Hjælp, mit nye GFX viser fejl, men butikken vil ikke bytte det!

  • Som overskriften siger...


    Jeg har d. 4/4 ca. købt et grafikkort: Powercolor HD5870, til den nette sum af ca. 2800kr...
    Jeg har haft kortet i ca. 14-16 dage, da begynder jeg at få vertikale og horizontale linier på skærmen, første gang var da jeg startede computeren, og allerede i POST kom de...


    Men derefter begyndte jeg til tider at få Artifacts i spil som Bad Company 2, CS:S, Supreme Commander 2 osv. og endda på et tidspunkt blev hele menuen i BC2 grøn, menupunkterne kunne stadig læses, men resten var bare grønt!
    Derudover kan jeg gå ind på youtube, og se f.eks. en trailer til Ironman 2 i 720p, og når jeg så smed den i fuldskærm, ville billedet fryse, mens lyden ville fortsætte uden problemer! Hvis jeg så prøvede at gå ud af filmen, bliver computeren så langsom at jeg sommetider var nødsaget til at genstarter på "the hard way" altså, holde sluk-knappen inde, og reboote den vej!


    Ikke nok med det, men den gør det samme i alle videoafspilnings programmer... og det blev jeg ret træt af!


    Så jeg prøvede at:
    Installere nyeste Catalyst driver 10.4, ingen forbedring, andet som de gange jeg kunne komme i BC2, loadede maps hurtigere.
    Geninstallerer windows, ingen forbedring
    Nyt bundkort ingen forbedring
    Ny Cpu ingen forbedring
    Testede om Ram var defekte var de ikke
    Skiftede PSU ud, med en splinterny Coolermaster 750W, som en kammerat havde investeret i ingen forbedring
    Derudover stresstestede jeg på anbefaling herinde fra mit grafikkort i furmark, uden fejl!
    Og ja, havde geninstalleret Windows imellem hardware ombytninger!


    Jeg kontaktede derfor firmaet jeg havde købt det ved, som var yderst imødekommende, og sendte mig en pakkelabel gratis. Jeg sendte Grafikkortet ind, med en beskrivelse af hvad jeg havde testet, gjort osv.. og sagde at jeg meget gerne ville have krediteret kortet, og få et andet i bytte.


    Så igår fik jeg kortet tilbage med den besked: " Følgende test er blevet udført: * Systemet gav billede ved første opstart - OK * Stresstest 3D, Furmark 24 timer - OK Med venlig hilsen Xxx Xxxx Returafdelingen.


    hjælp mig, hvad skal jeg gøre?

    Intel i7 860 @ 2,8Ghz
    Gigabyte P55A-UD3
    Kingston 2x2Gb PC3-10600 CL9 (skiftes snart ud)
    2x1Tb Samsung F1 Spinpoint 7200RPM - 32Mb Cache
    Powercolor Radeon HD 5870 1Gb GDDR5 (875/1225)
    Samsung SyncMaster 2233BW 1680x1050
    Zalman ZM600-HP

  • Det lyder da sært!....



    Har du fået GFXet igen? Har du prøvet at låne det ud til en kammerat som kunne teste det for dig?


    Prøv evt. selv at stress teste det med furmark.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+


  • Edit1:Men nej, har ikke prøvet at låne det ud til en kammerat.. men har til gengæld skiftet alt hardware for at få det til at virke... uden held, burde være samme resultat!


    Edit2: Og som jeg skrev i posten, jeg fik kortet tilbage igår!

    Intel i7 860 @ 2,8Ghz
    Gigabyte P55A-UD3
    Kingston 2x2Gb PC3-10600 CL9 (skiftes snart ud)
    2x1Tb Samsung F1 Spinpoint 7200RPM - 32Mb Cache
    Powercolor Radeon HD 5870 1Gb GDDR5 (875/1225)
    Samsung SyncMaster 2233BW 1680x1050
    Zalman ZM600-HP

    Rettet 3 gange, sidst af Kayel84 ().

  • altså hvis kortet har kørt furmark i 24t uden fejl , så må fejlen jo ligge et andet sted.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Men ville den så ikke melde fejl i en 24 timers stresstest i furmark? eller tester den kun GPU's ydelse og varmeudvikling?


    For det var også det jeg tænkte, især første gang jeg pakkede grafikkortet ud, var der er en kæmpe stor fluss ring på bagsiden af grafikkortet, så går ud fra at grafikkortet ikke bestod QC testen ved første gennemkørsel!


    men om det har en betydning for ram, ved jeg ikke!

    Intel i7 860 @ 2,8Ghz
    Gigabyte P55A-UD3
    Kingston 2x2Gb PC3-10600 CL9 (skiftes snart ud)
    2x1Tb Samsung F1 Spinpoint 7200RPM - 32Mb Cache
    Powercolor Radeon HD 5870 1Gb GDDR5 (875/1225)
    Samsung SyncMaster 2233BW 1680x1050
    Zalman ZM600-HP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jedimind
    altså hvis kortet har kørt furmark i 24t uden fejl , så må fejlen jo ligge et andet sted.


    Såsom hvor?


    kom med nogle foreslag... er ret lost!
    butikken vil have mig til at sende grafikkortet retur igen, men kan jo ikke blive ved! skulle gerne snart kunne bruge min computer!

    Intel i7 860 @ 2,8Ghz
    Gigabyte P55A-UD3
    Kingston 2x2Gb PC3-10600 CL9 (skiftes snart ud)
    2x1Tb Samsung F1 Spinpoint 7200RPM - 32Mb Cache
    Powercolor Radeon HD 5870 1Gb GDDR5 (875/1225)
    Samsung SyncMaster 2233BW 1680x1050
    Zalman ZM600-HP

  • Hej kayel84 !


    Havde selv et lignende problem med et 4890, kunne ikke klare div. stres test, samt lavede unoder i div. spil.


    Sendte kortet retur til butikken med beskrivelse af problemerne. Fik det retur, hvor butikken sagde de havde sendt det til test og de konstaterede fejl, fint det blev byttet.


    Men nej, samme kort men med nye mærker på ram osv, for at vise det var et andet kort.
    Gik tilbage til butikken, og havde en stor diskussion, blev fandme gal. Tog kortet med til en anden butik, vor de konstaterede fejl på det. Kostede 350,- . Fremlagde "beviserne", hvorpå de sendte det endnu en gang til test. Kom retur med besked om, at det virkede fint. Det testede butikken så "heldigvis" selv, at det ikke passede. Hvorpå de undskyldte mange gange. De snakkede så med deres test "sted" og de måtte så også indrømme, at der var jo ok sket en fejl..........


    Fik det byttet til sidst


    Så det jeg vil sige er, du skal være hård men retfærdig og holde på at det skal bare fungerer og evt. som de andre skriver, test det hos en kammerat eller en helt anden butik.


    Sku mange penge for noget, de nærmest påstår du lyver om.


    Men "test steder", er jo åbenbart ikke til at stole på, desværre.........


    Riptor

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kayel84


    Såsom hvor?


    kom med nogle foreslag... er ret lost!
    butikken vil have mig til at sende grafikkortet retur igen, men kan jo ikke blive ved! skulle gerne snart kunne bruge min computer!


    det aner jeg så ikke, ville være et skud i tågen.. men hvis det passer hvad firmaet siger at kortet har kørt furmark 24t. uden fejl, så må fejlen med stor sandsynlighed ligge et andet sted.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • @Riptor, Tak for din besvarelse, tror dog ikke den er helt brugbar her, desværre!


    Jeg er i hvert fald rimelig sikker på at de har deres eget værksted, også fordi at det som regel er det billigste... Især hvis de samtidig også laver deres "sammensatte" pc løsninger.
    De får jo samme løn for begge ting.


    Men sådan generelt, hvis grafikkortet så stadig har den samme mangel, hvis jeg smider det i en kammerats maskine... kan det vel stadig ikke påvises at det er en fejl!
    og så kan jeg vente endnu 1½ uge på at få mit kort tilbage med samme besked "Vi fandt ingen fejl på kortet" osv...


    Det er slet ikke for at være bitchy, men kræver jo bare at når jeg køber et grafikkort til ca. 3k, at det så også virker! Det er vel ikke for meget forlangt?
    Desuden synes jeg også det er ret dårligt, at de ikke engang tester alle de fejl (og provokationer til fejl) som jeg havde medsendt, f.eks. det med at starte en video på youtube, sætte den på 720 eller 1080p og smide den i fuldskærm... hvis den så gør samme fejl, må kortet vel være defekt... men det viser igen bare hvor "grundige" de teknikere er...


    Men sender jeg det nu tilbage efter jeg har testet det i en kammerats computer, og stadig med samme fejl, og de bliver ved med at påstå der ikke er fejl...
    så skal jeg vel igennem forbrugerstyrelsen?

    Intel i7 860 @ 2,8Ghz
    Gigabyte P55A-UD3
    Kingston 2x2Gb PC3-10600 CL9 (skiftes snart ud)
    2x1Tb Samsung F1 Spinpoint 7200RPM - 32Mb Cache
    Powercolor Radeon HD 5870 1Gb GDDR5 (875/1225)
    Samsung SyncMaster 2233BW 1680x1050
    Zalman ZM600-HP

  • ved ikke om de godtager det, men hvad med "filme" fejlen så de kan se hvad den gør ved dig og sende det med kortet?? ved godt det er en del virksomheder som ikke godtager dette, men har hjulpet mig en gang i en sag med en defekt PSU..


    dernæst, siden den gør det i windows, kan du så ikke kigge i eventvieweren om den laver noget entry på fejlen der?? hvad hvis du sætter et andet GFX i din pc, helst fra ATI, stadig samme fejl eller virker den nu?? det sidste er nok bedst at teste hvis du har et kort som kan køre på samme drivere så du kan udelukke om det kan være en driverfejl.

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • ja, det var da en idé i det mindste...
    Vil prøve at optage det, mens det sker... og se om det hjælper på deres villighed til at ombytte!

    Intel i7 860 @ 2,8Ghz
    Gigabyte P55A-UD3
    Kingston 2x2Gb PC3-10600 CL9 (skiftes snart ud)
    2x1Tb Samsung F1 Spinpoint 7200RPM - 32Mb Cache
    Powercolor Radeon HD 5870 1Gb GDDR5 (875/1225)
    Samsung SyncMaster 2233BW 1680x1050
    Zalman ZM600-HP

  • madmike du har tydlighvis ikke læst tråden der du vil se kortet er afprøvet i en anden maskine med samme fejl.. det er godt nok trist når de forskellige butikker opføre sig sådan og prøver at dreje udenom den raklamations ret der nu er når de sælger noget..


    ved ikke om man må det men hvis du ikke får medhold er jeg da nys for at vide hvilken butik der opføre sig sådan. og var jeg sig ville jeg ikke give op men derimod sende alt hvad du ka finde mod dem. har set en del forhandlere af diverse ting der prøver at snyde sig udenom deres ansvar lidt trist for os forbrugere som ret tit ikke kan gøre ret meget ved det..


    men prøv da selv at teste din maskine om det evt skulle værre andet som gfx feks bios eller måske en fejl i bundkort.. den person der har testet dit graffik har han ikke et gfx der virker du kan smide i din?,


    prøv evt at køre denne og installere driver igen for at være helt sikker på det ikke er driver der gør det.
    http://www.guru3d.com/category/driversweeper/

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • jeg har opdateret bios, gjorde jeg samme dag jeg fik det...
    så burde ikke være problemer der, hvis noget, så er det selve bundkortet...
    men ja... skal se om jeg kan få testet kortet i en anden maskine!

    Intel i7 860 @ 2,8Ghz
    Gigabyte P55A-UD3
    Kingston 2x2Gb PC3-10600 CL9 (skiftes snart ud)
    2x1Tb Samsung F1 Spinpoint 7200RPM - 32Mb Cache
    Powercolor Radeon HD 5870 1Gb GDDR5 (875/1225)
    Samsung SyncMaster 2233BW 1680x1050
    Zalman ZM600-HP

  • Mit bedste bud er at prøve gfx'et i en anden computer for at se om fejlen følger kortet. Så kan du jo hurtigt konstatere om det er gfx'et den er gal med, hvilket jeg tror det er, ud fra din beskrivelse.


    Derudover kan der jo være sket en reél fejl fra virksomhedens side og de simpelthen er kommet til at bytte et kort ud, forstået på den måde at det ikke er dit kort de har kørt furmark på, men kommet til at skrive det til dit kort.


    Hvis fejlen følger kortet er der jo ikke andet for end at sende det ind igen.

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af basseger
    men prøv da selv at teste din maskine om det evt skulle værre andet som gfx feks bios eller måske en fejl i bundkort.. den person der har testet dit graffik har han ikke et gfx der virker du kan smide i din?,


    prøv evt at køre denne og installere driver igen for at være helt sikker på det ikke er driver der gør det.
    http://www.guru3d.com/category/driversweeper/


    Så har jeg prøvet med drivesweeper, uden succes desværre!
    men Basseger, det var ikke en kammerats computer jeg testede det i, det var faktisk bare et nyt setup jeg havde købt, men bliver nødt til at lade tråden ligge, da jeg kan få testet mit grafikkort i en hel anden maskine på tirsdag!
    så håber jeg bare den viser nogle af de samme fejl!

    Intel i7 860 @ 2,8Ghz
    Gigabyte P55A-UD3
    Kingston 2x2Gb PC3-10600 CL9 (skiftes snart ud)
    2x1Tb Samsung F1 Spinpoint 7200RPM - 32Mb Cache
    Powercolor Radeon HD 5870 1Gb GDDR5 (875/1225)
    Samsung SyncMaster 2233BW 1680x1050
    Zalman ZM600-HP