Indlæg af E.Frandsen

    Hej


    Konen har lige fået en ny bærbar med Windows 10 det er en HP Pavilion 15-ab150no og den køre fint med strøm til, men hvis man tager strømmen af den så går der ca ½-1 min og så lukker den for det trådløse netkort og man kan ikke aktivere den under indstillinger.



    Er der nogle indstillinger man skal sætte, tænker på at den står til strøm spare og lukker for alt trådløs, eller er der noget galt med denne pc.


    På forhånd tak.

    Hej Tweakers


    Jeg var forbi en af mine venner, så han sad og spillede forza horizon 2 på hans Xbox one, men nu er det sådan at jeg ikke ejer en xbox one eller PS3 / 4, så jeg ville høre om der findes et spil på pc , hvor man kan spille online og opgradere sin bil, men det skal sådan som det free roam der i på forza horizon 2.



    Takker for hjælpen

    Jeg takker, jeg tror jeg vil starte med at kigge på det 18-200 mm , så kunne jeg jo opgradere senere, 5000 kr er noget af udskrivning.


    Men hvis det er et godt starter optik så kan det være jeg skal starte med dette :)

    Hej tweak


    Jeg har købt et Canon EOS 1100D IS med et EFS 18-55mm IS optik, men vil gerne havde et optik jeg kan bruge til at tage billeder f.eks i naturen hvor jeg skal bruge mere zoom.


    Jeg er ny inden for sådanne kamara :huh: , har altid haft de små compakt kamara.

    Det er mig der ikke får det skrevet ordenligt .


    Ville gerne havde 1 ny pc og så skulle PC1 og PC2 bruges af mine drenge.


    Ved godt pc2 ikke er super, men til minecraft og facebook er den vel ok hvis den får et gfx kort

    Hej jeg skal til at havde ny PC og mine drenge vi så overtage mine de gamle, men hvad ville være det bedste at gøre for at man kan få en god oplevelse alle sammen.


    PC 1.
    Intel Q9550
    Asrock P5B-DE Bundkort
    2 x 2 GB PC2-6400 + 2 x 1 GB PC2-6400
    MSI Nvidia 560 ti "twin frost"
    Corsair SSD Force Series 3, 120 GB
    600 Watt PSU (Cooler master)



    PC 2.
    Intel E6300 2.8 Ghz
    Zotac MCP73 bundkort
    2 GB PC2-5300
    onboard GFX
    430 Watt Corsair PSU
    Der er også 1 Sata 3 500 GB disk og 2 x 500 GB Sata2


    Jeg vil så høre hvordan jeg får mest ud af de 7000 Kr jeg har, PC1 skal nok bruges til Minecraft, Call of duty og måske andre skydespil.
    PC 2 skal bruges til Minecraft, facebook og andre små games.


    Min ide er at PC 2 skal havde et GFX ( ikke stort) og så ved jeg ikke hvordan man ellers kan gøre det.


    I er mere end velkommen til at komme med bud på de dele jeg skal bruge, jeg har list krav ikke er det helt vilde men skriver dem.


    Krav:
    Intel CPU (min. samme størrelse som den Q9550) f.eks i5
    Gerne 8 GB ram (mere gør ikke noget)



    PS. Skal ikke bruge Tastatur,Skærm, mus, højtaler eller Windows til nogle af dem.

    Hej


    Jeg har et problem der er ved at drive mig til vanvid :cursing:


    Tech. Spec.
    Dir-655 router
    Brother DCP-195C (Scan,kopi og print)
    Maskinen som bruges til setup er XP.


    Har på det lokale arkiv, fået ny router som faldt på D-link DIR-655 som jeg har fået fortalt er en super god router, (bruger den også hjemme selv).


    Kan ikke få den til at printe ud via netværket, via usb stikket i routeren, MEN (her er det underlige) den kan fint scanne foto og andre ting ind via netværket.


    Har installeret driver på PC (printer fint via USB direkte på PC), shareport er også installeret og den finder fint printeren.


    Skal også fortælle at den gamle ASUS router virkede printer fint med udskrift.


    Nogle der kan fortælle mig hvad jeg gør forkert og om det er mig der ikke er klog nok :huh:


    Mvh
    E.Frandsen

    Jeg har lige et spørgsmål.
    I følge din reklame (flot lavet), er der et ark med ydelse på harddisk hvor der står "MSI SSD raid0" er 510, det er jo pænt. MEN hvorfor står der så "Spindelhastighed 7200 rpm" på det link på EDBpriser.dk du selv linker til, er der 2 SSD eller bare en normal HDD?

    basseger.


    Det var lige før du skulle prøve at låne mit MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX, for at se om det var dit kort der er galt.


    Har kun en Q9550 på et gamle 775 bræt så jeg kan ikke helt teste spillet for dig :(

    Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Jeg antager at computeren kører windows xp, eftersom du siger at det er en ældre computer.


    Hvilken software bruger du til at styre det trådløse netkort, noget fra fabrikanten af kortet (eller lignende) eller det der er indbygget i Windows?


    Jeg har både brugt det fra Ralink og så windows men den logger på netværket men ikke på nettet.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Hvad siger denne software omkring forbindelsen til dit trådløse netværk?


    Den logger på, og har prøvet med 3 forskellige trådløse netværk


    Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Er computeren ellers opdateret osv. med diverse service packs osv.?


    PC er opdateret, både med drivers og Service packs


    Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Hvordan er ip adresse osv. sat for netkortene (både det trådløse og det kablede), har du selv indtastet nogle oplysninger(statisk) eller har du sat dem til at bruge DHCP (dynamisk)?


    Der er ikke tastet nogle oplysninger ind, så den kører 100% standard

    Jeg har en ældre HP bærbar hvor der er et PC card til for at logge på nettet, hvad den har gjort i 2 år, men i Lørdags stoppede den med at virke på nettet.


    Hvis man laver en ipconfig vil den finde en standart getaway men den kan finde det trådløse net, men efter jeg sluttede den til via lan kabel og lavede en ipconfig /renew kunne den komme på, MEN derefter ville den stadigvæk ikke logge på via det trådløse kort.


    Når MSN laver en rep. af linjen siger den OK til ip men fejler igen med Standart getaway


    Mit spørgsmål er så er det kort dødt ?


    ipconfig /renew virker ikke med det trådløse.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af martindahl100
    Fordi man er 15 er man ikke dum.


    Gamer pc sælges med skærm plus g15..



    Dit sig passer ikke .......


    Du burde se at dato´en ikke lige er fra i denne uge ... men ca 8 mdr gamle, så personen har nok købt pc

    får fejl igen ved at den ikke kan se de 2 SATA3 diske, har fået installeret vista på den men efter en reboot vil den ikke finde de 2 diske mere.


    Hvad kan fejlen være ?


    Efter lidt reboot og en gang roden rundt med dvs. kabler kom den i gang, er bundkortet ved at død, da jeg checket i bios var det ikke SATA3 HDD, men kun SSD og den "ældre" sata2 disk der ikke ville komme frem.

    Nå fandt ud af det, flyttede nogle indstillinger i bios, kan bare ikke huske hvad og hvilke .. men det virker nu.


    undskyld ... det er nok en :oops: fra min side (skal nok give en kvajebajer)

    Har købt nye dele til min PC


    CPU : Q9550
    CPUKøler : scythe big shuriken
    Ram : 2x2 GB corsair CM2X2048-6400C5 + 2x1 GB CM2X1024-6400C4
    MOBO : MSI P35 Platinum (MS-7345)
    GFX : MSI GeForce 8600 GTS
    HDD : 2 x 500 GB SATA-300 HDD
    PSU : 500W Silverstone
    OS : MS Vista Home 64 bit.
    Andet: : DVD brænder


    Nye dele
    Corsair SSD Force Series 3, 120GB SATA3
    Western Digital Caviar® Blue 500GB SATA3
    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA
    NZXT Sentry 2 LCD Fan Control 5,25" Bay
    Zalman 80mm Blæser Plus Svart



    Men Windows kan ikke godt se Diskene men vil ikke installere på dem, Den skriver Kontroller , at diskens controller er aktiveret i computerens BIOS-menu.


    Den kan finde de 2 SATA3 diske i bios uden problemer. Men ved ikke hvad jeg skal gøre