Lydkort og hørebøffer

  • jeg vil ha et nyt kickass lydkort og hørebøffer


    skal bruges til


    musik og spil


    jeg spiller en del fps spil og derfor skal det være rigtigt godt til dette. samtidig hører jeg meget musik og hører det helst kun i lossless som FLAC osv


    prisen er ikke det vigtige, jeg vil bare ha noget godt :-) :9xo


    hvad kan i anbefale ?

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Jeg har fornylig købt et par Sennheiser pc350 de er for syge til cs;s (som jeg spiller), musik er de også nice til, bass'en er dog ikke så stor i dem. Så de er ikke til Electro, house eller techno musik. Men du hører alt meget tydeligere.


    Jeg kan kun anbefale dem, de er mega behagelige også i længere perioder.


    Se evt på dette link, som er en test der er blevet lavet her på tweak.dk:


    http://www.tweak.dk/review/Sennheiser_Headset_PC-350/768/1/1


    Kan varmt anbefales


    Peace out

  • Jeg ville tage et Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Champion Series.


    Uden front: http://www.edbpriser.dk/Produc…ve+x-fi&sp=all&pid=453109


    Med front: http://www.edbpriser.dk/Produc…ve+x-fi&sp=all&pid=470465

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Ville også klart gå efter et par Sennheiser 595 eller et par i 600-serien.
    De klarer bassen super godt, og skal nok holde til mere end dine ører.
    Ang. lydkort, er jeg selv ganske glad for mit Creative.
    Deres X-Fi Titanium Fatal1ty Pro Series er bare nam' nam'..


    Hvis pengene så alligevel er et problem, er Sennheiser 555 nu heller ikke så tosset. De sidder sgu godt og behageligt, og lyden følger ganske fint med

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Ville også klart gå efter et par Sennheiser 595 eller et par i 600-serien.
    De klarer bassen super godt, og skal nok holde til mere end dine ører.
    Ang. lydkort, er jeg selv ganske glad for mit Creative.
    Deres X-Fi Titanium Fatal1ty Pro Series er bare nam' nam'..


    Hvis pengene så alligevel er et problem, er Sennheiser 555 nu heller ikke så tosset. De sidder sgu godt og behageligt, og lyden følger ganske fint med


    Hvis han køber hd 600/650 så skal han ihvertfald også enten investere i en ekstern forstærker, st/stx eller et af auzentech's kort med amp i.

  • Kender jeg ikke lige noget til.. Men så kan man jo "nøjes" med 595.. Det er sgu da også et stykke lækker hovedtelefon.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Man kan lige så godt købe noget godt med det samme. et par HD 650 er ok sammen med pc lydkortet. men kommer først til sin ret når man får konverteret fra digital til analog lyd uden for kabinettet.
    Creative lavede på et tidspunkt en kasse hvor det skete uden for computeren. idag har de deres Creatives Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series som bare er rimeligt skærmet og monteret inde i computeren. Jeg ved ikke om det er godt nok.
    Jeg gider slet ikke jokke mine hoved bøffer ind i computeren. det er lyden alt for ringe til.
    er man til musik hvor lydkvalitet betyder noget for oplevelsen så kan man i hd 650 forsvinde væk på en sky i flere timer.


    EDIT:
    det er bare sådanne en her http://www.av-connection.dk/?PNo=LDY70408 man skal bruge. og så selvfølgelig en forstærker så man kan regulere lydstyrken.


  • Jeg vil vædde 1000 kr på at hvis du måler den eksterne DAC som du linker til og bagefter måler et onboard lydkort, at onboard lydkort vil slå den DAC med flere længder hvad angår støj. Der er ikke nogen mening i at købe et par hovedtelefoner for 3000 kr og så fodre dem med en DAC der koster 300 kr.


    Der findes desuden utallige lydkort i dag der er EMI-shielded og så har de i forvejen en SNR på langt over de 100 dB. Der er garanteret mere støj på en flash baseret mp3 afspiller end der er på nogen af kvalitetslydkortene.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    Man kan lige så godt købe noget godt med det samme. et par HD 650 er ok sammen med pc lydkortet. men kommer først til sin ret når man får konverteret fra digital til analog lyd uden for kabinettet.
    Creative lavede på et tidspunkt en kasse hvor det skete uden for computeren. idag har de deres Creatives Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series som bare er rimeligt skærmet og monteret inde i computeren. Jeg ved ikke om det er godt nok.
    Jeg gider slet ikke jokke mine hoved bøffer ind i computeren. det er lyden alt for ringe til.
    er man til musik hvor lydkvalitet betyder noget for oplevelsen så kan man i hd 650 forsvinde væk på en sky i flere timer.


    Ved ikke om det er mit lydkort du snakker om, men så meget støj vil jeg på ingen måde sige der er i lydkortets udgang.
    På et onboard kort er der hørbar støj, ja, men ikke et ordentligt lydkort.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • heysa


    tak for alle svarene.


    da jeg er ret glad for mine asus produkter tror jeg det bliver det asus sonar produkt


    men hvad er egentligt forskellen på disse 2


    Xonar essence XT


    og dette


    Xonar Essence XTS


    sammen med lydkortet vil jeg har mig disse headphones : Sennheiser HD650


    så tror jeg dælme jeg kan komme til at nyde min musik og spille lidt spil :-)

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • XTS er PCI-E
    Den anden er den normale gamle PCI


    -Og det kort burde også udelukke en god omgang støj.


    -Men spar da dig selv for 500kr og køb den samme hovedtelefon hos SHG

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • yeah tak for spare rådet :D har også fundet dem billigere, men havde lige linket der :-)


    ok jeg tror jeg køber PCI E kortet så

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Vil lige give dig en heads up. Når du installere kortet skal du lige huske at tilslutte molex til forstærkeren. Når du så engang har fået installeret driveren er der en indstilling hvor du skal vælge impedans af dine headphones. Der er 3 valgmuligheder: low, medium og high gain. Der skal du sætte dem på high gain med HD 650 for at få nok current. Grunden til at jeg skriver det er pga at medium =~64-300 ohm og high er 300-600 ohm og da HD 650 ligger på de 300 omh i specifikationerne kan du være i tvivl, men da HD 650 har en spike i impendance omkring de 120 hz der går næsten op til 500 ohm er high gain den indstilling der giver det bedste lyd.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mongolmedpistol
    Vil lige give dig en heads up. Når du installere kortet skal du lige huske at tilslutte molex til forstærkeren. Når du så engang har fået installeret driveren er der en indstilling hvor du skal vælge impedans af dine headphones. Der er 3 valgmuligheder: low, medium og high gain. Der skal du sætte dem på high gain med HD 650 for at få nok current. Grunden til at jeg skriver det er pga at medium =~64-300 ohm og high er 300-600 ohm og da HD 650 ligger på de 300 omh i specifikationerne kan du være i tvivl, men da HD 650 har en spike i impendance omkring de 120 hz der går næsten op til 500 ohm er high gain den indstilling der giver det bedste lyd.


    kanon :cheers: tak for info det er meget brugbart :-)


    :goodpost:

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dyas
    jeg vil ha et nyt kickass lydkort og hørebøffer


    prisen er ikke det vigtige, jeg vil bare ha noget godt :-) :9xo


    hvad kan i anbefale ?


    Lydkort (Asus Xonar Essence STX):
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=498429


    Hørebøffer (Sennheiser PC 350):
    http://www.edbpriser.dk/Produc…ls.aspx?sp=all&pid=416971


    Alternativt (BeyerDynamic MMX 300):
    http://tinyurl.com/b4opae


    Jeg har selv PC 350 - havde jeg dog bare pengene til MMX 300. BeyerDynamic er bedre.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    Jeg købte mine hos cdon.com for 2100kr.
    Det asus lydkort ser forøvrigt rigtigt fint ud.
    100dB signal støjforhold er heller ikke prangene med et par hd 650. men 124dB er super.


    tjaaa det koster de ikke mere


    nogen der har fundet dem billigere ?

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Kan da henvise til SHG igen.. ;)


    yes yes den er noteret :9xo

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii