Indlæg af Digit4ll

    Kom med dit bedste bud på den bedste airflow.


    -Jeg køber gerne flere fan's. Pris ligegyldigt.
    -Jeg er ikke interesseret i vandkøling.


    Mit kram:


    Kabinet: NZXT Phantom - full Tower.
    MB: MSI MPOWER, Z87.
    CPU: i7-4770K.
    PSU: Corsair TX V2 850W, 80-bronce.
    RAM: Corsair Vengeance XMS3 1866MHz 16GB.
    GPU: MSI GTX 780 Lightning.
    SSD: Intel 520 180GB / Synology Nas-server.


    Køling:
    Corsair H100i Hydro Series CPU Køler (TOP)
    1x Noctua NF-A14 FLX 140mm Blæser (FRONT)
    2x 120mm i siden som kom med kabinettet. (SIDE)


    Overclock:
    4770K 4.2 ghz. Max temp 69 grader
    GTX 780 - Boost Clock:1033 MHz til 1100 MHZ. (Har ikke modtaget kortet endnu)


    -----------------------------------------------------------------
    Der er stadig plads til en 120mm i REAR, efter corsair i100H er installeret i TOP!


    Den 200/230mm. FAN'en på siden, er placeret lige over grafikkortet.



    [Blocked Image: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2839847/nzxt_phantom_19.jpg]


    FRONT, 1 X 140mm
    REAR, 1 X 120mm
    SIDE, 2 x 120mm and 1 x 200/230
    TOP, 2 X 200mm

    Er ikke ekspert på det område.. Men da jeg skulle have min egen ruter op hvor jeg før kørte med yousee's router.. Der skulle jeg indstille yousee ruteren til at jeg havde min egen ruter.. Så fra stikket i væggen ind i yousee og fra yousee ind i min egen ruter!


    For at få adgang til yousee linien, skulle jeg igennem deres ruter..


    Jeg er ikke sikker på det er sådan længere da det er noget tid siden jeg gjorde det.. men det kunne måske hjælpe..

    Jeg er selv INVIDIA fan og jeg afventer MSI GTX Lightning som har release i morgen d. 28/8.. Det skulle efter rygterne blive det hurtigste 780 kort og slå Titan på alle punkter.. Allerede nu kan de fleste OC 780 slå titan på nogle punkter..


    Men det spås allerede på nuværende tidspunkt at en Titan Ultra og GTX 790 skulle være under opsejling..


    http://bf4central.com/2013/07/battlefield-4-amd-optimized/


    Læs her omkring AMD optimereingen af BF4....


    Har også tænkt mig at være åben overfor det Radeon nu kommer med, også da jeg læste rygter om at BF4, Rome 2 og Watch Dogs skulle følge med 9xxx modellerne. Men dette var selvfølgelig bare rygter.
    Vil der ikke være nogle børneproblemer med et helt nyt grafikkort, som også kommer med en ny arkitektur?


    Fordi at playstation 4 og xbox one har en AMD chip, er der gjort ekstra ud af at øge performance til AMD :thumbdown: .. BF3/BF4 køre på frostbite engine hvor ATI GPU'erne har vist best performance....*Ind til videre*

    Jeg vil nok vælge Asus løsning , eftersom de er kendt, for at havde den bedste køler løsning på market, men hvis du vil overclock meget højt, så er MSI lightning det rette valg.



    Ikke helt korrekt... Det er netop clocket i forvejen fra producenten selv.. Den har en clock boost på 1202 MHz!! Dvs. Hvis man IKKE clocker, er dette kort at fortrække :rolleyes:


    Digitimes rapporterer, at AMD's partnere såsom Asus, Gigabyte, MicroStar, Sapphire og Tul Corp skulle være klar til at sende de første grafikkortmodeller på gaden i Radeon hD 9000 serien i starten af oktober måned


    Når først Digitimes skriver det, så er der større sandsynlighed..

    Ser fint.. lille tilføjelse til grafikkort..


    MSI GTX 770 - Lightning er den hurtigste 770 der findes.. + gode kølere.


    ASUS DC ll - populære kølere og lydløse..


    Jeg ville vælge en af dem..


    Det er klart mærkbart hvis du nogensinde laver sekventielle overførsler til en anden enhed der er mindst lige så hurtig. Pointen er at det gør du meget sjældent. Så du får et stort benchmark-tal, som ikke giver dig noget særligt i praksis.


    Så det vil ikke have indflydelse på boot tider, eller et hurtigere styresystem hvis det ligger på raid drevene??

    Der er i praksis ikke nogen nævneværdig fordel af at køre SSDer i RAID0.


    sakkura +1


    kan give sakkura ret.
    havde det været almindelige sata diske kunne det nok godt betale sig.
    men ved ssd diske er det kun hvis du har gang i en masse store filkopieringer eller at pakke store filer ud at du vil kunne mærke det hvis du køre raid0.
    hvad angår dine ram. så er mine erfaringer også at det er hul i hovedet at betale så mange penge for ram medmindre man bare vil benchmarke og have det yperste af det yperste. så find en stak 16 gb til billige penge (du vil ikke lægge mærke til forskellen)



    Nu er jeg ikke eksperten som sidder og bench'er konstant og udskifter hardware hver gang noget nyt på market.. Men denne gang afprøvede jeg at lave en bencmark med Cristalmark, først på en intel 520 180 gb. Og derefter i raid-0. Jeg fik 500 noget i reads med 1 ssd og over 1000 i raid.. ca dobbelt performance. Er det ikke mærkbart????


    Nu er jeg ligeglad med whrits da jeg ikke overføre store dataer..

    Hvorfor vil du køre 2 gange ssd, hvorfor ikke bare snuppe en Samsung 840 256gb istedet for? Hvilket er billigere



    ?? De køre raid-0 . Hvis ikke du ved hvad det er, så kan jeg fortælle det kort. Raid-0 er hvor man sætter 2 ssd diske sammen og så fungere som 1 disk. Det får man ca. Dobbelt performance af..
    Forstil dig hvis en person som læser en bog. men i raid-0 vil der være 2 personer som læser samtidig.

    HardocpTest fra Hardocp.com hvor de laver en god beskrivelse angående ram og 4770K. I følge dem ville man ved en stabel OC ved 4.5ghz kunne køre 2400mhz. Uden de nedclocker sig.


    Se på side 6-luck of draw og under memory speeds

    Jeg er i gang med den store opgradering mangler bare RAM.. Ind til videre har jeg


    MSI Z87 MPOWER - socket 1150
    2x MSI GTX 770 lightning
    2x intel SSD 520 180 GB raid-0
    Intel Core i7-4770K Processor
    Corsair H100i cpu Køling.
    Corsair TX 850W PSU 80+ bronce.
    Kabinet corsair graphite 600t white.
    Creative X-FI Titanium HD.


    Nu til RAM.. Hvilke? Mit eget bud:


    Corsair Dominator P 2133mhz QC - 4x4 -16GB. PC3-17066, CL9-11-11-24.
    1742 kr.


    Corsair Dominator P 2400mhz DC - 4x4 -16GB. PC3-19200, CL10-12-12-31
    2113 kr.


    Corsair Dominator P 2800mhz DC - 2x4 - 8GB. PC3-22400, CL12-14-14-36,
    2239 kr.


    Corsair Dominator P 2666mhz DC - 2x4 8GB. CL11-13-13-35.
    1303 kr.


    Corsair Dominator P 2800mhz DC - 2x4 8GB. CL12-14-14-36.
    2239 kr.


    Eller vendte til 3000mhz? Andre bud ??


    Dette er en ren gamer pc. Forberedt til BF4, som stiller 5GB RAM requerments.


    Når jeg gamer bruger jeg Teamspeak / msi afterburner til record / anticheat programmer.


    Jeg er i tvivl om det skal være 8 eller 16 gb. Når jeg søger på nettet,
    vejleder de fleste til 8 gb for gaming??


    Digit4ll