En erfaring rigere!!

  • Hej alle tweakere


    Jeg er i gang med at erhverve mig ny bærbar, og har i den forbindelse læst utallige forums, anmeldelser m.m. omkring emnet!


    Jeg håber at kunne starte en tråd her, hvor folk kommer med egne erfaringer ang. mærker på bærbar-computere - Hvad er godt, hvad er skidt, hvad er dyrt, hvad er billigt osv.


    Håber i er med på ideen, da jeg synes det næsten er umuligt at finde den "rigtige" bærbar!

  • P.s. Har selv kun haft en Zepto, og den var jeg godt tilfreds med, endt til den gik ned! Magen til ringe service skal man lede længe efter.
    Men det kan så os være lige gyldigt da de har beklæret konkurs.

  • Jeg har haft Dell bærbare og intet andet. Sammenlignet med mine venners pcer fra Toshiba, Fujitsu Siemens og Acer, så er jeg blot blevet mere overbevist om at Dell er et godt valg.


    Ellers er HPs Business PCer vist også ret gode med hensyn til holdbarhed, men dette er jeg dog ikke sikker på. :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Ja, det er jo 3 dage gammelt. Da det udspringer fra Syracuse, kan man dog godt frygte, at der ligger en en lokalpatriotisk forherligelse af Apple bag. Min søn har haft meget bøvl med en mac-book engang, men bruger det dog stadig. Efter 2-3 måneders ventetid fik den en ny harddisk, og data var naturligvis cleaned. Udover driftssikkerheden kan man også vælge at se på skærmenes kvalitet. Da Apple vist bruger s-ips paneler som de eneste, vil de rangere højt. Men ønsker du en Mac ? De er meget mainstream, og netop derfor vil jeg ikke have en Mac eller en iPhone.

  • Jeg har kigget lidt på Mac (har været igennem det meste) og jeg synes ikke man får nok for pengene. Så jeg er rimelig overbevist om, at det skal være pc.


    Men som sagt har jeg været over mange forums, og det er svært at danne sig en entydig konklusion på, hvad der er "det bedste køb".


    Jeg vil gerne have en computer, som kan behandle grafiske programmer på ordentligt vis, og så skal der også kunne spilles lidt spil. Når det er sagt, er mit hovedmål at finde en computer, som ikke skal til reperation hver anden dag! Og hvis den endelig skal reperares (som det ser ud til de fleste bærbar computere skal på et tidspunkt) så at det ikke tager over 3 uger på rep.

  • Fuldt tilfreds med min Dell, og valgte også Dell da min bror og mor ville have bærbar - 2 pc'er de heller ikke har fortrudt.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dokteren
    Hvis det skal være en Dell computer, hvilken serie skal man så gå efter ?


    Jeg og min kammerat valgte Dell XPS M1530 for lidt over et år siden.


    Dem jeg købte til min familie var Studio 15, og de er sådan set udemærket, men skal det være rigtig lækkert så kig på Studio XPS 13 (13") eller Studio XPS 16 (16").

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dokteren
    Kan godt være det kun er det amerikanske market der omtales, men det må siges at give et okay billed af virkeligheden alligevel!


    Smag og behag. Selv om vi brugere holder markederne adskildt, er der stadig mange af producenterne som holder dem opdelt - især mht hvilke produkter der sælges og med hvilke komponenter.

  • Nu siger du jo ikke hvad du skal bruge den til.. men lenovo er kommet ud med en super billig bærbar til firma folket og den er eddermame god til prisen:
    http://www.edbpriser.dk/Produc…id=641885&q=lenovo&sp=all


    Læs teksten fx.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU