S: Harry Potter 7 Digital Kopi (Download)

  • Har 1 stk. digital kopi af Harry Potter 7 der kan downloades på wbdigitalcopy.com. Koden til indløsning fulgte med Harry Potter 7 blu-ray.


    OBS:
    Digital Copy offer includes Standard Definition copy of the original theatrical release version of the film only. Special features not included.

    Går selvfølgelig ud fra det er lovligt for mig at videresælge kopien.


    Kører også @ HWT & Hol.


  • det er det ikke

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Mener faktisk at du også skal sælge DVD'en med, hvis det skal være helt lovligt.


    Hvorfor det?


    Du må godt rippe dine egne CD'er for derefter at sælge dem videre, det samme gælder med DVD'er. Jeg ved godt at dette er lidt en anden sag, men hvorfor er det et problem


    /ask


    PS.: Det kan da sagtens være at i har ret, jeg kunne bare godt tænke mig at vide hvor i finder det henne.

  • Quote

    Du må godt rippe dine egne CD'er for derefter at sælge dem videre, det samme gælder med DVD'er. Jeg ved godt at dette er lidt en anden sag, men hvorfor er det et problem


    Siden hvornår er det blevet lovligt at kopiere dine ting og sælge det videre ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af 7400
    du må sku da ik rippe dine film og så sælge dem din padde;)


    Jo, du behøver ikke at beholde original mediet! Du må selvfølgeligt ikke sælge den rippede udgave (dvs. filen).


    /ask

  • Du må kun tage kopi til eget brug, men de følger originalen så hvis du sælger den skal du slette alle Kopier, for da du ikke længere ejer originalen er det TADA!!! en pirat kopi :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jacobni
    Du må kun tage kopi til eget brug, men de følger originalen så hvis du sælger den skal du slette alle Kopier, for da du ikke længere ejer originalen er det TADA!!! en pirat kopi :)


    Vil du give et link til noget der underbygger det! Det er nemlig ikke helt så klart med CDer. Her må du:


    * Kopiere CDer du selv ejer.


    Men dette siger ikke noget om hvad du må og ikke må efter kopieringen er foretaget, og der står ikke nogen steder at du ikke må sælge originalen når du ønsker det. Reglerne omhandler kun hvornår du må kopiere, ikke hvor længe du må gemme kopien.


    Jeg ved at reglerne er lidt mere strikse for DVD'er, men de er også ligeså ugennemskuelige.


    Problemet ved at sælge sine originaler er (som jeg ser det) mest et spørgsmål om bevisførelse i en eventuel retssag, idet det er svært at bevise at kopierne er foretaget lovligt hvis du ikke stadigt ejer originalerne.


    /ask


    PS.: Du kan sagtens have ret, jeg vil bare meget gerne se dokumentation på det!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KeyzerSoze


    Der er vel ingen grund til at kalde folk for padde


    med blink i øjet er det nok lidt "kærligt" ment :razz:

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af 7400
    syns nu ik padde er det slemmeste ord;)


    'og laver du en kopi skal du have det org medie inden for dine 4 vægge eller er det en pirat kopi.


    OK, hvad så hvis jeg har rippet et par af ungernes DVD´er og de smadrer den originale, hvilket er sket nogle gange. Skal jeg så stritte kopien ud?


    Off topic: Skulle vi ikke lige finde den gode tone frem, og overlade mudderkastning osv. til et andet fora?

  • Ja - det skal du faktisk. Den eneste grund til at du laver disse kopier, er for at skåne originalen.


    Har en bekendt som er fritidsDJ (Vi snakker dansk top hér dog :roller:), som har en 2-3000 CD'er liggende. Han er for nyligt begyndt at digitalisere hele samlingen, så den nemt kan slæbes med på en harddisk til fester - men nu står han så med en kæmpe samling plastikskiver han réelt ikke må smide ud.


    Velkommen til det moderne kopisamfund.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Ja - det skal du faktisk. Den eneste grund til at du laver disse kopier, er for at skåne originalen.


    Korrekt :) kopiering blev ikke opfundet for, at du kunne have flere udgaver af den samme disc, men alene af den grund, at man kunne risikerer at ødelægge sine egne discs pga. slidtage. Derfor er det lovligt at lave en kopi til eget brug, som på den måde gør, at du ikke forvolder skade på den rettighed, som du egentlig har købt dig, dengang du gik ind i butikken :)


    den kopierede disc er altså heller ikke lovlig at beholde, da du ikke har rettigheden til cden, da du jo lige har solgt denne.

  • Så må i da hellere tage kontakt til en jurist..


    Ifølge So Ein Ding er det nemlig lovligt at tage kopi af en DVD og så sælge den, hvorefter man beholder kopien.. Så længe der ikke er kopispærring på..


    http://nempodcast.dk/?file=htt…ein%20Ding%2022/03%202011


    Husk altid at have kilder på det i siger. Det hjælper i begge retninger..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650