Program til børn

  • Hej Tweaks


    Jeg mangler nogle programmer (hvis det findes) til mine "drenge" (7 og 9 år)


    1.
    Program hvor jeg kan sætte et antal min/timer på en periode hvor man kan tilgå nettet ( f.eks 5 timer hver uge)


    2.
    et nemt og meget gerne på dansk program til ham på 9 år, så han kan lave sin egen hjemmeside.


    3.
    Evt. et program der kan sende mig info hvis de går ind på sider de ikke må være på ( de er gode til at holde sig til de sider jeg ikke vil havde)

    PC: MSI Z77A-G43, i5-3570K, 16 GB PC3-12800, 2GB 660 GTX Ti, HDD 1 :Corsair force 3 120 GB, HDD 2 :WD 500 GB, 27" Philips 273V/22" Dell, Vista x64.
    Server: i5-3570K,16 GB PC3-16000, 5x3TB WD + 3 x 2 TB WD, Linux
    WDTV HD,250GB XBOX 360 Samsung TAB2 16GB, 300/300 Fiber.

  • 1 - Don't do it. Der er ikke grænser for, hvor sprogligt begavede de kan blive, når de begynder at lære noget engelsk i skolen. Desuden er det skide irriterende, når ens forældre blander sig for meget. (Jeg prøver ikke at fortælle dig, at du skal lade dem sidde der hele dagen, men man lærer en masse som barn foran en computer.)


    BTW - http://tinyurl.com/3ylpf5n :D


    2 - Microsoft Frontpage


    3 - Søg på Google efter "keylogger for free", men lov mig, at du smider den væk, når de bliver ældre.

  • Keyloggers fungerer generelt ikke særligt godt, da de bliver opsnappet af antivirus og slettet, ligesom alt andet "snask" som kan inficere en PC.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Vedr. 1 & 3, så bør du, hvis du ikke allerede har en, købe en Hardware Router til dit/jeres internet.
    I denne router kan du give enkelte computere tidsbegrænset adgang til internettet, og du kan osse spærre for sider de ikke skal kunne tilgå. Det er faktisk slet ikke så svært :)


    Vedr. 2, så kender jeg ikke så mange redskaber til dette. Jeg har selv kort brugt efterfølgeren til Frontpage (Expression Web), men synes ikke den er specielt brugervenlig. Håber du får flere svar på denne, da det ikke lige er et område jeg kender godt :/


    //Jan

  • Mht 1 og 3, så har du allerede fået lidt muligheder (en router der kan styre det), men det kommer du ikke ret langt med (og det vil du ikke med nogen hardware/software løsning. De skal nok finde ud af at smutte forbi hvis de vil!


    Der er faktisk ikke ret meget andet for en god gammeldags opdragelse... Det er et helvedes arbejde og det tager lang tid og meget fustration, men det er altså den eneste metoder der i længden vil fungere!


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Mht 1 og 3, så har du allerede fået lidt muligheder (en router der kan styre det), men det kommer du ikke ret langt med (og det vil du ikke med nogen hardware/software løsning. De skal nok finde ud af at smutte forbi hvis de vil!
    /ask


    Med aldre på 7 og 9 tror jeg altså du tager fejl. Jeg ved godt drenge lærer hurtigt, men jeg vil holde på du sagtens kan styre det med en router de næste 2-3 år !

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jst
    Med aldre på 7 og 9 tror jeg altså du tager fejl. Jeg ved godt drenge lærer hurtigt, men jeg vil holde på du sagtens kan styre det med en router de næste 2-3 år !


    Ja, det er korrekt men så er det jo bare at "skubbe" problemet foran sig.
    En router er et godt udgangspunkt, men den kan ikke stå alene. Min tidligere kommentar var let bastand, men var ment som en tydelig opfordring - hvis ikke det startes nu, så bliver det svært at styre om 5-6-7 år.


    /ask

  • Sund dialog med sine børn er metoden til det. Hvis du lukker noget ude ved routeren eller ved brug af software, finder de enten noget tilsvarende, de kan komme til, eller også gør de det fra et andet sted af.


    Faren ved det er, at det bliver mere interessant for børnene, når de ikke kan/må få adgang til det, og mange forældre tror sig sikre og springer dialogen/opdragelsen over, fordi man så ikke ser den som nødvendig.
    I mit hjem havde vi aldrig nogen form for blokering på internettet, men vi fik som børn en grundig "opsang" i hvordan man bør færdes på interweb.


    And I do believe that I turned out pretty well ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg ved godt det måske ikke er helt den bedste måde at, lære dem det på og mine drenge ved godt de ikke skal gå ind på xxx sider, det er nu hellere ikke dem de går ind på, det er mere at jeg bedre kan tage en snak med dem om hvis de bruger 30 timer om ugen på en spilside eller facebook.


    Jeg ville gerne sætte en grænse når jeg ikke er hjemme ved dem, så de kan sætte sig ind i andre ting som at lege med lego frem for at sætte fra kl 13 til kl 21 foran pc´en, det er de også gode til men konen er ikke altid så god til at sige fra og når jeg er i udlandet er det ikke altid nemt at holde øje med deres internet forbrug.


    En tidsforbrug program, lære dem hvordan de skal administrere deres forbrug, har lært dem det med deres lomme penge.

    PC: MSI Z77A-G43, i5-3570K, 16 GB PC3-12800, 2GB 660 GTX Ti, HDD 1 :Corsair force 3 120 GB, HDD 2 :WD 500 GB, 27" Philips 273V/22" Dell, Vista x64.
    Server: i5-3570K,16 GB PC3-16000, 5x3TB WD + 3 x 2 TB WD, Linux
    WDTV HD,250GB XBOX 360 Samsung TAB2 16GB, 300/300 Fiber.