Indlæg af basseger

    jeg har ikke tænkt jeg skal game på den. men ville nævne det ved en evt opgradering så folk ikke foreslår langsomme processor osv.


    jeg tænker en ny skærm og 4k kan forbedre graffik på billeder video osv.


    jeg tænker meget at man ligeså godt kan opgradere det gamle mens det er noget værd i brugt handel som at lade det blive total forældet og smide det ud:-)

    hejsa alle. jeg står og skal have ny 4K skærm og i den forbindelse tænker jeg at jeg bliver nødt til at opgradere mit GFX. ikke mindst fordi jeg intet HDMI eller skærm udtag har. kun de gammeldags brede digital.


    jeg bruger min pc primær til fildeling streaming server og alm kontor arbejde. og ser en del film men vil også gerne have muligheden for at køre et spil med nogenlunde kvali.


    i fremtiden skal jeg også nok have kigget lidt på de nye ssd har 6 tb hvor noget af det nok skulle skiftes ud til ssd.


    1: skal/kan jeg finde et billigt eller brugt Graifikort der understøtter 4k eller i det mindste den nye skærm der har HDMI og skærm udtag.


    2: skal jeg opgradere bundkort ram graffikkort og Cpu og kan jeg sælge det gamle til en furnuftig pris. hvad ligger vi evt i pris for en opgrade der gir fornuft?


    Cpu: Intel i7 2600K
    Bundkort:
    Asus P8P67 Deluxe
    GFX:
    Asus GTX 560TI
    Ram:
    2x4 G.Skill Ripjaws DDR3 1600Mhz
    SSD:
    Samsung 840 pro
    Køler:
    Corsair Hydro Series H50
    PSU:
    Corsair TX-750W
    kabinet:
    Antech Nine Hundred Two
    Skærm:
    Samsung Syncmaster P2450HD

    hejsa alle min blæser til mit h50 køling er stået af. og vil høre om der er noget specielt jeg skal tage hensyn til når jeg køber en ny blæser eller om enhver standard 120mm blæser kan monteres.


    evt bud på en anden 4 pins blæser modtages gerne vil bare ikke bruge alt for mange penge på det.:-)


    her er mit kølesystem:


    http://www.corsair.com/se-fi/h…ries-h50-quiet-cpu-cooler


    og her er den blæser jeg har overvejet at sætte i:


    https://www.komplett.dk/corsai…high-pre-edt-120mm/779882

    hmm hvorfor skrotte psu'en hvis den vírker?


    Nittan: det er rigtigt det kan man jo gøre:-)


    jeg ved jo så heller ikke om der kan være sket noget så den sender for meget strøm ud?


    hvis den virker og ikke kan sende for meget strøm ud på grund af defekt er der jo ingen grund til at smide den ud:-) noget tyder på den har kunne klare den lille mængde strøm der har passeret.


    da lynet slog ned gik deres relæ ikke.


    deres fjernsyn kig ud og tændte igen men det var også det:-)

    hey tweak brugere. Mangler hurtigt hjælp.


    min bedsteforældre pc er blevet ramt af lynet. og da jeg har bygget den er det mig der skal lave den:-( håber i kan hjælpe mig hurtigt med at vælge hvad jeg skal gøre.


    jeg er lidt i tvivl hvad jeg skal bestille hjem og udskifte og har ikke mulighed for at teste bundkort og cpu samt ram.


    Pc:




    • Bundkort: Asus P8H61-M LE/Usb3
    • PSU: Corsair CX430
    • CPU: Intel core i3 2100 Sandy bridge
    • HDD: Ozc Vertex 2 SSD 60GB
    • Ram: 2x2 ocz Platinum Pc3 12800



    cumputeren er helt død. der er intet liv når jeg trykker på knappen. der er lys i dioden på bundkortet og har testet strømforsyningen og den virker mærkeligt nok.


    jeg havde en anden strømforsyning sat til den lyn ramte computer og der skete intet. indtil jeg fjernede batteriet på bundkortet satte det i igen og trykkede gentagende gange på tænd knappen. så kom der pludselig en del sort røg fra det ene hjørne af bundkortet.


    nåede ikke at se hvor røgen præcis kom fra da jeg skyndte mig at tage strømforsyning fra. røgen kom fra det hjørne hvor der står "Anti surge" og "Gpu Boost" smider lige et billede så i kan se det i bunden af tråden.


    prøvede uden ram inden det røg fra computeren der skete heller intet.




    Nu er mit spørgsmål er det bundkort eller Cpu eller begge dele mon?


    kan der brænde noget af på et nyt bundkort hvis cpu fejler noget og jeg sætter den i og starter op?


    min første indskydelse er at købe et nyt bundkort men er bare bange for at der kan ske noget med det nye hvis jeg sætter en defekt cpu i og prøver at starte op.


    min strømforsyning kan starte blæser og alt andet op på en anden computer har ikke testet mere end det. så må gå ud fra den ikke fejler noget eller?


    HDD virker hvis jeg sætter den til en harddisk dock jeg har til min computer så tror ikke den fejler noget.


    ram er en mulighed men burde den ikke i det mindste tænde uden ram i?



    http://imageshack.dk/viewimage….dk/?img=221412868369.jpg

    hey alle sammen. kunne godt tænke mig at vide om mine 2 harddiske er ved at dø eller hvad der sker. synes ikke smart værdierne ser ganske lovende ud. det er 2x 2TB seagate barracuda som ikke er andet end 1 år gammel. de er fyldt helt op så ville nødigt miste mine dataer.
    jeg forstår ikke helt de smart værdier om det er noget man kan stole på eller om man kan bruge dem ved en evt rma på diskene måske der er nogen der ved det?


    sætter lige et screenshot ind af den ene af de diske som det er værst med.

    hvad er det du brænder en image fil?


    jeg kan anbefale img burn som jeg har brændt hundred hvis af skiver med. den kan brænde stortset alt og fejlbrænder aldrig. den er gratis og meget nem at finde ud af.

    nej min cpu er ikke oc. mit bundkort har helt fra nyt skabt sig når den skal starte så bruger den 3 forsøg på at starte op og nogen gange siger den bare oc fail selvom jeg har det hele på standard... så ved ikke om jeg skal have lavet noget rma engang hvis jeg finder ud af fejlen.


    købte nye ram dengang da jeg troede det var dem men disse er garanteret kompilitet med mit chipsæt så tror ikke det er dem.

    renegger: ved det egentlig ikke undksylder også. tror ikke jeg fik læst dine specs ordentligt. er der 3 computere nævnt der? så bare ddr2 og 480 watt psu og noget med dell. men kan se der nok er tale om flere pc,er:-)


    inderhaten: og så synes du lige det var din opgave at fortælle mig hvordan jeg skal befærde mig i min tråd? har nu aldrig sagt noget om jeg ikke er taknemmelig for hjælpen. prøv at find nogle af mine andre tråde og find ud af jeg næsten altid giver min taknemmelighed til sidst i tråden i modsætning til mange andre her på siden. og sjovt nok ser du ud til at være den eneste af den opfattelse.


    jeg har nu bestilt disse 2 stk:
    http://www.asus.dk/Graphics_Ca…TX560_Ti_DCII_TOP2DI1GD5/


    Ved sgu ikke lige om der er køleprofiler på ramene nogen der ved det? men regner med at der er juice nok til de kan køre som de gør.


    på mit kabinet køre den store 200mm køler på hastighed 2 ud af 3. de to små 120mm i fronten køre på minimum da de ellers larmer helt vildt. men der er jo altid mulighed for at skrue op for køling ved gaming. mærker da jævnligt hvor varmt luften er som den smider ud gennem den store 200mm blæser.

    det var bare et simpelt spørgsmål til renneger. var jo rart at høre fra folk der har stået med disse kort i hænderne også slet ikke fordi jeg ikke værdsætter alle andre bud også..


    renneger jeg forstår ikke lige hvad du mener men har jo valgt et af disse 2 kort og den fra asus kunne jeg få billigere hos proshop og har egentlig bestilt dem. men fandt så lige ud af det ikke var TI hvad det da meget gerne skulle være ikke?


    indehaten: hvis du nu havde smidt noget erfaring eller et gost tåd ind omkring emnet i min tråd var din udtalelse okey men vil du ikke nok lade være med at komme med andre kommentare hvis det er det eneste der får dig til at skrive er ikke ude på en diskussion her eller noget. men derimod noget indsigt hvad du ikke lige bidrager med med dine kommentare.

    renegger det er slet ikke for at gøre dig sur eller nedgøre dine svar men når jeg ser på spec på din pc så ser det ikke ud til du egentlig har prøvet at eje eller arbejde med ret meget og især i det ekstreme gaming. eller er jeg helt forkert på den?


    jeg er ude efter folks erfaringer og ikke hvad jeg egentlig selv kan læse og gætte mig til..



    ser ud til jeg kan spare 400-500kr på at vælge dem fra asus i stock så mon ikke det ville være at foretrække så?