Indlæg af FuSiON

    prøv følgend, check kabler til din dvd, tag dem ud, og sæt igen. husk ingen strøm på pc
    nu skriver du ,ikke hvad bundkort, du har, gigabyte f12 ,asus esc bootup menu
    check bios igen boot up

    Jeg har et Gigabyte GA-870A-UD3.
    Jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle tage ledningerne ud, når den sagtens vil boote min gamle Windows 7 disk, og jeg HAR fejltjekket min Windows 8 disk, som virker fint på min bærbar :/

    Hej Tweak!


    Jeg har lige købt mig en ny WD harddisk, da min gamle brød sammen. Jeg har installeret den i mit kabinet, og tilbage er selvfølgelig at geninstallere mit styresystem. Problemet er bare, at den når til at sige "Loading Operating System... Boot from CD/DVD:" - og så går den ellers i stå der. Jeg har ordnet alt det der fis med boot priority i BIOS, så det er ikke det. Jeg har også tjekket, om den vil boote en anden disk, og det vil den gerne. Ligeledes har jeg tjekket, at min Win8 disk vil boote på en anden computer, og det vil den gerne...
    Hvad gør jeg? Har aldrig haft det her problem før


    Med venlig hilsen,
    frustreret studerende :s

    Hej Tweak!



    Jeg skal have en ny harddisk til min stationære computer, da Windows fortæller mig, at der er fejl på, og den siger mærkelige lyde. I øvrigt er den gammel, og jeg kunne trænge til en opgradering. Problemet er dels, at jeg ikke ved hvad for en harddisk jeg skal gå efter, og jeg ved ikke hvad der kræves for, at den er kompatibel med mit bundkort. Der går heller ikke alt for længe før jeg skal have lavet en større udskiftning af ting som bundkort, grafik og CPU, da jeg bruger computeren til lydredigering og occasional gaming. Så jeg vil gerne have en harddisk der stadig kan bruges når jeg skifter bundkort. Jeg ved ikke meget om det her, da jeg ikke følger med, men jeg håber der er nogen, der kan hjælpe.


    PS: Jeg har et Gigabyte GA-870A-UD3 bundkort atm..

    På forhånd tak!

    Noget kunne tyde på, at det har løst mit problem. Jeg har spillet to matches i Starcraft uden problemer. Det forekom dog mest i LoL, så jeg kan ikke sige noget sikker, før jeg har prøvet det, men indtil videre thumbs up! :thumbsup:

    Haha, no shit. Da du sagde det, tjekkede jeg lige ind på Logitechs forum (det var af en eller anden grund ikke faldet mig ind før..), men jeg tror jeg prøver at starte med at slå accelerating fra og se, om det er nok. Men tak, jeg skal nok lige skrive, når jeg ved, om det virkede. :)

    Ok! Det har jeg ikke overvejet... Hvad mener du med, at softwaren er nederen? Jeg har slet ikke noget software installeret, og jeg har ikke lavet nogle presets, da jeg godt kan lide den måde, musen allerede fungerer på.

    Jeg er sikker på, at de fleste kender det her.
    Mine venner og jeg har en frustration til fælles. Vi kan sidde 4-5 mennesker og snakke på Skype, og ingen af os aner, hvad vi vil game. Vi har LoL og Left 4 Dead 2, men hvis det er alt, man har, bliver det hurtigt kedeligt (eller man trænger i hvert fald til noget andet).


    Hvad skal vi game?! Alle forslag er velkomne, så længe det ikke er noget med paid membership (WoW fx)


    Tak på forhånd :D

    Hej Tweakers,


    Jeg vil gøre det kort - min ret nye Logitech G600 MMO mus "skipper" på random tidspunkter, altså cursoren hopper til et tilfældigt sted på skærmen på random tidspunkter. Det er altså træls, når man spiller LoL!
    Er det noget, der er råd for, før jeg sender den ind til forhandleren? Jeg har prøvet på to forskellige computere og både med og uden min Steelseries musemåtte - no change. Den gør det ikke hele tiden, men en enkelt gang i et spil LoL er en enkelt gang for meget, når man har en mus til 500 kroner :/


    Thanks in advance

    Hvis du vil bygge din computer til specifikt at kunne trække Rift, er det en god idé at snuppe en kraftfuld quad-core. Spillet benytter vist kun højst tre kerner, så en octa-core ville være dumt/overflødigt. Jeg har selv en AMD 1090T x6 3.2 gHz og et Radeon HD5800... Det er ikke noget dårligt setup (lidt out-dated, meen...) men jeg kører kun Rift med 25 fps på ultra. Det er så nok mit grafikkort der trækker ned, tror jeg.


    Af CPU-køler kan jeg anbefale Zalman CNPS 7X LED, den er billig, relativt let, og yderst velfungerende. :)


    (Hvis noget af det her er blevet sagt tidligere, så beklager jeg. Sue me <3)


    EDIT: Jeg siger ikke, det er dumt at købe en CPU med mange kerner. Jeg siger bare, at RIFT ikke får noget ud af det. Mange gamere vil mene, at det er bedre at købe en god Intel quad-core i stedet - men til GAMING, vel at mærke.


    Held og lykke! :)

    Jeg har lige et teoretisk spørgsmål. Jeg har gået og tænkt lidt på at opgradere til Windows 8 64-bit, da jeg har hørt, at det efterhånden ikke engang skulle være så ringe endda. I det tilfælde ville jeg købe en OEM-version af systemet, og det binder sig så vidt jeg ved til bundkortet (gør det ikke?)


    Men hvad nu, hvis jeg vil skifte bundkort? Skal jeg så også have nyt styresystem?

    ... hvis man da vil have et bluray-drev. Det ville jeg selv helst spare væk i al evighed. Strømforsyningen har du muligvis ret i, det ved jeg ærligt talt ikke supermeget om.

    Kabinet: Antec 902 - 765 kroner
    Motherboard: Gigabyte GA-970A-UD3 - 606 kroner
    Ram: G.Skill Ripjaws-X 1866mHz - 566 kroner
    CPU: AMD FX 8350 - 1361 kroner
    GPU: Radeon HD7950 - 2174 kroner
    CPU-køler: ZALMAN CNPS 7X LED - 216 kroner
    Harddisk: Seagate Momentus XT - 615 kroner
    DVD-drev: Samsung SH-224BB - 130 kroner
    Strømforsyning: Cooler Master Thunder 600W - 368 kroner


    Her har du et system til 6800 kroner. Det vil kunne køre alt, og det er nemt at bygge videre på - der er et godt kabinet med godt airflow med mulighed for en ekstra blæser i toppen. Der er plads til vandkøling, hvis man vil ud i det, men ellers er Zalman-køleren et rigtig godt svar på luftkøling der ikke fylder eller koster for meget. Rammene er hurtige (kan være hurtigere, hvis man smider et ekstra par hundrede efter et bedre bundkort).


    Hvis man skal købe et helt nyt system, og man har intentioner om virkelig at bruge det, kan man ligeså godt gøre det helt i stedet for halvt. Det får man mere ud af i det lange løb :)

    Her skriver jeg lige kort dens specifikationer og det, den egentlig skulle have haft, hvis den skulle passe til gaming.

    Jeg skrev nu altså i datid, og jeg snakkede om, hvad grunden ville have været dengang. Den er god nok med turbofunktionen, men der er endnu ikke vildt mange spil, der understøtter mere end 3-4 kerner.


    Edit: Desuden skulle min maskine ikke kun passe til gaming, hence the hexcore. Jeg har altid lavet meget lyd-redigering i min fritid og nu også for mit band, og det kræver noget "overskud". Det er også mest derfor, jeg savnede RAM dengang.

    Men husk, at der er en mening med at bygge selv - hvis du køber en god kombination af komponenter, der skaber præcis den maskine, du leder efter, får du en bedre bang-for-the-buck-computer. Jeg købte fx min computer op topdata for tre år siden. Her skriver jeg lige kort dens specifikationer og det, den egentlig skulle have haft, hvis den skulle passe til gaming.
    Jeg kom af med 6000 kroner og fik:


    AMD 1090T Hexcore processor - lidt overkill når man skal game, da de fleste spil kun bruger op til tre kerner. Man kan dermed spare pengene og købe en quad-core med højere clock-speed og dermed måske endda få et bedre resultat.
    Stock CPU-cooling - FOR GUDS SKYLD, DU MÅ IKKE GØRE DET MOD DIG SELV! De larmer af HELVEDE til, jeg kan ikke høre mig selv tænke. Jeg tror, det er ekstra slemt lige med AMD, jeg ringede endda til Topdatas kundeservice for at høre om det var normalt eller min computer bare var ved at eksplodere.. De 200 kroner ekstra for en støjsvag køler er så godt givet ud som noget.
    4 GB DDR3 1333mHz(er det ikke det?) Kingston ram. Der kunne godt have siddet 8 gb ram i computeren på det tidspunkt - og skulle det være optimalt, skulle de også være 1866mHz så de opererede hurtigere.
    500gb WD 7200 RPM - no complaints..
    Radeon HD5850 - det er blandt andet her, man kunne bruge de sparede penge fra processoren.. Et bedre grafikkort ville ikke have gjort ondt.
    Gigabyte bundkort, så vidt jeg ved er der intet at klage over der
    NZXT Hush kabinet - jeg købte kabinettet for at få mig en støjsvag computer. Det virkede ikke. Kabinettet er ok, ikke noget vildt airflow, men jeg fortryder inderligt at jeg ikke tog et HAF912 for de 200 kroner ekstra.


    Sidst men ikke mindst sad der en Inter-Tech Energon strømforsyning på 750W. Den har en værdi på omkring de 300 kroner, og den brændte sammen efter fire måneder i brug. Jeg fik en ny med garantien (god kundeservice fra Topdatas side btw, de sendte mig den med GLS så jeg fik den allerede dagen efter) og den har virket upåklageligt siden..


    Så tænk lidt over hvad du gør, men vigtigst af alt skal du gøre dig nogle tanker om, hvad du vil. Det er helt klart at foretrække, at man er fremtidssikret. Fx skal du ikke købe en computer med AMD-system hvis du pludselig finder ud af, at du hellere vil have intel. Du skal ikke købe en mega dyr cpu-køler, hvis du har et kabinet, der kun kan sende luft ud én vej..
    Forstår du, hvad jeg mener? Tingene skal gerne hænge lidt sammen :)


    Held og lykke! :)

    Jeg har bestilt Zalman køleren.. Jeg er ikke nogen overclock freak, og den er vist ret stille. Et alternativ for mig kunne være Cooler Master Seidon 120M, men mit kabinet (NZXT Hush) er ikke verdensmester i airflow, så den springer jeg nok over.
    Tak for bekræftelsen, jeg skulle bare lige være sikker på, at jeg ikke kastede mig ud i et fejlkøb!

    Det kommer i høj grad an på, hvor man køber den henne. Jeg købte i sin tid min pc på topdata.dk, som har både gode priser og god kundeservice. Det kan være, du kommer af med et par hundrede mere, men hvis du er tilfreds med systemet, er det altså det værd. Du risikerer ikke at få en masse forskellige komponenter, hvor en af dem måske ikke virker, og du så skal fejlsøge og sende tusind ting retur.


    Den bedste grund til at bygge selv er i mine øjne, at man får mulighed for at skræddersy sit system. Hvis det ikke er så vigtigt for dig, så synes jeg, du skal købe en computer på Topdata. Bare sørg for, at det er et godt kabinet, du kan være tilfreds med, så du ikke skal til at købe sådan et, når du engang vil "udvide".


    Note: Altså på Topdata fx kan du selv vælge kabinet ud af 7 valgmuligheder eller sådan noget. Vælg det bedste, hvis det er. Undersøg det lidt.

    Hej Tweak!Nu kommer jeg igen og stiller dumme spørgsmål...
    Jeg har ikke brugt min stationære computer i rigtig lang tid, og nu, hvor jeg lige er begyndt at spille lidt Rift, fandt jeg ud af, at CPU'en er 80 grader i idle... Det er jo ikke så godt, så jeg ville købe en ny køler. I samme ombæring ville jeg have lidt ekstra ram, da 4 gb ikke helt slår til længere.


    Hvordan ved jeg, hvad for noget ram jeg skal købe? Og kan jeg være sikker på, at en ny cpu-køler vil passe?


    På forhånd tak
    - David