Indlæg af Jupiter Downs

    Som det er nævnt så prøv alle tænkelige muligheder. Jeg har selv lidt problemer med mit bundkort, når jeg kører med 4 stænger.


    Det er vidst også blevet nævnt at han/du skal sikre at rammene kører med de rigtige timings som står på den hvide label.


    Ydermere, så skal rammene have den rigtige spænding for at virke. Jeg har selv haft held med at give rammene +0.1v for at få dem til at køre flere sammen.

    Skruer?!


    Intels standard kølere til den slags cpu sidder ikke fast med skruer!


    Hvis det er beslaget med de hvide tappe der bliver trykket ud af den sorte split du mener, så fair nok :9xo


    Du skal bare dreje dem imod uret og evt presse på den sorte tap fra bagsiden af bundkortet, hvis den har sat sig virkelig godt fast.

    OT:


    Hvad sker der for jer Tweakere! Så hjælp dog manden med at få samlet sin spand ordenligt, istedet for at hamstre hans udstyr, fordi i tror at i kan score det billigt!


    Det er jo tossede spild af penge ZebraFisk, da du vil miste mange penge på brugt salg - du burde hellere søge noget hjælp i forummet, så du kan få fixet den computer!

    Jeg ved ikke om den bliver transcoded eller ej! Faktum er at jeg har maxet min 100mbit ud når jeg har siddet og streamet fra en medieserver via XBMC fra mit mediecenter.
    Jeg ved godt at gennemsnits bitraten er "lav"! Men i skal da være velkomne til at efterprøve det...

    Nope...


    Prøv at smide en 10-14GB 1080p mkv fil igennem VLC og se på MB/s - jeg har set den oppe og runde 13MB/s. Og det er jo vel og mærke for en komprimeret video, da blueray fylder op til 45GB?


    Så den er ikke optimal til HDvideostreaming fra sin medieserver.

    Fix lille sag! Det må man man squ sige...



    MEN - jeg tror ikke den kommer til at egne sig som mediecenter! :crazyeyes: 100Mbit er bare ikke noget til 1080p flydende! :dance:

    Jeg har altid brugt small FFT når man bare skulle lyn hurtigt checke og skidtet var stabilt. Også brugte jeg Blend til når jeg langtidstestede.


    Også MEMTEST 86 til at teste RAM.... Men er maskinen stabil ved blend i 3-4 timer, så har jeg aldrig set den store grund til at køre MEMTEST. :)

    Fuck en latterlig konkurrence!


    Jeg er simpelthen nødt til at komme med det her sure opstød!


    Jeg fatter simpelthen ikke at hvis man i forvejen har den vildeste maskine til 20k+ at man så den vej igennem har mulighed for at vinde. Det er jo i forvejen et fåtal af mennesker der har så dyrt udstyr medmindre de har brugt deres konfirmations penge eller fået skidtet betalt af daddy.


    Hvad med at have satset på det bredere publikum, så os almindelige mennesker med en "normal" spand ville kunne være med? Eller evt. almindelige detalgere til Beep. Det ville alt andet lige skaffe noget mere PR for siden her blandt den generelle befolkning - og ikke kun henvende sig til de typer der i forvejen sidder og pendler imellem OCTDK, Tweak, HWT og HOL.


    Og lad mig så wine i fred over at jeg har en skodspand og derfor ikke har mulighed for at vinde! - OUT!

    På mit Phillips skal jeg vælge imellem DVB-T og DVB-C. Får du nogle kanaler via kabel og andre via antenne? For så skal du søge på begge indstillinger.


    Hvordan lagde du firmwaren på? Downloadede du selv den korrekte fil? Eller fulgte du den normale procedure hvor fjernsynet læser sin information ned på en usb key?

    Lyder som om at du har fundet 50 Hz støj!


    Er dit kabinet forbundet med jord? Altså er der jord i dit stik til PSUen?


    Hvordan forbinder du headsettet til lydkortet? Direkte bag på? Eller via noget intern kabling i kabinettet?


    Er der nogle støjkilder tæt på computeren? Prøv at fjerne/slukke alt hvad der er af transformatore og trække alle kabler du ikke bruger ud af din PC. Det kan være fx. en transformator til en bordlampe der står og støjer. Jeg har selv problemer med mit accespoint der står og støjer. Lyden går lige i subwooferen i samme tagt som lampen blinker på accespointet :crazyeyes:


    Prøv evt at sætte headsettet til det onboarde lydkort bare for at se om det hjælper.



    Min lille teori er: Når man bruger en bærbar, så har den en strømforsyning placeret releativt langt fra lydkortet, så at der ikke bliver overført særlig meget 50Hz støj. Der vil stadig være switching støj fra diverse PWM moduler, men disse ligger udenfor det hørbare område (som regel). Og derfor hører du mindre støj ved brug af din bærbar.

    Så var der blondinen der kom ind på skadestuen: Med blødende hånd og sår i panden. Der blev forfærdet spurgt til hvad der var sket. Blondinen berettede: "Jo", sagde hun, "Jeg var oppe på taget for at slå søm i - men jeg havde ingen hammer, så jeg brugte hånden! Så kom min mand ud for at se hvad jeg lavede og han råbte: SÅ BRUG DOG HOVEDET! Og det gjorde jeg...."

    Har du prøvet med en anden PSU? Bare for en sikkerhedsskyld?


    Mine personlige oplevelse har været at når PCen random fryser uanset hvilket hardware man har sat i, at det kan være PSUen der driller.

    Mhhh - prøv at holde øje med din temperature.. evt kør noget stress test med furmark for at se om du kan få kortet til at fejle.


    Hvilken strømforsyning har du? Mener at 4xxgtx serien sluger en del mere i peak end den gamle 8xxx serie.

    :goodpost:


    Lige et review af Cape Cora:
    http://www.itrends.dk/35348/


    Det er udelukkende CPU - det ser både lovende ud - også alligevel ikke. Ved hjælp af http://extreme.outervision.com/tools.jsp fåes hans TDP til ca. 160W.


    Så der er et stykke fra I7-2600k 95W og et lille loft fra I7-3820 137W. Så som man kan se, så vil det gå fint til CPU alene. Dog uden det store loft til OC.


    Du må jo bare ud og ha' 2 eller 3 af de Cape Cora :boxing: Så ved du også hvad du skal bruge opsparingen på :finger:


    Eller en Cape Cora til passiv også have en radiator med blæsere, som kun tænder temperaturen når et threshold.