Skal det være muligt at købe og sælge online accounts på Tweak.dk?

  • Nej Pinky - jeg snakker om alt lige fra goldsellers til pirat servere og kontosalg...

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SShadowS


    Det burde du da vide, du slettede jo den sidste tråd om emnet.
    Det er ikke ulovligt at sælge accounts, måske bryder det EULA men det er jo bare en aftale mellem bruger og firma. Man kan mest se den som en gentlemans aftale og ikke andet.


    Jeg har ingen problemer med det, bare det er et separat underforum.


    Slettede jeg en tråd om det?
    Det husker jeg ikke..
    Kan da kun slette mine egne indlæg, og jeg husker ikke jeg har oprettet
    et indlæg om salg af online-konti.


    Men salg af online-konti er ikke noget jeg kommer til at bruge.
    Bruger ikke Steam, da jeg ikke gamer ret meget på min PC.
    Det har jeg Xbox'en til.


    Så hvis det er lovligt har jeg det fint med det.
    Hvis det ikke er lovligt, om det så er ifølge lov eller EULA, så synes jeg ikke det
    hører hjemme her på Tweak.


    Tweak-teamet har arbejdet i årevis på at skabe et godt og fornuftigt forum.
    Jeg har været på forumet næsten siden starten, og jeg mener bestemt lykkedes.


    - Bubbi

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Nej Pinky - jeg snakker om alt lige fra goldsellers til pirat servere og kontosalg...


    Så du mener at der er fortilfælde hvor Blizzard har fået lukket hjemmesider ned fordi der er solgt WoW accounts eller guld?


    Som SShadowS vil jeg gerne se et link til noget omkring det. Undrer mig meget at de kan få en dommerkendelse til at lukke en server ned, hvis straffeloven ikke er brudt?

  • Lader til, at der er lidt forvirring om, hvad man må og ikke må i dette henseende.


    Er personligt ligeglad med om der bliver oprettet et segment til videresalg af accounts, men regler og aftaler varierer jo fantastisk meget fra spil til spil og firma til firma, så tror det ville blive svært at holde 100% efter alle regler og aftaler.


    Desuden åbner flere og flere af firmaerne deres egne steder til videresalg af items, avatar, etc., så kan ikke se hvorfor folk ikke ville benytte dem i stedet.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg er ligeglad, men synes at hvis i laver sådan en sektion, så gør det kun for spil hvor deres EULA tillader det, da det ellers er dårlig stil IMO.
    Kan måske også blive for svært at holde styr på hvilke spil det er tilladt i og ikke, og selvom at i laver en sticky med det, så kommer der nok nogle alligevel som overser den.

  • Jeg har stemt ja, på det grundlag at det op til folk selv om de vil "bryde" den EULA som er skrevet til spillet, om salg af account.. Det er jo ikke nogen lov i Danmark som forbyder salg af Online MMO Accounts :)


    Og hvis Blizzard har lysten og tiden til at forsøge at få account oplysninger, så de kan bannes, så er det op til dem..


    Det eneste jeg bare vil sige, er at sådan en handel bør ikke foregå via Bank overførsel, da muligheden for scam er alt for stor så..


    Men derimod enten Face to Face eller sider som http://www.privatbetaling.dk/

  • det er vel op til køber og sælger at vurdere om de vil sælge/ købe :)


    jeg ser intet problem i det :) - Der er jo ingen der siger at folk som ikke interesserer sig for emnet skal læse om det :D

  • Jeg har stemt nej, det har jeg fordi tweak forums hovedsagligt har et voksent publikum og derfor har vi også en god tone herinde, det er det jeg godt kan lide, jeg går ud fra at det mest er børn og teenagere der køber f.eks. Wow. Accounts, så jeg frygter lidt at et sådant forum vil tiltrække disse støjende individer. :razz:

  • personligt synes jeg ikke godt om kontihandel på tweak, IMO er der intet seriøst ved det overhovedet. Hvis det endelig skal indføres, så er det rent under køber/sælgers ansvar at det foregår. Klagesager der hører under "whine, min indkøbte account er blevet banned" skal derfor heller ikke i blacklisten. Sælger ved at det er no go ifølge spillets ToS.


    Tweak kan ikke stilles juridisk til ansvar for det, og hvis sektionen bliver lavet skal det stå klart for alle der benytter sektionen

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maleficus


    This.


    Kan jeg godt se fornuften i. Det gøres muligt for sælger/køber at handle med accounts og lignende, men det er eget ansvar om dette tillades af EULA og har evt. Ban til følge.


    Ligesom Tweak ikke kan stilles til ansvar, hvis en bruger herinde sælger/køber stjålne varer.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • er det lovligt, så lad da folket komme til og sælge det her, der bliver lavet et særskilt afsnit til formålet, brugerne kan evt. få måske eget black/white list og siden fratager sig alt ansvaret så kan jeg da ikke se hvorfor man ikke skulle få de flere besøg på siden.

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Sys da det er genialt med sådan et forum hvor man kan købe accounts, men man kan jo også blive snydt af sælgere osv. Men sys da idéen er god :-)

    CoreI7 5820K@4.5GHz

    32 GB Quad Channel Kingston HyperX Predator DDR4 2400Mhz

    ASUS Msi X99 Sli Plus

    Corsair 1500w

    KFA2 GTX Titan X SLi Watercooled

    120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD + Samsung Evo 850 Evo Raid0 500 GB

    Asus Rog Swift G-Sync 2560x1440 165 Hz og Asus 28¨'4K

    [align=center] CorsAir Carbide 540

    [align=center]

  • For min skyld må folk gerne købe og sælge accounts. Jeg har desværre ikke sat mig nok ind i hvad EULAer osv dikterer, så der må jeg forholde mig passivt. Har dog stemt ja, da jeg synes ideen er fin.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Nej synes ikke der skal være et forum til det.
    Mange har solgt deres account i diverse spil, og senere fortrudt, og meldt det til GMs, som så i nogle tilfælde har givet den tilbage til dem. Dvs de har fået penge for deres account, og fået den account tilbage.


    Ved godt langt fra alle ville gøre det, men nogle vil, og ærligt, hvis du gerne vil spille et spil, køb det, start fra bunden, så lærer du det også meget bedre at kende, samt dine characters abilitys.


    Folk køber kun accounts fordi de er for dovne til at lvlve en character up selv.


    Mit svar er klart nej.

    Thermaltake Spedo VI90001W2Z Sort Alu
    Core I7 @920 / Thermalright Ultra-120 eXtreme-1366-RT
    Asus P6T V2 Deluxe
    HD SATA2 300 GB WD VELOCIRAPTOR 16MB 10.000RPM
    Plextor PX-B920SA Blu-ray + HD DVD Combo BD-R
    Gainward PCI-E GeForce GTX295 1792MB
    OCZ Gold DDR3 1600MHz 6GB CL8-8-8-20 (Triple Chanel Kit)
    1000W NORTHQ GIANT REACTOR 14cm FAN
    Samsung 2233rz Sort @120Hz / Nvidia 3D Stereoskopic Glasses

  • Jeg mener det er køber/sælgers problem at de bryder EULA'en, og ikke Tweaks.


    Når folk alligevel sælger biler, andelslejligheder, møbler og andet skrammel her, hvorfor så ikke online accounts, så længe det foregår på deres eget ansvar.


    Og skulle det blive tilladt, ville et separat subforum til det være genialt.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu
    Jeg mener det er køber/sælgers problem at de bryder EULA'en, og ikke Tweaks.


    Når folk alligevel sælger biler, andelslejligheder, møbler og andet skrammel her, hvorfor så ikke online accounts, så længe det foregår på deres eget ansvar.


    Og skulle det blive tilladt, ville et separat subforum til det være genialt.


    Der vil være tale om eget sub forum