Indlæg af Sakkura

    Når CPUen ikke laver noget vil den ryge ned i en lavere P-state eller C-state, det er en uafhængig feature der stadig fungerer selv om Turbo Boost er deaktiveret.


    De her ting (EIST/Speedstep, C1E osv.) bliver ofte også slået fra mens man indstiller sit OC, men så kan man slå dem til bagefter.

    Turbo Boost kan bruges ved overclocking, men det normale er at slå det fra, da det ændrer ved spændingen som det nu lige lyster; det gør det vanskeligt at sikre at overclocket er stabilt, og at spændingen ikke ryger for højt op.

    Hvis det skal være fra en af de tre butikker i det angivne prisleje, så vil jeg sige jeg er mindst lunken over for en Almighty Shark. Men i et lidt lavere prisleje tilbyder Komplett et system med en Core i7-5820K, og der har man et bedre udvalg af strømforsyninger, SSDer osv.


    Umiddelbart er de ændringer jeg ville vælge:
    Strømforsyning: Cooler Master V750S
    CPU-køler: Evt. en Cooler Master Seidon 120V
    Grafikkort 1: MSI GeForce GTX 970 4GB
    Grafikkort 2: MSI GeForce GTX 970 4GB
    SSD/Harddisk 1: Crucial MX100 SSD 256GB
    SSD/Harddisk 2: Seagate Barracuda® 1TB, eller hvor meget plads du lige har brug for
    Tastaturer: Fravælg hvis du ikke skal bruge det, det reducerer prisen lidt


    Så ender prisen på lidt over 15K. Det er et bedre system stort set over hele linjen; eneste betydelige nedgradering er et par GTX 970 i stedet for et par GTX 980, men forskellen er ikke stor. Jeg er ikke helt vild med CPU-køleren, men den er til at leve med. Du kan selvfølgelig selv vælge et andet kabinet, eller opgradere til et par GTX 980 hvis det skal være.

    "113 FPS i spillet Bioshock" :))


    Pænt komisk reklame.


    Men anyway... det er et skuffende system. Når man betaler så vanvittigt mange penge, så bør det hele jo spille. Men de har sat en skaldet Corsair H55 til at køle CPUen. Der er en dårlig discount-SSD i; dels er 120GB i den skrabede ende og dels er Kingston V300 bare en rigtig langsom SSD. Endelig er der strømforsyningen... som de ikke gider oplyse navnet på. Det tyder på det er noget billigt skrammel. :thumbdown:

    Jeg sage ikke det var køler der gjorde det læs hvad jeg skrev igen.


    Jeg har læst det du skrev:


    Quote

    du skal huske og slå CPU fan alert fra i BIOS hvis du køber den, ellers popper BIOS op hver gang du starter din PC og siger CPU fan alert.


    Grunden til den siger det er blæser på NH-U12S ikke engang begynder og køre før du belaster PC, så din BIOS tro du ikke har nogle blæser på din køler


    Det giver jo ikke nogen mening. Det er bundkortet (eller fan controller) der styrer om blæseren kører, og det gælder uanset om der er en Noctua NH-U12S eller stock-køler etc. på CPUen.


    Og jeg kan sige jeg har præcis den køler, og jeg har aldrig oplevet det problem.

    Da jeg gik ind på Can i run it så sagde den at jeg ikke engang kunne på low graphics. Men hvilken intelcore i5?
    Er der ikke flere versioner? :)


    Can you run it er ret elendigt. Anmeldelser er langt mere troværdige. Og dit system vil sagtens kunne køre spillet. Dit grafikkort ser ud til at være et HD 7770. Det er ikke nok til at køre spillet på ultra (undtagen måske ved lavere opløsninger), men fint ved lavere grafikindstillinger.


    Jeg vil mene du får brug for et nyt grafikkort før du får brug for en kraftigere CPU. Men hvis det skal være, så er listen over kompatible CPUer her, og pt. vil jeg nok sige en Core i5-3470 er det bedste køb fra ny af (Core i5-3570 er en anelse hurtigere, men noget dyrere). Du kan selvfølgelig også prøve at finde noget brugt.

    Ikke ret meget, nej. Et program som CPU-Z ville kunne vise en del mere.


    Men umiddelbart vil du godt kunne opgradere til en Core i5 eller Core i7, bare ikke fra den nyeste generation. Det gør ikke så meget at du vil være en generation "bagud". I øvrigt burde en Core i3-3220 køre Far Cry 4 ganske fint. Techspot fik 76 FPS med netop den CPU.

    Cooler Master har stadig masser af dårlige strømforsyninger. Deres GM-serie er sådan lidt på grænsen, eksempelvis er Cooler Master G550M baseret på en solid CWT-platform men med meget dårlige kondensatorer.


    Cooler Master V og VS er slet ikke sammenlignelige med de billigere modeller.

    Det er noget vrøvl. Det er ikke køleren der bestemmer hvornår blæseren kører, det er bundkortet (eller fan controller, hvis man bruger sådan en).


    Hvor meget hukommelse du får brug for er meget svært at vurdere, da det kommer an på præcist hvad du arbejder med. Men man kan i hvert fald sige at det er nemt at opgradere senere, hvis de 8GB viser sig ikke at være nok.


    Kender heller ikke deres kabinetter så godt. Det er en ulempe ved MM-Vision, at de køber OEM-kabinetter og sælger under eget navn.


    Køleren er passende til overclocking.


    Strømforsyningen er faktisk lidt lavere kvalitet end Corsair RM. Problemet med Corsair RM er at det er discountvare der bliver reklameret for og solgt som luksusvare.


    Edit: Fandt en anmeldelse af et lidt ældre system med det pågældende kabinet. Det er et forholdsvis forældet design. Strømforsyning i toppen, ingen hjælp til kabelføring (anmeldelsen siger at kabelføringen er "klaret ganske fint", men der ligger jo en kæmpe kabelbæ hen over hukommelsen), ikke malet indvendig, tilsyneladende ret gammeldags harddiskbur, og I/O-covers ser umiddelbart ud til at være typen der skal knækkes af og ikke kan genbruges.

    Ikke direkte - Steam betaler det for dig, men det resulterer i en højere listepris i regionen. :9xo


    Lad mig sige det mere klart: Man betaler ikke moms på Steam. Man handler ikke i Danmark og dermed er der ikke moms. Til gengæld betaler man VAT i Luxembourg, men det er markant lavere end dansk moms, og på niveau med skatten i det meste af USA.

    Der er ingen fuskeri hér - De betaler simpelthen bare mindre i USA pga. mangel på salgsskat og så en højere levestandard her i Europa.


    Af samme grund betaler de endnu mindre i Øststaterne og f.eks. Indien - Også derfor at nøgler derfra er geolocked til kontoer derfra.


    Man betaler ikke moms på Steam, og mig bekendt heller ikke Origin.

    En stor del af årsagen er deres grådige fifleri med valutakursen. Ifølge Valve svarer $59.99 til €59.99, hvilket så er ca. 446 kroner. Men $59.99 svarer faktisk kun til ca. €48 eller 356 kroner.


    I øvrigt er mange af PC-spillene fra Komplett downloads.

    Hvis du klikker videre til Bilkas side kan du få flere oplysninger. Her er et par af de relevante:


    Quote

    se en masse forskellige formater som: .mpg, .vob, .mkv, .mp4, .mov, .3gp, .avi, .wmv.


    Quote

    Max Opløsning 1366x768