MSI - producent

  • Hej alle


    Jeg skal til at købe ny bærbar, som skal kunne bruges til lidt af hvert.
    Lige nu har jeg kigget på en af mærket MSI.


    Jeg vil i denne forbindelse, da jeg ingen kendskab har til dette mærkes kvalitet, høre om folk har noget fakta herom. (Hardware, software, kabinet osv.) Eventuelt nogle gode links til anmeldelse og general kritik af MSI produkter! Hvordan er kvaliteten i forhold til ASUS, lenovo, thinkpad !


    Jeg har specielt kig på denne: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=688798
    Virker som et godt køb til prisen!?


    Håber i kan hjælpe mig lidt på vej... kom eventuelt også med bud på andre produkter.


    På forhånd tak

  • Jeg kan ikke svare på kvaliteten af deres laptops, men igennem tiden har vi anmeldt en del grafikkort og bundkort fra MSI her på Tweak.dk, hvor jeg selv har stået for en god del af dem :)


    Jeg har ikke oplevet nogle problemer med det overhovedet, og der bruges som regel rigtig gode komponenter. Jeg bruger endda stadig et af deres grafikkort, som aldrig har haft problemer.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dokteren
    Kan godt være jeg spørger dumt, men kan jeg regne med at de bruger deres egne "gode" komponenter i fx. den pc jeg linkede ??


    Nej det kan du ikke regne med.


    Men jeg har førhen haft med MSI bærbare at gøre og det er nogle maskiner der er bygget meget solidt :D

  • Jeg synes også man ser en del af brugerne herinde anbefale køb af dem, men har dog aldrig selv haft fornøjelsen af en.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • en i min klasse har en og det er det værste lort jeg nogen sinde har arbejde med... den er et år gammel og den er ved at falde fra hinanden, og han har haft problemer med den fra starten af hvor den lave alle mulige fejl når han prøve at starte spil op.

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Blackbrizz
    en i min klasse har en og det er det værste lort jeg nogen sinde har arbejde med... den er et år gammel og den er ved at falde fra hinanden, og han har haft problemer med den fra starten af hvor den lave alle mulige fejl når han prøve at starte spil op.


    Hvilken model er det?

  • Ja, efter alle de gode tilbage meldelser, kunne jeg også godt tænkte mig at høre, hvad det er for en model din kammerat har problemer med!


    Og tak for jeres feedback på indlægget

  • tillader mig som sædvanligt at deltage i denne diskussion, og jeg kan ligeledes ikke sige særlig meget pænt om MSI.


    Msi har opført sig orignale ved at lave numpad på en række af deres 15.4'' modeller, som gjorde dem interessante for denne lille folkeskare, men det er straks værrere både med kvalitet og service på disse maskiner, da man ikke kan få alt for en slik.


    Deres Billige gamermaskiner ( GX/GT-serien ) giver rigtig meget for pengene, men der er ikke tale om et kvalitetsprodukt, men derimod nærmere hvad acer viste for 5 år siden med smålatterlige fejl hist og her. så jeg kan ikke anbefale msi, hvis du skal have en stabil pc.


    Asus er i bedre kvalitet, men har til gengæld virkelig dårlig standardsoftware, som koster dig 10% af ydelsen, hvilket er rigtig trist. De laver dem til gengæld til en god pris. Deres service kan desuden være alt lige fra tilstrækkelig til 2 måneders rep.


    Det første du derfor skal spørge dig om, hvad skal computeren bruges til?

  • Det er trist igen at høre dårlig kritik af MSI, da jeg troede jeg havde fundet et billigt produkt med rimelig kvalitet og gode specifikationer.(but if its too good to be true, it usually are :))


    Men jeg skal bruge en computer, som er rimelige god til renderings opgaver, og som kan spille lidt spil!


    Har selv overvejet ASUS, men da de er lidt dyrere ville jeg finde et alternativ, som ikke hedder ACER eller Hp. Og her faldt jeg så over MSI (som jeg nu også er blevet i tvivl om).


    Nogle gode råd for min videre søgning efter en bærbar, som bare holder 100% :) ?


    Igen tak for hjælpen


  • og så siger du jo ikke hp :) hvilket lyder som om du aldrig har prøvet deres business-serie eller deres elitebook serie eller probook serie ;)


    hvor mange penge har du og hvad kører du af programmer ?

  • Jeg har en msi, og der har aldrig rigtigt været nogle fatale problemer med den. Dog er slitagen taget hurtigt til efter jeg er begyndt at bruge den til skolebrug. min skærm er bl.a. blevet "knust" på et lille punkt hvilket gør der er en prik på størrelse 0,3x0,3cm lige midt på skærmen af døde/smattede pixels.
    Aner ikke hvordan den er kommet, men har nok noget og gøre med det tryk den får fra bøgerne.
    Hængslerne er heller ikke de bedste, faktisk er de rimelig skrøbelige på min (GX600P).
    Den som sagt dog aldrig sådan rigtigt fejlet noget hardware mæssigt, og kølingen er egentlig ret god, i forhold til andre med et 8600m GT.

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

  • Jeg sidder på en HP nu, som er firmaets. Ved godt det lyder overfladisk, men alt ved den virker bare "billigt" og bestemt ikke en computer jeg ville købe privat. Har ikke prøvet de serier du refererer til, men generelt har HP bare flere reperationssager end andre mærker, så derfor prøver jeg at holde mig fra dem. (Kan godt være min argumentation er helt tåbelig). :)


    Men jeg kører programmer såsom ArchiCad 12.0 og photoshop (ikke fordi det kræver det helt store, hvis man bare har tiden til at vente på renderingen).


    Ellers spiller jeg lidt warcraft, cs i ny og næ, og vil gerne have muligheden for at køre Diablo III når det engang kommer. Altså en maskine, som er lidt over standard, men som ikke behøver at kunne trække de nyeste spil i høj opløsning og fuld grafisk setup.


    Budgettet ligger nok omkring de 7-8k.

  • har haft en msi bærbar og sska jeg agu aldrig ha igen. startknappen gik i stykker og blæseren begyndte at larme, sendte den til rep 3 gange og de brugte 14-21 dage på det hver gang og fik den aldrig lavet !! det var bar spild a tid


  • hvilken en har du der:) og har du overvejet bare at få en 8530p:)


    du kan ikke få en federe maskine til prisen og så med 3 års garanti.


    http://www.edbpriser.dk/Produc…pid=636473&q=8530p&sp=all