• Hej Tweakere


    Jeg står i det dilemma at min nuværende mus er ved at stå af, (venstre klikket virker ikke optimalt al tid) det er en Logitech MX 620 hvilket er en mus jeg har været glad for i meget lang tid og den ligger næsten så godt som den nu kan i min hånd.
    Så jeg tænkte på om i havde forslag til en ny mus, eller om jeg skal købe en ny MX 620.
    Og hvad skal man kigge efter når man køber mus? Jeg er ikke så meget inde i IT og har ikke fattet forskellen på optisk og laser.
    Musen skal primært bruges til web browsing og normale ting, men også til counter strike og andre FPS spil.
    Et krav er dog at der er frem- og tilbageknap på siden af musen da det er nogle jeg bruger hele tiden.
    På forhånd tak for hjælpen.


    Mvh Hom3r

    ASUS P6T Deluxe V2
    Intel Core i7 920 2,67 GHz
    6 GB DDR3 Kingston HyperX
    ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
    1 TB Seagate Baracuda
    Corsair HX750W

  • De ting du leder efter er at finde på størstedelen af moderne mus - så det er mere et spørgsmål om komfort og personlig preferens. Hvad du burde gøre er at gå ned i en lokal computerforretning hvor de har mus udstillet og give dem en omgang - du kan ikke slå den personlige test.


    Mén.


    Prisklasse?
    Venstrehåndet? (Der er visse mus der også kommer i en decideret vensterhåndsmodel)
    Trådløs?
    Størrelse / Vægt (Mange "gamer" mus har lodder du kan sætte i musen så den vejer mere eller mindre. Nogle mus er kortere end andre fysisk)
    Glasmusemåtte? (Nogle ældre modeller kan ikke håndtere blanke overflader)
    Makroer?
    Flere hastighedsindstillinger? (Min har f.eks 4 profiler til blandet brug. En langsom til RTS, to middel til kontor og grafisk brug, og en hurtig til FPS spil.)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • vidste der var noget jeg manglede.


    Jeg har altid haft størst succes med en trådløs mus, men hvis der er noget der ser lovende ud kan jeg sikkert sagtens vende mig til en med ledning.
    Den skal være til højrehåndet.
    Makroer er ikke nødvendige, men det gør ikke noget at muligheden er der, bare den ikke har alt for mange knapper, max 10 og min 5.
    Indstillinger af hastighed er igen ikke nødvendigt, men trods alt en feature der kan give nogle få fordele til enkelte opgaver.
    Størrelsen må gerne være noget i stil med MX 620 der har de her mål:
    Højde 4.2 cm
    Dybde 12.6 cm
    Bredde 7.5 cm
    Muligheden for skiftning af vægt er ikke nødvendigt, så længe at det ikke er en mus der bare føles som om at det bare er en tynd plastik skal man bevæger rundt med.
    og jeg har ikke nogen musemåtte på nuværende tidspunkt, kører på et træbord.
    og den bør ligge under 500 kr. men ligger den lidt over 500 så går det nok

    ASUS P6T Deluxe V2
    Intel Core i7 920 2,67 GHz
    6 GB DDR3 Kingston HyperX
    ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
    1 TB Seagate Baracuda
    Corsair HX750W

  • Hvordan sletter jeg mit ene indlæg?


    min mus valgte lige at trykke 2 gange da jeg postede

    ASUS P6T Deluxe V2
    Intel Core i7 920 2,67 GHz
    6 GB DDR3 Kingston HyperX
    ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
    1 TB Seagate Baracuda
    Corsair HX750W

    Rettet en gang, sidst af Hom3r ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zordiak_
    eller en mx518 http://www.shg.dk/Mus/Logitech…Gaming-Mouse-2114775.html
    det virker ikke til du har så høje krav til en mus men mx518 skulle være en rigtigt god mus og til en meget god pris. og ellers har logitech lavet mange i min mening fede trådløse mus...men prøv at kigge lidt på de forskellige de har på den side jeg har linket til...


    Hvad jeg har forstået af forskellige indlæg, så er G500 den "nye" mx518. Dvs. at den har fået laser i stedet for optisk sensor osv.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • I et godt stykke tid ledte jeg efter en mus der kunne opfylde mine krav hvilket var:


    Fornuftig kvalitet
    Fornuftig pris
    Ligger godt i hånden
    Mikromodtager (da den bliver brugt i bærbar)


    De fleste mus med mikromodtager var meget små og derfor ikke særlig gode til mig. Og når de havde en ordentlig størrelse (Logitech Performance Mouse MX) var de voldsomt dyre. Jeg endte med at købe Logitech M705 som opfyldte alle krav og den er rigtig god så den vil jeg da anbefale.
    Personligt ville jeg til en hver tid gå efter en trådløs fremfor en med kabel da jeg synes det giver langt større frihed.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Tak for alle de mange gode forslag.
    Umildbart vil jeg sige at jeg hælder mest til at købe G500 eller en ny MX 620. Dog har jeg ikke fået kigget specielt meget på de andre muse endnu.

    ASUS P6T Deluxe V2
    Intel Core i7 920 2,67 GHz
    6 GB DDR3 Kingston HyperX
    ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
    1 TB Seagate Baracuda
    Corsair HX750W

  • Kan også anbefale G500, super hurtig og præcis og jeg holder rigtig godt på den.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • G500 er det bedste valg vil jeg mene ^^

    *****************
    Windows 7 64bit
    Antec P183
    Antec TruePower Quattro 1000w
    Cooler Master V8
    ASUS Crosshair V Formula
    AMD FX-8350 4.4Ghz
    16GB G.Skill
    MSI GTX 1070 Gaming X
    Intel X25-M SSD 160GB
    WDC 1.5 TB

  • Er der nogen der har haft prøvet både MX 620 og G500?
    bare for at kunne sameligne størrelsen

    ASUS P6T Deluxe V2
    Intel Core i7 920 2,67 GHz
    6 GB DDR3 Kingston HyperX
    ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
    1 TB Seagate Baracuda
    Corsair HX750W

  • Hej Tweakere, er ny tag godt imod mig!


    Jeg vil anbefale dig at gøre som der er blevet forslået dig, gå ned i den lokale fona eller lign og mærk på de mus ..


    Når det så er sagt vil jeg komme med min erfaring. i form af et par forslag.
    MX518 - en gammel model som bare har holdt sin position som solid mus i laaaang tid af gode grunde.
    SteelSeries Ikari (laser): Denne mus er den jeg bruger nu.. og siden jeg lagde min hånd på den har jeg ikke oplevet nogen mus der kan måle sig med den "komfort"mæssigt. det er sikkert bare mit held at den ligger så godt i min hånd. men den vil jeg anbefale.


    En ekstra note jeg vil pointere er at uanset hvilken mus du har vil du næppe kunne blive bedre eller dårligere i dine spil på baggrund af musen: spiller pt bc2 klan og har set folk der med en gameldags kuglemus med de rigtige settings(mouse sensitivty, acc osv) sagtens kan rykke folk med de nye 2k+ dpi mus rundt.


    Håber det hjælper lidt. held og lykke

    MB: Asrock x58 Extreme
    CPU: Intel i7 930 2.8ghz stock
    RAM: 12Gb DDR3 Triple Channel Kingston 1600Mhz
    GFX: XTX ATI Radeon HD 5870 1Gb
    HDD: 1tb ?? sata + 300Gb ?? sata
    Disp: Samsung p2470h 60hz

  • jeg har tidligere haft både g5 og g7 fra logitech.
    som trådløs var g7 super fed men er selv skiftet til g500 som jeg kun kan anbefale varmt!
    mener at g5/7 minder meget om mx musene i formen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dwmc
    jeg har tidligere haft både g5 og g7 fra logitech.
    som trådløs var g7 super fed men er selv skiftet til g500 som jeg kun kan anbefale varmt!
    mener at g5/7 minder meget om mx musene i formen.


    lyder lækkert.

    ASUS P6T Deluxe V2
    Intel Core i7 920 2,67 GHz
    6 GB DDR3 Kingston HyperX
    ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
    1 TB Seagate Baracuda
    Corsair HX750W