Nætværksnørd søges. Problemer med DNS

  • Jeg har brug for et klogt hoved til at løse et problem.


    Jeg har købt mig en ny router m. indbygget modem.
    En Netgear Dgnd4000
    Det var lige umiddelbart den bedste jeg kunne finde, og jeg er simpelthen så træt af den Zyxel som fulgte med Fullrate.
    -Skal ind og tænde og slukke flere gange dagligt, for at komme på nettet.


    Efter at ha udskiftet routeren, kan jeg ikke komme på nettet.
    Den skriver at der er problemer med DNS-serveren.


    Har prøvet at ændre DNS ip'en til flere forskellige.
    Bl.a.
    208.67.222.222 (primær)
    208.67.222.220 (sek.)


    Og har også prøvet Googles


    Når jeg gør dette, skriver den i stedet at den ikke kan komme i kontakt med DNS-serveren.


    Når jeg skriver ping 8.8.8.8 i cmd, skriver den mislykket på alle 4.
    (Fik af vide jeg skulle prøve, men aldrig hvad formålet var)


    Når alt dette er sagt, havde jeg faktisk samme problem med min Zyxel, da jeg blev kunde.


    Dette fik jeg dog ordnet via en rar mand hos deres support.


    Men de vil desværre ikke hjælpe mig med dette problem, da det ikke er deres router.


    Så jeg ville logge ind på min gamle Zyxel, og se hvad det nu var jeg gjorde, men kan ikke komme ind i den.


    Har prøvet alverdens måder:


    brug. - Admin (Den er jeg sikker på)


    Password - password eller 1234 eller admin eller blank eller 123456 (Er alle prøvet uden held)



    Så derfor...


    Er der nogen der lige sidder med løsningen?

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Er ikke ekspert på det område.. Men da jeg skulle have min egen ruter op hvor jeg før kørte med yousee's router.. Der skulle jeg indstille yousee ruteren til at jeg havde min egen ruter.. Så fra stikket i væggen ind i yousee og fra yousee ind i min egen ruter!


    For at få adgang til yousee linien, skulle jeg igennem deres ruter..


    Jeg er ikke sikker på det er sådan længere da det er noget tid siden jeg gjorde det.. men det kunne måske hjælpe..

  • godmorgen.
    Har netop købt en router med moden i , så jeg slipper for at bruge fullrates router. :) . Jeg prøver her snart at se om jeg kan komme ind i den gamle, og tjekke op på hvad løsningen var der.
    Men ellers ja, en normal router, skal igennem udbyderens egen.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Koden som stod på "mit fullrate" virkede desværre ikke.


    Har jo lavet en Hard Reset af den gamle router, dengang der var problemer med den, så koden er nok også blevet nulstillet til noget org. fra producenten.


    Det er derfor jeg prøvede de org. koder jeg lige kendte. :)


    -øv øv

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Her har routeren opsat sig selv, og kommer op med dette, hvilket jo virkede fint.



    Trykker derefter "Next"



    Og så kommer dette op...



    Når jeg så manuelt skriver en DNS-ip, kommer den op med dette


    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Har fået den til at virke som "switch", ved at køble LAN-portene sammen, og slå DHCP fra på Netgear, så nu bruger jeg Netgear som trådløs router, og må så leve med Zyxel som modem, indtil jeg finder en løsning.


    På denne måde kan jeg desværre ikke udnytte de mange muligheder jeg har i min netgear :pokey:

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • mange teleselskaber er begyndt at bruge portblok på deres core switche (har vist noget med terror lovgivningen at gøre) så hvis man knalder sin egen router på bliver den bare blokeret inde fra ISP'en.
    jeg tror bare at du skal give din udbyders service afdeling et kald og sige at du har sat din egen router til. så plejer de at kunne åbne op for det i løbet af kort tid.


    der er også den mulighed (hvis din nye router understøtter det) at du spoofer din gamle routers mac adresse

  • Umiddelbart skyldes det at ISP binder deres public IP-adresser til et netkorts fysiske MAC-adresse.
    Du har 2 muligheder


    1) sæt alt det gamle til igen, log ind i din router og release din public IP-adresse.
    Sluk udstyret. Sæt det nye til og tænd det hele igen
    2) ISP kører med noget der hedder lease time - det er den tid en IP skal være "bundet" til netkortet.
    Så sæt alt det nye til, sluk hele møget, og tænd det om 24 timer (kender ikke din ISP lease time, me. Den plejer at være alt imellem 2 og 24 timer

  • Vi skal også klone MAC addressen for at sætte en router til vores Yousee modem. Ellers bliver vi konstant mødt med login skærme for at koble på nettet.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg fandt løsningen:


    Følgende er de gældende LAN informationer:


    • DHCP-range: 192.168.1.33-64 (Pool Size 32)


    Der stod min på:


    Range from: 192.168.1.1


    I stedet for 192.168.1.33



    -Bare lige hvis andre skulle støde på det samme problem.


    Ud over det har jeg disse Fullrate informationer:


    WAN informationer:


    [list]
    [*]IP-ranges: 89.150.128.0/18, 90.184.0.0/15, 95.166.0.0/16
    [*]VPI/VCI (Virtual Path Identifier og Virtual Channel Identifier)- 0/33 eller 0/101, afhængigt af hvilket centraludstyr du er tilkoblet.
    [*]Encapsulation: ENET ENCAP
    [*]Multiplexing: LLC


    LAN informationer:


    [list]
    [*]Gateway: 192.168.1.1 (Routerens IP-adresse)
    [*]Subnetmask: 255.255.255.0
    [*]DHCP-range: 192.168.1.33-64 (Pool Size 32)
    [*]Fullrate DNS-server Primær:89.150.129.4
    [*]Fullrate DNS-server Sekundær: 89.150.129.10


    Alternative DNS-servere:


    [list]
    [*]208.67.222.222 (opendns.com)
    [*]208.67.220.220 (opendns.com)
    [*]8.8.8.8 (google dns)
    [*]8.8.4.4 (google dns)
    Den nye router fungerer som en drøm, og er yderst lykkelig for at ha sluppet af med den elendige Zyxel.


    Har dog efterfølgende fundet ud af at min eksterne disk som er sluttet til routeren, skulle ha været FAT32, og ikke NTFS.. Så nu kan jeg ikke komme i kontakt med den på min PS3. Måske en god undskyldning for at købe PS4 når den kommer? :whistling:


    -Kunne jo være at den kan håndtere NTFS .


    PS. Der er ikke login og kode på Fullrates net.


    Hvis man har et andet abonnement hvor i det er, kan dette jo indsættes i router-setup, så man ikke længere skal tænke over det.


    DSL-Informationerne er til at få hos udbyderen.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Tror ikke du skal forvente NTFS på nogen som helst Konsol. Det bliver nok nærmere Fat64 eller noget helt andet hvis det er. NTFS er Microsoft (og generelt ikke særligt egnet til andet end en PC.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Okay. Var jeg ikke klar over. Så meget har jeg egentlig ikke sat mig ind i Fat og NTFS.


    Men godt at vide.


    -Så kan jeg jo ligeså godt formatere den på ny, og ligge skidtet om, så det kan komme til at fungere :)



    ---
    EDIT:
    Mente for resten heller ikke at selve NTFS systemet skulle være på konsollen, men bare understøttelse af at hente fra en enhed med NTFS :)

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb