Indlæg af Hom3r

    Jeg står og overvejer at bygge en ny maskine i løbet af året, hvor tankerne har været på om man skulle sleeve kablerne til PSU'en. Men jeg er helt grøn ift. leverandør af materiale i forbindelse med dette.

    Jeg er selv stødt på coolerkit.dk, men ved ikke om der er andre forhandlere der er værd at foretrække, eller kaste et blik på.


    I tilfælde af at man skulle få behov for nye pins og connectors, hvilke leverandører ville i anbefale her, jeg er kun stødt på meget farverige connectors.

    Og hvad finder jeg dertilhørende krympetang under? synes kun jeg er stødt på krymptænger til netværkskabler.


    Det hele munder højst sandsynligt ud i at jeg må være en dør til at søge på elektronik ting, så jeg håber at der er nogle der kan give mig et venligt skub i den rigtige retning, så jeg kan danne mig et overblik over hvad det kan risikere at løbe op i inden jeg comitter mig alt for meget til det :D

    Hej tweakere
    Min far og jeg står og skal til at opgradere vores grafikkort, men vil lige høre jer ad inden vi handler her i løbet af weekenden


    Min maskine, jeg kører lige pt med en i7 4930k med 16 GB ram og spiller primært spil i 1080p (i få tilfælde triple monitor) lige for tiden er det playerunknowns battlegrounds der bliver spillet mest. Jeg kommer fra et 780 ti som desværre brændte sammen, og har i en periode hældt mod et gtx 1060 eller et AMD rx580, blev ret hurtig enig med mig selv om at droppe rx580 da det er udsolgt de fleste steder, men blev i løbet af aftenen mere i tvivl om jeg burde gå efter et 1070


    Mit spørgsmål er således, bør jeg smide de omkring 1500 kr. det koster ekstra for et 1070, eller skal jeg "nøjes" med et 1060 når det primært er 1080p jeg spiller?


    Min far har i grove træk den computer der står i min signatur, og den bruges til 2D fotoredigering i Photoshop, hvilket kort vil i umiddelbart sige håbe burde skaffe sig? Det kom på banen da jeg nævnte priser på 1060'ere, så mine tanker har indtil videre ligget på 3 GB modellerne, men er det unødvendigt at smide 1800 kr. når der ikke spilles på maskinen?


    Undskyld min lidt lange post, men håber i kan hjælpe os, og spørg endelig hvis der er noget jeg ikke har fået skrevet ned :rules:

    Hej der ude
    Jeg står og er begyndt at opleve at min bærbar bruger det meste af mit ram, og har derfor tænkt mig at købe en ny stick.
    Min bærbar har kun plads til 1 stick, og understøtter kun op til 8 gb, hvilket er den mængde jeg så har tænkt mig at købe.


    Jeg har haft kigget på 2 sticks der stort set er identiske


    Har haft kigget på de billige her fra Crucial, 1600 MHz cl11


    og så dem her fra Kingston der er lidt dyrere, igen 1600 MHz men cl9


    Vil det være værd at bruge de ca 50kr ekstra for at få cl9 frem for cl11?
    Bærbaren bliver brugt til skole ting, og derunder tegning i cad program, ellers ikke det helt store.

    Har du sat de 4 ram sokler så de sider i samme farve så der er mellemrum mellem rammene så de sider i begge ram steder.

    Ja, de ram er sidder i nu sidder i de rigtige sokler :)


    Men så må jeg vel se hvad jeg kan finde, om det bliver nogle low profile så tæt på som muligt, eller et helt nyt 16 GB sæt
    Uanset hvad, så tak for hjælpen :)

    Hej Tweakere


    Jeg står i det dilemma at jeg i min computer har 8 GB RAM, der så småt er begyndt ikke at være nok
    Jeg sidder med et X79 system og har derfor 8 dimm slots, hvoraf 4 af dem er fyldt ud med G.Skill Ripjaws, de resterende er så tomme.
    Min CPU køler går ind over det ene dimm slot og sætter en begrænsning til højden af RAM stikken, hvilket resultere i at tilsvarende RAM ikke kan være der.
    Havde derfor overvejet at købe 16 GB RAM og smide i, men jeg er ikke klar over om det er muligt at køre med 4x2 GB sticks + 4x4 GB sticks og derved have 24 GB RAM i total, prisforskellen mellem 8 og 16 GB er nemlig ikke det helt store.


    Men mit største problem er som sagt at jeg ikke ved om det er muligt at sammensætte RAM på den måde, og i så fald, er der nogle bestemte kriterier jeg skal gå efter i forhold til frekvens, timings osv


    Håber i kan hjælpe mig
    Mvh Hom3r

    Det er selvfølgelig rigtigt :9xo
    Vi kom frem til at det var nogle få billeder der var skyld i udslaget, da vi kom frem til hvilke billeder det var, ved at se hvilket billede overførslen stoppede ved, og fik dem slettet, så var der ingen problemer længere :)

    Hej tweakere
    Min kæreste skulle til at overføre billeder fra sin iPhone 5 til sin computer, men inde i billedemappen lå der en pæn stak mærkelige filer, uden nogen form for informationer omkring dem, derfor vil vi lige høre om der er noget vi skal gøre ved dette?
    Billede
    Der er Windows 8 på computeren


    Samtidig fik hun også meddelelsen "forkert parameter" er der andre der har oplevet lignende?


    Mvh Hom3r



    *EDIT*
    Den meddelelse med "forkert parameter" er ikke længere relevant, da vi formåede selv at få dette løst :9xo

    Hej Tweakere
    Jeg står og skal have en computer op at køre igen, dertil mangler jeg en harddisk. Jeg har besluttet mig for at lagerstørrelsen skal være 1 TB eller mere. Umiddelbart ligger mine tanker på denne fra Western Digital. Prisen er ikke helt så vigtig, men +/- 100 kr da det er ikke noget jeg ønsker at bruge en formue på.
    Har i andre mere attraktive forslag?


    Harddisken skal have windows på og vil blive installeret mere eller mindre i computeren der står i min signatur


    Mvh Hom3r

    Traditionen tro må vi hellere få gang i årets julekonkurrencer, så vi har dem liggende inden julen begynder.
    Listen vil løbende blive opdateret i takt med at i sender dem i finder, samt at jeg selv finder flere


    Morfars.dk (én deltagelse)
    Humac
    Silvan
    BRFkredit
    Proshop
    Elgiganten
    Jysk
    Komplett
    EDBpriser (Forsætter frem til den 31.)
    Hi-Fi klubben
    Tweak
    Bolius
    MSI
    Alt om Data


    Facebook
    Fona Odense (Daglig - For at modtage præmierne skal der mødes op i butikken i Odense)


    Instagram
    Søstrene Grene


    Kalendere med daglige tilbud
    Fona


    Sideløbende konkurrencer
    Fona (kræver køb af produkt 14/11 - 10/1)




    Må de glade julenisser være på vores side


    Mvh Hom3r

    Har haft kigget lidt på de mærker du har nævnt, hvoraf det er Be Quiet der har fanget min interesse mest, tænkte på om deres Dark Rock 3 (ikke pro) ville være tilstrækkeligt til den cpu jeg nævnte i starten af tråden.
    Er faldet for denne er fordi den ikke dækker helt for hvor ram sidder, vil det være muligt at lave et lille oc med den køler eller er det så nødvendigt med "pro" modellen?

    Er der andre der har flere forslag eller ender det ud i noget evga supernova g2 750 til strømforsyning og en swiftech h220 køler
    Er der egentlig nogen af jer der ved hvornår swiftech h220-x kommer til Danmark og måske har en idé omhvad vi kan forvente den danske pris bliver?

    Grunden til at jeg ikke går efter en noctua luftkøler er på grund af det æstetiske, vil gerne holde mig til det sorte og røde tema.
    Jeg vil helst have en der er fuldt modulær.

    Hej tweakere,
    Jeg står og mangler nogle få dele for at kunne bygge min nye computer færdig, en strømforsyning og en cpu køler.
    Mit system lyder på følgende:
    Cpu : i7 4930k
    Gpu : 780 ti
    Ram : 8 GB 1600 mHz
    Lager : 1 mekanisk og 2 ssd
    Havde umiddelbart en corsair h100i i tankerne, men overvejer også lidt en swiftech h220. Det jeg går efter, er et system der er pænt at kigge på og rimelig stille, og generelt i hele computeren vil der være et sort og rødt tema.


    Til psu har jeg nogle få krav, den skal være modulær og kablerne skal være sorte, dertil er mine tanker faldet på 2 produkt serier, begge fra corsair, henholdsvis rm og ax/axi. Jeg er ikke helt sikker på hvor mange watt jeg bør købe for, at der hverken er for lidt eller for meget i forhold til hvad den bruger.


    Det hele sættes i et Corsair 450D og jeg er på ingen måde fastlåst til noget specielt, jeg er åben for andre muligheder end hvad jeg har nævnt, så kom endelig med forslag og argumenter for hvad jeg skal vælge og hvad jeg ikke skal vælge.


    Mvh Hom3r.

    Mit problem angående en 280 mm radiator vil på nuværende tidspunkt være at finde nogle ordentlige blæsere (hvis de altså ikke er iorden dem der sidder på), der samtidigt med at de ikke siger ret meget, så flytter de en okay mængde luft, og helst er sorte.
    Hver gang jeg kigger på blæsere, så synes jeg at det hele bliver mere forvirrende end det måske burde være, i 120mm er jeg faldet lidt for Corsair SP serien, men har i nogle forslag til 140 mm blæsere?

    Hej tweakere


    Jeg har fået anskaffet mig en i7 4930k, men jeg mangler lige nogle enkelte nye dele for at kunne få den op at køre.
    I mine tanker havde jeg lidt et rødt & sort farvetema i tankerne, og derfor ligger mine tanker på et bundkort hen imod følgende.
    MSI X79A-GD45 Plus
    AsRock X79 Extreme4
    AsRock X79 Extreme6
    AsRock X79 Extreme6/GB
    Gigabyte GA-X79-UD3 - Rev. 1.0
    Gigabyte GA-X79-UP4 - Rev. 1.0
    ASUS Rampage IV Formula Republic of Gamers
    Men ud fra hvad jeg lige kan komme frem til, så er der ikke helt den store forskel på de 3 fra AsRock, det samme gælder prisen, så derfor vil jeg næsten udelukke Extreme4 og 6, ret mig hvis jeg er helt galt på den


    Af ram har jeg disse i tankerne
    Kingston HyperX Beast
    G.Skill Ripjaws Z
    Ved ikke helt om det skal være i 8GB eller 16GB konfigurationer, men ellers 1600 MHz


    Køling er jeg lidt ude efter noget der både er lidt stilrent og lydløst, samtidigt med at det køler godt. Af bud tænkte jeg på et lukket vandkølingssystem med enten 240 mm eller 280 mm radiator, eventuelt Corsair H100i eller Corsair H110 , eventuelt måske en Corsair H105


    Det hele vil jeg smide i et Corsair Obsidian 450D


    Er lidt i tvivl omkring køleren, har læst at der måske kunne komme nogle kompatibilitets problemer med en H105 i toppen, men har tænkt mig at fjerne HDD cage i fronten og montere min harddisk oppe i 5,25" bays, og derved have plads foran, hvis ikke det så ender med at ram dimms kommer i vejen for tuberne


    Havde tænkt mig at gå efter et positivt airflow på følgende måde , er det en helt dum ide eller?


    Alt andet har jeg i forvejen så resten af setuppet lyder på følgende
    GPU - RoG Matrix 780 TI
    PSU - Corsair HX750W
    Lager - Samsung 830 128 GB, Intel 520 240 GB & Seagate baracude 1 TB