Er den her bærbar de ekstra penge værd?

  • Jeg ville selv gå en stor bue uden om MSI og kigge på noget toshiba eller asus, den den MSI computer en i min klasse har, har der ikke været andet end problemer med, den har været til rma 2-3 gange og virker stadig ikke, og nu falder den fra hinanden

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak
    Snag på Laptopworld.dk


    Hvorfor? Jeres anmeldser er da totale værdiløse, formentligt skrevet af gymnasieelever, der ikke har styr på det i samme omfang som man burde forvente fra et dedikeret anmelder-hjemmeside. Reviews på notebookcheck.com eller notebookreview.com er så mange gange bedre og mere informative, desuden relatere de ofte til andre tidligere modeller/revisions.


    Desuden burde du oplyse din relation til laptopworld når du skriver i et bruger-forum IMO.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak
    Min relation??


    Smider bare et godt råd til dig. Hvordan pokker kommer du frem til de er værdiløse og skrevet af gym studerende??


    Kan ikke helt se, hvorfor jeg skulle have relation fordi jeg smider et link!


    Først og fremmest har alle de posts du har skrevet herinde, som jeg har læst, omhandlet et eller andet med bærbare og så har du smidt et link til laptop world. Desuden virker SSDfreak ikke som noget en person ville kalde sig selv....


    Se fx denne anmeldelse: http://www.laptopworld.dk/Anme…re/3120-samsung-n220.html


    Det er ikke andet end tom snak. Der bliver nævnt at den er blevet opgraderet osv men ikke konkret med hvad og hvor i forskellen ligger.


    På næste side med konfiguration ligner det noget der er blevet hjerteløst kopieret fra edbpriser og der bliver hellere ikke sagt en disse om specifikationerne. Kan specielt godt lide denne sætning "Computeren kommer inde i et sleeve der er fedt at have da man skal rejse meget med denne netbook."


    Kunne fortsætte men gider virkelig ikke. Jeres anmeldser er virkelig ikke særlige faglige og er tom snak hele vejen igennem. Men det må jo åbenbart køre rundt siden siden stadig er oppe...


    @topic


    Jeg ville helt klart tage en ASUS fra UL-serien hvis batteritiden er vigtig, og ellers hoppe med på VAIO FOTM vognen. En ven har sgu lige købt en VAIO og den ser godt nok lækker ud.

  • Stop nu det bavl!


    Jeg har intet med sitet at gøre, men bruger det selv som opslagsværk.
    Hvis du er så dygtig, hvorfor begynder du ikke selv at anmelde - wize guy.


    Hvad har mit brugernavn på et andet site at gøre?
    Arbejder du med mongoler ?


    Nu er der vist nok spam i denne tråd, men du er da helt tilgrin.


    Du anbefaler UL serien pga batteritiden
    Den skal bruges til spil, så hvor relevant tror du batteri tiden er - kloge


  • Du gør dig virkelig selv til grin. Det er tydeligt at du har en eller anden forbindelse til laptop world. Ingen normal person sidder og skriver "kig på laptopworld" i samtlige tråde der omhandler bærbare computere inde på tweak.dk.


    Jeg anbefalede UL serien på det grundlag at batteritid måske er vigtigt. Hvis hun bliver konfirmeret er der immervæk ikke mange år til at hun formentligt skal studere hvis hun skal det, og så er UL virkelig en super computer da den er let og tynd og holder stortset en hel dag på batteri. Desuden kunne jeg ikke forestille mig at computeren skal bruges til at afvikle bad company 2 på high details nu når det er en pige, men derimod spil som the sims eller måske WoW.


    Desuden anbefaler jeg egentligt mere VAIO end Asus'en. 330M kortet som der sidder i de fleste VAIO er desuden også et ganske habilt kort.


    Og nej jeg gider ikke skrive anmeldelser af bærbare computere, vil hellere bruge min tid på diverse fora samt gaming end at spilde min tid på at skrive nogle værdiløse reviews som jeg alligevel mangler grundlæggende viden omkring for at kunne skrive et fyldestgørende arbejde - også selvom det sikkert er latterligt godt betalt samlignet med det arbejde man behøver at ligge i det.

  • Denne Asus kunne være et bud på en bærbar til formålet.


    Men det kunne være fint at vide hvilke typer spil den skal bruges til.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Lige præcis den Asus havde jeg også kigget på dna...


    Med hensyn til spillende, så ved jeg faktisk ikke hvad hun spiller... ved at hun skal kunne spille det nye GTA og hun spiller Sims, men ellers ved det ikke.. uanset hvad skal det være en spille computer og ikke en arbejdscomputer og den SKAL kunne følge med i nogle år. Selvfølgelig ikke højeste oplysning om et-to år, men det må heller ikke være sådan at hun ikke kan spille spillende om 3 år..


    Har egentlig tænkt på, når jeg kigger på sammeligning af GFX kort på notebookcheck, så er der mange kort der kun står DX10 ved... der skal jeg vel også være obs på DX11?


    Tak for rådet SSDFreak, men må holde med de andre her inde, at siden er for useriøs, men det konstaterede man jo allerede da den blev lanceret. Desuden vil jeg sætte pris på du lader være med at svare på andres indlæg, da jeg ikke ser nogen grund til (mere) mudderkastning og så bliver topic tit glemt når det er :(


    Et plus ved MSI'en er farverne... det går hun meget op i... men ikke det der skal være afgørende. Mht. loadtider, er der så stor forskel på 5400 og 7200 rpm?


    Desuden er det vigtigt at computeren ikke er for tung, eller skrøbelig da hun skal have den med på farten..


  • Hvis hun skal spille GTA jeg vil på det strengeste anbefale dig at få en bærbar med så kraftig en CPU som muligt. Det spil trækker virkeligt hårdt på CPUen. Recommended specs er jo også en 2.4 ghz quad.

  • Mongolmedsøm >


    Hvordan kan du tillade dig at rakke andres arbejde ned, når ikke du er i stand til, eller ønsker at gøre det bedre selv. Det er mangel på respekt overfor andres arbejde. Gør det ebdre selv, eller stop med at brokke dig


    Nicky > Sikke en gang vrøvl. Hvordan kan omtalte side være useriøs. Sitet har mange år på bagen, har været i B.T, er ofte dominerende på Edbpriser, omtaler mange steder på store udenlandske fora. Her til er der ikke eet eneste site i Danmark eller Norden med bedre anmeldelser af laptops. Så at din mening er en anden, gør ikke sitet useriøst.


    Til topic:


    SIMS 2 skal I IKKE undervurderer da det faktisk sætter krav til afviklingen på en laptop.
    GTA, så handler det IKKE om en CPU, men om en helhed, hvor flaskehalse skal minimere. eEt handler IKKE om at finde en maskine, hvor der sidder en QUAD core, og så den grafiske del er et X300 og RAM med 667MHz. Det handler om en helhed, hvor man minimere/maksimere systemet, så der er fornuft mellem de mest basale ting.


    UL serien fra Asus bygger på 20, 30, 50 og 80 modellen hovedsageligt, og alle har deres egne forcer.
    Hertil kommer de i forskellige udgaver - modelnumre.


    God batteritid - afhængigt af hvad de bydes.
    Lækkert tynd design
    Asus Turbo teknologi


    Men styrken ligger klart i specs vs. pris
    Minus ligger i de ALLE er bygget med Culv serien fra Intel, hvilket gør processordelen halter til spil. Så rigtig dumt forslag (mongolmedvrøvlimunden) og valg. 210M egner sig heller ikke til spil, men det er jo dit eget valg!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mongolmedpistol
    ...Desuden virker SSDfreak ikke som noget en person ville kalde sig selv....


    Man skal ikke kaste med sten når man selv er mongol. :roller:


    Ej, slap nu af drenge.


    /topic: Mht. til Sims 2 så sætter spillet større krav til CPU, RAM og specielt harddisk (swap) - specielt ved opstart. Det fulde spil med alle officielle pakker + lidt mere spas kan snildt tage et par minutter at preloade inden man ser hovedmenuen. (ovennævnte gælder self. kun hvis man er villig til at slække på grafikken). Husk at checke om den bærbare har en skærmstørrelse som Sims 2 kan håndtere. 1920x1200 er fks. ikke kompatibel og får nogle grimme postkasser i siderne af skærmen.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • Nej men jeg prøver at bringe min pointe frem i lyset. SSDFreak er noget man som selvstændig person ikke ville kalde sig selv, det er upersonligt. Og det bærer præg af at det er opfundet på 0.5 sekunder da det jo bare skal være et navn personen skal bruge i forbindelse med at markedsfører laptop world.


    Mit eget navn derimod, som du nævner, er efter min mening et meget sjov brug af sproget, men måske er det lidt hårdt, men det er det nick jeg har brugt i mange år når jeg har spillet online FPS.


    @SSDfreak


    Hvorfor kan jeg ikke tillade mig at kalde laptop world for at være dårlig? Må jeg ikke sige at der findes bedre sider at kigge efter reviews i?


    Dit argument holder ikke en meter, måske er der tale om det hvis jeg snakkede direkte til en anmelder. (Hvilket jeg måske gør?) men det er ikke tilfældet.


    Desuden vil jeg meget gerne se hvilke store udenlandske sites der gør brug af de danske reviews på laptop world :)


  • Synes det er ret unfair det der, da jeg nærmere synes det er Mongolmedpistol der fortsætter deres diskussion, og ikke SSDFreak.


    Men Mongolmedpistol; kan du ikke blande dig uden om, hvad SSDFreak skriver? Lad dog trådens skaber klare det selv, når det er så ubetydelige kommentare. Og hvis i absolut skal blive ved, så tag snakken i privat beskeder i stedet?


    Til topic: Den Asus ville jeg også klart vælge, da man får ret meget for pengene og Asus er, uden tvivl, et kvalitets mærke :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • der er vel ytringsfrihed i danmark og på tweak, så længe man holder sig til emnet og ikke decideret sviner hinanden.


    sddfreak , synes den side er god og mongolmedpistol synes den er ringe


    så er den jo ikke længere.


    jeg vil personligt aldrig læse og rette mig efter et dansk skrevet rewiev af den simple grund at bærbare i DK hovedsagligt er lavet til skolebrug eller arbejdsbrug. dvs med fokus på pris og eller batterilevetid og vægt. da jeg selv er gamer er det highend kompenenter jeg vil have og disse er ret svære at finde i danmark. jeg læser derfor gerne de engelske eller tyske.


    jeg ville til hver en tid vælge asus bærbare og jeg ville også gerne give lidt ekstra for dem.


    det er kendt at gta bruger meget processor kraft så denne må absolut ikke være din flaskehals i dit kommende system.

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • "af den simple grund at bærbare i DK hovedsagligt er lavet til skolebrug eller arbejdsbrug. dvs med fokus på pris og eller batterilevetid og vægt. da jeg selv er gamer er det highend kompenenter jeg vil have og disse er ret svære at finde i danmark. jeg læser derfor gerne de engelske eller tyske. "


    Det var dog det værste sludder jeg længe har hørt!
    Du kan få de samme komponenter i Danmark, som du kan udenfor Danmark!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak
    "af den simple grund at bærbare i DK hovedsagligt er lavet til skolebrug eller arbejdsbrug. dvs med fokus på pris og eller batterilevetid og vægt. da jeg selv er gamer er det highend kompenenter jeg vil have og disse er ret svære at finde i danmark. jeg læser derfor gerne de engelske eller tyske. "


    Det var dog det værste sludder jeg længe har hørt!
    Du kan få de samme komponenter i Danmark, som du kan udenfor Danmark!


    Tror han mener, at anmeldelser af "gamer" hardware/computere er sværere at finde på dansk, end det er på engelsk.
    Men ellers så passer det godt nok ikke, nej. Vi har da præcis de samme ting i DK som i andre lande :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Spixe


    Tror han mener, at anmeldelser af "gamer" hardware/computere er sværere at finde på dansk, end det er på engelsk.
    Men ellers så passer det godt nok ikke, nej. Vi har da præcis de samme ting i DK som i andre lande :)


    Der er ligeså mange gamer anmeldelser af laptops som udenfor grænserne