Indlæg af Mardax

    Hej igen,
    Der er Prime95 som stresser din CPU, men også benchmark tools som 3Dmark stresser dine komponenter.
    Hvis du mener dine ram er fejlen, så tag evt. den ene klods ud, og prøv at boote med den anden klods i. Hvis det fejler, så prøv en anden socket på bundkortet (men samme ramklods).
    Hvis det også driller, så tag den ud, og prop den i, som du tidligere har haft ude (og ikke testet).

    Hej
    Jeg tror ikke på det har noget med dine ram at gøre - hvis det var en ram fejl ville din Pc gå i dørken hver gang du lavede en specifik handling (der hvor probemet ligger stored i dine ram) - det kunne eksempelvis være at åbne Word.
    Din GPU bliver meget varm - 81 grader er ikke decideret et problem, men det er varmt, og jeg mener også det er lige omkring den temperatur, hvor man skal overveje at pille siden af kabinettet.
    Hvis det var sektorere på din harddisk, som var beskadigede, så ville du ligeledes få BSOD hver gang du prøvede at læse fra de beskadigede sektorere.


    Du kan hente mange værktøjer, som tester på kryds og tværs - og jeg er enig i, at du bør teste alt særskilt, in a way.
    Hent 3 forskellige programmer - ét der stresser din CPU. Ét der stresser din GPU, og til sidst en der tester dine ram. Hvis din pc går i dørken når du stresser din CPU, så har du løsningen (forenklet sagt) - du kan hvert fald komme tættere på problemet. Ligeledes med de 2 andre programmer.
    Nyere bundkort har dioder på bundkortet som indikerer ram-fejl - jeg antager din Pc er fra før den tid?
    Jeg tror ikke du skal fokusere på bundkortet og harddisken til at starte med.
    Du siger samtidigt at tingene kørte fint for en uge siden - har du opdateret drivere i den forgangne uge? Hvis ja, så rul tilbage til der hvor du husker tingene kørte.
    Der er endvidere en feature i Windows 7, som kan rulle dit system tilbage til et givent tidspunkt (såfremt den er slået til - det er den som standard) - her kan du vælge at rulle et stykke tid tilbage - med de problemer det nu også kan give.

    169.X.X.X addressen bliver givet, når computeren ikke kan nå en DHCP-server af en eller anden art. Automatic Private IP-addressing (APIPA).


    Så du har 2 muligheder i min verden, såfremt du er sikker på din router ellers fungerer



    1) Kør med fast IP i samme segment som din router


    2) Fiks din DHCP-server i din router



    Jeg skal lige forstå dit spørgsmål 100% - kører du med wireless eller wired netværk nu?

    Umiddelbart skyldes det at ISP binder deres public IP-adresser til et netkorts fysiske MAC-adresse.
    Du har 2 muligheder


    1) sæt alt det gamle til igen, log ind i din router og release din public IP-adresse.
    Sluk udstyret. Sæt det nye til og tænd det hele igen
    2) ISP kører med noget der hedder lease time - det er den tid en IP skal være "bundet" til netkortet.
    Så sæt alt det nye til, sluk hele møget, og tænd det om 24 timer (kender ikke din ISP lease time, me. Den plejer at være alt imellem 2 og 24 timer

    Hej "Sakkura"


    Det drejer sig blot om disse 2 bundkort:
    http://www.asus.com/dk/ROG_ROG…V_FORMULA/#specifications
    Det er 30,5 x 25,7 cm


    Mit nuværende er:
    http://www.asus.com/Motherboar…TOOTH_P67/#specifications
    Det er 30,5 x 24,4 cm


    Umiddelbart virker Maximus V Formula ikke som et "fullblown" e-ATX bundkort, men blot en mellemting mellem et eller andet, og noget andet.
    Så det jeg læser er, at jeg trygt kan bestille Maximus V Formula bundkortet?


    Mange tak for begge jeres svar.

    Aahh forstået...
    De resterende af hullerne skulle så passe til e-ATX, som jeg forstår dig.


    Tak for dit svar - Sorry jeg lige blev spørge-Jørgen for et øjeblik, men det ville være tåbeligt at brænde nallerne fordi man ikke lige har undersøgt tingene til bunds.

    Hej Sam
    Mange tak for dit svar.
    Jeg er ikke synderligt bekymret for afstandsstykkerne, spørgsmålet er om de kan flyttes lidt til højre - altså om hullerne er der til det i selve kabinettet.
    Sidder hullerne i e-ATX og standard ATX ikke ens?
    For hvis det er tilfældes så er der umiddelbart ikke de store problemer nemlig.


    Jeg er glad for dit svar, men jeg er stadig lidt spørge de omkring "vil det passe".


    Mvh
    Ren

    Hej alle,


    Jeg håber der sidder én derude, som kan hjælpe mig.
    Jeg har et Antec Twelve Hundred v3 kabinet - i det sidder i øjeblikket et ASUS Sabertooth P67 - det er et standard ATX format.


    Jeg har så besluttet mig for at udskifte bundkortet, som et led i en større ombytning af komponenter.
    Det bundkort jeg har besluttet mig for er også fra ASUS - Maximus V Formula


    http://www.asus.com/dk/Motherb…V_FORMULA/#specifications


    Her står, at det er e-ATX størrelse, men sammenligner jeg målene fra mit Sabertooth P67 og så målene på ovenstående, så er det blot 1.3 cm bredere.
    Såfremt jeg kan få det til at passe i mit kabinet, så vil det betyde, at jeg mister nogle af kabelførings-hullerne - fred være med det.
    Men hvordan er mounting hullerne på bundkortet - altså sidder de huller man monterer bundkortet i kabinettet med på samme måde, som ATX?
    Er der nogle som har erfaringer fra en lignende problemstilling - kan jeg trygt købe bundkortet, og klaske det i mit kabinet, eller er det helt ad helv...s til?


    Jeg håber I kan hjælpe.

    Jeg har netop monteret en http://www.arctic.ac[...]
    på mit HD 587X-ZNFA uden problemer overhovedet.
    Min idle temperatur faldt med ca. 12-14 grader, og full load er faldet med over det dobbelte. 30-35 grader.
    Jeg har et Twelve Hundred v3 -kabinet, så airflow har været tilstrækkeligt til begge kølere.
    Hvis man vil købe en køler, som jeg har monteret på mit grafikkort, skal man dog være opmærksom på, at de køleprofiler som følger med, skal "limes" på med en blanding, som selvfølgelig medfølger.
    For mig var det sådan lidt nervepirrende, da du altså sidder og limer direkte på dine ram. Samtidigt er det MEGET vigtigt, at du rører i denne blanding i 5 minutter - ellers størkner det ikke.
    Køleren er relativt nemt monteret. Det eneste lille "problem" var at balancere nogle små plastik-afstandsstykker mens jeg monterede køleren - dog ikke noget der bør afskrække nogen fra at købe denne køler.
    Nu skal Pc'en med mig hjem på kontoret, og så håber jeg, at den er blevet VÆSENTLIG mere lydlød!

    Det er et rigtig godt spørgsmål - og det kan jeg ikke besvare.
    Jeg har haft skrevet til dem, som jeg købte kortet af i tidernes morgen.
    De kunne heller ikke hjælpe mig.
    Spørgsmålet er vel egentligt også hvordan reference designet ser ud i modsætning til ZNFA -designet.

    Ja, men problemet er lidt, at det ikke er et reference-model kort.
    Så jeg er lidt usikker på hvor meget køleren eventuelt skal "tilpasses" for at passe på netop mit gfx.


    Tak for svaret :)