Indlæg af Dokteren

    hej


    Som sagt har jeg kørt Memtest86 og der var ingen ting at komme efter. Mener du Memtest86 ikke er et sikkert værktøj at bruge ? kører forresten kun med èn blok! Ellers skal jeg købe en ny blok ?


    Jeg har tjekket min Harddisk med "Hard Disk Sentinel Pro", og den melder ingen fejl. Ved igen ikke om det er et godt program ? Hvordan tjekker man ellers sin HD for bad sectors ?


    igen tak for jeres input



    Dokteren

    Hej igen


    Det er en Zepto Znote 6224w, kører med Windows XP pro service pack 2 version 2002.


    Intel core 2 duo T5450 1,66GHz
    NVIDIA GeForce 8600M GT



    Den mærkelige lyd jeg nævner er ikke fra en blæser, det en meget mekanisk lyd, som kommer fra højtalerne (tror jeg).


    BSODèrne kommer som regl når jeg spiller spil, men kan ske på alle tidspunkter, også lige efter opstart, så derfor tror jeg ikke det har noget med overophedning at gøre.


    Jeg skal måske også nævne at den crasher på mange forskellige måder; nogle gange ryger den direkte til BSOD, andre gange fryser billedet med den mærkelige lyd og til sidste kan den også bare gå i sort skærm. Den kan også finde på bare at genstarte.


    Har prøvet at køre Memtest86, og ingen problemer blev fundet.



    Er virkelig i vildrede, håber I kan hjælpe


    Dokteren

    Den er 2 år gammel.


    Er os selv bange for at det er hardware, for jeg har formateret 7-8 gange, og installeret orginale drivere, som den før i tiden har kørt perfekt med!


    Ved du at det er ram eller grafikken ?


    tak for svaret

    Hej alle tweakere


    Jeg har et seriøst problem med min computer: Znote 6224w


    Jeg får BSOD, sort skærm og mærkelige crash lyde. (meget høj skratte lyd)


    Den BSOD jeg får mest er: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
    men jeg får også andre, f.eks: PAGE_FAULT_IN_A_NON_PAGED_AREA



    Dette sker for det meste når jeg spiller, men har dog ikke noget at gøre med overophedning, da det kan ske lige efter opstart.
    Har prøvet så mange ting, og er løbet tøt for ideer


    Håber I kan hjælpe, på forhånd tak


    Dokteren

    Jeg har kigget lidt på Mac (har været igennem det meste) og jeg synes ikke man får nok for pengene. Så jeg er rimelig overbevist om, at det skal være pc.


    Men som sagt har jeg været over mange forums, og det er svært at danne sig en entydig konklusion på, hvad der er "det bedste køb".


    Jeg vil gerne have en computer, som kan behandle grafiske programmer på ordentligt vis, og så skal der også kunne spilles lidt spil. Når det er sagt, er mit hovedmål at finde en computer, som ikke skal til reperation hver anden dag! Og hvis den endelig skal reperares (som det ser ud til de fleste bærbar computere skal på et tidspunkt) så at det ikke tager over 3 uger på rep.

    P.s. Har selv kun haft en Zepto, og den var jeg godt tilfreds med, endt til den gik ned! Magen til ringe service skal man lede længe efter.
    Men det kan så os være lige gyldigt da de har beklæret konkurs.

    Hej alle tweakere


    Jeg er i gang med at erhverve mig ny bærbar, og har i den forbindelse læst utallige forums, anmeldelser m.m. omkring emnet!


    Jeg håber at kunne starte en tråd her, hvor folk kommer med egne erfaringer ang. mærker på bærbar-computere - Hvad er godt, hvad er skidt, hvad er dyrt, hvad er billigt osv.


    Håber i er med på ideen, da jeg synes det næsten er umuligt at finde den "rigtige" bærbar!

    Jeg sidder på en HP nu, som er firmaets. Ved godt det lyder overfladisk, men alt ved den virker bare "billigt" og bestemt ikke en computer jeg ville købe privat. Har ikke prøvet de serier du refererer til, men generelt har HP bare flere reperationssager end andre mærker, så derfor prøver jeg at holde mig fra dem. (Kan godt være min argumentation er helt tåbelig). :)


    Men jeg kører programmer såsom ArchiCad 12.0 og photoshop (ikke fordi det kræver det helt store, hvis man bare har tiden til at vente på renderingen).


    Ellers spiller jeg lidt warcraft, cs i ny og næ, og vil gerne have muligheden for at køre Diablo III når det engang kommer. Altså en maskine, som er lidt over standard, men som ikke behøver at kunne trække de nyeste spil i høj opløsning og fuld grafisk setup.


    Budgettet ligger nok omkring de 7-8k.

    Det er trist igen at høre dårlig kritik af MSI, da jeg troede jeg havde fundet et billigt produkt med rimelig kvalitet og gode specifikationer.(but if its too good to be true, it usually are :))


    Men jeg skal bruge en computer, som er rimelige god til renderings opgaver, og som kan spille lidt spil!


    Har selv overvejet ASUS, men da de er lidt dyrere ville jeg finde et alternativ, som ikke hedder ACER eller Hp. Og her faldt jeg så over MSI (som jeg nu også er blevet i tvivl om).


    Nogle gode råd for min videre søgning efter en bærbar, som bare holder 100% :) ?


    Igen tak for hjælpen

    Ja, efter alle de gode tilbage meldelser, kunne jeg også godt tænkte mig at høre, hvad det er for en model din kammerat har problemer med!


    Og tak for jeres feedback på indlægget

    Hej alle


    Jeg skal til at købe ny bærbar, som skal kunne bruges til lidt af hvert.
    Lige nu har jeg kigget på en af mærket MSI.


    Jeg vil i denne forbindelse, da jeg ingen kendskab har til dette mærkes kvalitet, høre om folk har noget fakta herom. (Hardware, software, kabinet osv.) Eventuelt nogle gode links til anmeldelse og general kritik af MSI produkter! Hvordan er kvaliteten i forhold til ASUS, lenovo, thinkpad !


    Jeg har specielt kig på denne: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=688798
    Virker som et godt køb til prisen!?


    Håber i kan hjælpe mig lidt på vej... kom eventuelt også med bud på andre produkter.


    På forhånd tak

    Hej alle


    Jeg skal til at købe ny bærbar, som skal kunne bruges til lidt af hvert.
    Lige nu har jeg kigget på en af mærket MSI.


    Jeg vil i denne forbindelse, da jeg ingen kendskab har til dette mærkes kvalitet, høre om folk har noget fakta herom. (Hardware, software, kabinet osv.) Eventuelt nogle gode links til anmeldelse og general kritik af MSI produkter! Hvordan er kvaliteten i forhold til ASUS, lenovo, thinkpad !


    Jeg har specielt kig på denne: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=688798
    Virker som et godt køb til prisen!?


    Håber i kan hjælpe mig lidt på vej... kom eventuelt også med bud på andre produkter.


    På forhånd tak