ved at bruge dem til min Galaxy Note 3, mit BT headset, tablet, Kindle, PS4 controller osv. Jeg griber bare den nærmeste lader. :)

    #5 Sorry mit sene svar, men jeg har åbenbart ikke fulgt godt nok med. :)
    Jeg synes ikke det er så svært at sætte skærmbeskyttelse på og det plejer da at lykkes uden alt for store bobler under plastiken. Som regel kan de værste bobler "glides" ud til siden med et kreditkort bagefter. Det største problem er for mig at placere skærmbeskyttelsen præcist, men det er måske nemmere for en med yngre øjne og roligere hænder end mine. (er 50+) :)
    Når først skærmbeskyttelsen sidder der er den næsten ikke synlig og hvad touch angår kan man slet ikke mærke forskel. Nu har jeg en Note 3 og der er heller ikke noget at mærke når jeg bruger pennen.
    Det er jo også ret nemt at finde nogen meget billige sæt skærmbeskyttelse og så kan man jo købe nogen stykker, så man har en ekstra at øve sig med. Jeg har f.eks. købt sæt med 3 ark for ca 50 kr på Amazon.uk

    Kan kun anbefale både skærmbeskytter og cover. Hver gang jeg køber ny telefon er det første jeg gør at pakke den godt ind. Der fås masser af smarte covers der ikke koster ret meget. både siliconecover, læder covers med klap og andet. Og laver man en ridse i skærmbeskytteren, så tager det 2 minutter at skifte den. Jeg har forøvrigt altid et par forskellige covers liggende, så jeg kan skifte alt efter humør og hvad jeg skal lave den dag. Til gengæld har jeg altid en telefon der virker og ser helt ny ud. :)

    Jeg havde en PC med de samme problemer og havde også fundet løsningen med at tage strømmen fra den i nogen minutter hvorpå den godt ville starte op. Jeg fik det råd at skifte strømforsyningen ud og siden har den startet op hver gang. Det var forøvrigt også en Corsair PSU af nogenlunde samme størrelse. Jeg kan ikke garantere det er løsningen, men hvis du kulle låne an anden PSU et sted, så var det måske et forsøg værd.

    Hej
    Jeg har for nylig investeret i en dejlig farvelaser, en Samsung SL-C410W.
    Den printer utroligt flot, men jeg har dog et par spørgsmål, så jeg
    håber der er nogen der har denne printer eller i hvert fald kender til
    den.


    1. Når jeg tænder printeren kommer den med et par meget
    høje smæld og jeg var da ved at skulle skifte bukser de første par gange
    det skete. ;) Jeg er helt med på at en printer både brummer og
    klikker lidt, mens den varmer op og gør klar, men disse smæld er meget
    høje. Er det normalt for denne model?
    ( jeg kan evt levere en optagelse af lyden ) :)


    2.
    Når jeg printer fotos ud, så synes jeg farverne er en anelse blege i
    forhold til det fine testprint af en sommerfugl som printeren kan
    levere, også på helt almindeligt billigt kopi-papir. Er der en nem måde
    at få lidt mere knald på farverne på det man printer ud?


    3.
    Hvis jeg printer på 200 g/m2 papir (kraftigt fotopapir) så "tværer" den
    ofte farven ud i striber. Er papiret for kraftigt? Printeren skulle
    kunne klare op til 220 g/m2
    Er der måske noget jeg har overset? (har last manualen) :)


    4.
    Nogen der kan anbefale noget godt, men ikke alt for pebret fotopapir
    til denne laserprinter? Gerne noget ret kraftigt papir. Til kort,
    indbydelser og fotos.


    På forhånd tak for jeres input.


    mvh Mogens

    Et digitalt videokamera gemmer vel optagelserne på et kort, f.eks. et SD kort eller lign. Så kan man enten overføre videoen til en PC med et USB kabel eller flytte kortet over i en kortlæser, enten en intern eller en USB.


    Start med at finde ud af hvad det er for et kamera og hvordan det gemmer sine optagelser. Alt det med HDMI er jo bare så kameraet kan afspille via et TV, det er ikke til at overføre til en PC med. Det kunne måske virke med et capture card, men så skal du til at optage fra en optagelse og så ryger kvaliteten altså et ordenligt hak nedad. En ren digital overførsel til PC er klart det bedste, altså via USB eller fra SD kort og det er også langt hurtigere.

    Nabelsen, du skriver jo at du har to diske i maskine. En SSD og en "almindelig" harddisk som lager. Det er aldrig en god ide at have andet end systemdisken sat til imens man installerer Windows. Det kan give flere problemer både imens og bagefter.


    Og så bytter du altså lidt rundt på nogen begreber når du kalder din lager-disk for en ekstern disk. En ekstern disk er en disk der befinder sig udenfor PC kabinettet, altså i sit eget separate kabinet og typisk er koblet til PC'en med USB eller E-sata. Bagefter skriver du at din lager disk sidder inde i maskinen og i så fald er det jo en intern disk, ikke en ekstern. :)

    På de laptops jeg har haft har det været F2 under boot der lukkede op for BIOS, men det plejer at blinke frem på skærmen et kort øjeblik som noget af det første. Derfra vælger du så Load Optimized som nævnt før

    En nemmere løsning der ikke kræver geninstallering af Windows og alt det andet er at kopiere (klone) den gamle SSD over på en ny og større og så evt. bagefter bruge den gamle som ekstra lagerdisk. En større SSD er selvf. noget dyrere, men man slipper for en masse arbejde. :)