Indlæg af zordiak_

    tak for svarene ind til videre, har ikke lige haft tid til at afprøve nogle af alle de forslag der er kommet men det vil jeg gøre lige så snart jeg får tid.


    beamer: jeg kan ikke lige se hvordan den strømskinne skulle kunne være problemet det er jo ikke en el-spare skinne eller noget det er bare en forlængerledning men en 5 stiks stikbox med en on/off knap og det skulle undre mig meget hvis der er modstand nok i den knap til at stjæle strøm fra pc'en. og alt "wake on" er disablet i bios og den kører heller ikke i powersave mode.


    og så lige for at præcisere, problemet opstår ikke når man genstarter pc'en det er kun når man tænder pc'en efter den har stået slukket i nogle timer som regelt tænder han kun pc'en en gang om dagen og der har den stået natten og formiddagen over med strømmen slukket på strøm skinne kontakten.


    doitttt: sata settings er sat til ahci mode og har været det altid så den har aldrig været sat til ide.
    der er intet i pc'en der er overclocket så alt kører ved stock speeds og det burde den vel at kunne? så hvis jeg begynder at clocke ned er det så for at konstatere en evt. fejl eller hvordan skal det forståes?


    jeg er ret sikker på vi har hentet alle relevante drivere til bundkortet fra producentens webside men hvad er den der rst driver for noget og hvad gør den?

    tak for svar.
    det med at den er slukket en hel nat fremhæver jeg fordi den om natten står uden strøm han slukker på en kontakt på strøm skinnen dog først efter maskinen er lukket korrekt ned, men når den har været tændt en gang kan man genstarte den flere gange uden det sker...den skal være slukket i nogle timer før det sker.


    og ja den har gjort det lige fra starten, windows er lige frisk installeret igen og jeg har fulgt den procedure du beskriver jeg henter dog først driver til netkortet (inden reboot af win) ellers kan jeg ikke komme på nettet efter resten, og så genstarter jeg ikke imellem hver driver install troede faktisk ikke det var nødvendigt da jeg aldrig har haft problemer med det før. men installere i den rækkefølge du skriver og henter fra de forskellige producenters websider.


    hardiskene er sat til ahci og styresystemet kører selvfølgelig fra ssd'en men har også prøvet at kører det fra den gamle hdd hvor ssd'en slet ikke var sat til men der var problemet det samme.


    indstillinger i bios har jeg ikke rigtigt pillet ved har bare sikret mig at ram og cpu kører ved de opgivede hastigheder og volt
    og så har jeg sat boot prioriteten så ssd'en står først...men ved ikke rigtigt hvad det der uefi hdd betyder og om det er den der skal have boot prioritet, det har dog ikke gjort en forskel da jeg prøvede det.


    hvis jeg skal prøve at skifte batteriet i mb er det så bare et almindeligt knap batteri jeg kan købe hvor som helst eller skal jeg have fat i det i en pc butik?

    hej jeg genopliver lige den her og håber på nogle flere indput


    det viser sig at ham der har pc'en ikke har forklaret mig symptomerne ordentligt,
    men nu har jeg set det med egne øjne. det viser sig at når pc'en har stået slukket natten over, så hænger den fast ved det første windows load billede der hvor skærmen er sort med hvid skrift hvor der står windows, den låser sig inden flaget begynder at tone frem, når man så resetter maskinen får men valget mellem at reparere windows som er anbefalet og at starte windows normalt...han har så valgt at reparere hver gang i stedet for bare at starte op normalt.


    siden sidst har vi skiftet psu til en 750watt corsair 80+bronze
    opdateret bios til nyeste
    og installeret windows forfra igen for 5 eller 6 gang :)


    er der nogen der har oplevet det at den låser på den måde og hvad kan problemet være? vi har som tidligere skrevet kørt memtest på den uden at få fejl.


    håber der en nogen der kan hjælpe

    tak for svarene.


    jeg mener den er bronze certificeret den strømforsyning men jeg er ikke 100% på det


    hvilke programmer kan anbefales til fuld ssd/hdd diagnose? eller er det noget der skal ligge i bios?


    jeg har kørt en fuld memtest86 uden at finde fejl så har ind til videre konstateret at det ikke er problemet men det kan da være der er noget jeg har overset eller at der er et andet program der virker bedre til det?


    bios er ikke opdateret så den er som da kortet kom, så det vil jeg lige få kigge på.


    vi har desværre ikke mulighed for at bytte rundt på pc dele da jeg ikke kan undvære min pc og vi har ikke ekstra dele liggende...så det bliver noget med at kredse os ind på hvad der er størst chance for at være fejl på og sende det til rma.

    hej jeg har for en 6 mdr siden hjulpen en bekendt med at bygge en pc til gaming men maskinen har aldrig kørt kørt ordentligt og jeg har efterhånden prøvet de ting jeg selv kan komme på for at afhjælpe problemerne.


    fra starten ville computeren ikke starte ordenligt op den hang stort set altid fast i load screen til windows første gang den blev tændt og man skulle "kick starte" den ved hjælp af reset knappen. efter at have fået styr på boot rækkefølgen i bios blev det problem dog løst.


    nu har den så det problem at den hver gang den skal tændes efter at have stået en nat, skal repareres via et genoprettelses punkt i windows og når man så gør det springer den random rundt i hvilket gendannelses punk den bliver gendannet fra nogle gange et punkt fra dagen før og andre gange et punkt hvor maskinen lige er blevet rebootet med nyt windows.


    den havde også en periode med mange blue screens men det er efter hvad jeg ved også stoppet igen.


    det jeg selv har gjort for at afhjælpe er utallige geninstalleringer af windows og det er et købt og betalt windows.
    jeg har kørt memtest86 uden at finde fejl
    og her til sidst har jeg prøvet at tage ssd disken fra og kører fra den normale hdd da jeg troede det kunne være en ssd fejl men det har heller ikke hjulpet


    maskinens specs:
    MB: MSI Z77a-g45 gaming
    cpu: I5-3570k
    gfx: msi n670 pe 2gb5/oc power edition
    ram: 2x4gb 1600mhz ddr3 (kan ikke huske producent men mener det er g.skill eller geil)
    hdd: 750gb hardisk af ældre dato mener der er en WD
    ssd: 250gb samsung 840
    psu: 600w her kan jeg heller ikk huske navnet men det er ikke en low end skod psu men den er ved at være gammel


    lige nu er pc'en installeret med windows 7 og den er frisk installeret for halvanden måned siden og efter min overbevisning har den alle nødvendige drivere installeret korrekt.


    håber at der sidder en med nogle guldkorn til hvad der er galt eller hvad vi gør forkert, jeg lurer selv lidt på om det er bundkortet den er galt med men aner ikke hvordan jeg skal kunne konstatere det uden tvivl.


    er der noget jeg har glemt så spørg og hvis der er nogen af de ting i specs jeg ikke kan huske som er vigtige så finder jeg ud af det.


    på forhånd tak
    Dennnis

    jeg er ret sikker på at hvis du har et bundkort med chipset i h60 eller p60 serien hvis man kan kalde det for det. så er jeg ret sikker på det ikke understøtter ivey bridge cpu'er der skal du op i de nye 70 serie chipset f.eks z77


    hvis jeg tager fejl så er der helt sikkert en der retter mig :)

    du skal nok opgradere både processor og grafik kort.
    på linket til din pc kan man se at den undestøttet flere af de gamle core2quad så en q6600 processor ville være fin
    som grafik kort ville et gtx260 være fint men det vil mulighvis også kræve at du opgradere din strømforsyning men det har jeg ikke helt styr på...
    grunden til at jeg anbefaler de dele jeg gør er at jeg har en kammerat der kører MoP på det samme setup


    du få meget mere ud af en helt ny pc men hvis ikke det er muligt for dig så er jeg ret sikker på at du ville
    kunne kører spillet med de opgraderinger jeg har skrevet selvfølgelig ikke i højeste grafik men det kører udemærket...køb delene brugt så kan det gøres til en nogenlunde fornuftig pris.

    hvis du har købt pc'en samlet i en butik så bliver du nok nødt til at kontakte dem du har købt den af og forklare fejlen for dem...så vil de enten bede om at få hele pc'en ind til reparation, eller hvis du er heldig ombytter de dit grafik kort


    og hvis det er en pc du selv har samlet så kontakt dem du har købt dit grafik kort af og få sent kortet til reparation/RMA.

    der var jeg måske også lidt hurtig med at sige 3 uger...leverede det ind til butikken hvor jeg købte det for 2 dage siden og syns bare gennerelt at sådan noget kan tage ret lang tid. så det var bare et tal jeg slyngede ud måske lidt dumt :D jeg venter bare på at hører fra dem hvad der skal ske, butikken har sendt det direkte til asus, og jeg får besked når der er blevet kigget på det.

    det er sgu for dumt de ikke laver det som reservedel...hvis man havde kunne få dem havde jeg bare købt et set så havde jeg ikke skulle undvære mit headset i en 3 uger
    det er sgu træls.

    Tja men den support tror sangtens at du kan få dine penge tilbage hvis du da har beviser på den dårlige support :D


    det kommer da rigtigt meget an på om det er købt brugt, evt sælger har jo ikke noget med det at gøre...og uanset hvad så kan han sikert ikke komme til at stille nvidia til ansvar for det selv om det virkeligt er dårlig vejledning han har fået...men hvis det er et nyt kort så er der altid retur retten...