Den fordømte medielicens !

  • Nu er det hele blevet digitalt.. Kan de da for pokker ikke bare udelukke de "fjernsyn" som ikke vil betale licens?..


    Synes det er trist bare fordi man er public service at skulle betale medie licens fordi man har:


    -Mobil/Computer med Internet til at kunne gå ind på dr.dk
    ( Vil så næsten hellere smide pengene til hjemmesider som Newz.dk som er mere public service i mine øjne :D )
    -Radio så kan man høre P1,2,3,4


    Og ikke mindst fjernsynet..


    Urgh er ved at blive arrig på det monopol pjat..


    Well sorry for overstående..


    Det hvad jeg enlig bare ville sige var,


    Gør TV2 til Public service, vil langt hellere se TV2 Zulu end DR Kultur/Ramasjang.. eller TV2 Newz end DR Update.. eller TV2 Film end nårh nej.. TV2 end DR..


    Det var blot min 50 øre..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ^Genzo^
    Har idag ikke en fis at gøre med Public service, det er et old tids levn DR bruger til at retfærdig gøre at danmark skal betale deres gilde


    Selvfølgelig.. Også har politikerne så givet dem lov siden de er jo Public Service berettiget.


    Problemet er bare vi lever i år 2009 hvor der ikke er behov for dette mere i mine øjne, folk vælger selv deres TV Pakke hos udbyderen dermed basta.


    *Edit*


    Men nu når jeg betaler licens kan man da et eller andet sted også kræve at kunne streame alt hvad DR har lavet over nettet, da det er muligt..


    Vil gerne streame Rejseholdet f.eks. som de har lavet, og ikke betale 400kr for en DVD udgivelse.

  • Er enig i at licensen skal køre over skatten og det kan da også kun bære den vej efterhånden.. Har ikke hørt nogle argumenter imod det, da debatten altid bliver kvalt i "jeg ser ikke DR, så jeg skal ikke betale"..


    Men netop det argument er for tyndt.. som så mange andre har nævnt, så er det ikke en kanal som TV3, det ER public service! Et hospital er jo også en offentlig service.. Det er nødvendigt med et "gratis" skolesystem, ligesom det er nødvendigt med en selvstændig, uafhængig tv-kanal, der ikke fylder en med reklamer, propaganda og elendige skodprogrammer


    At de kan tvinge folk til at betale licens giver god mening for mig, for ... det er jo allerede et krav, hvis man har et tv.. Så kan det squ da ikke være mærkeligt for jer at man kan blive tvunget til at tilmelde sig det, hvis det er fuldstændigt åbenlyst at man bryder reglerne.. :pokey: hvor mange af jer har ikke siddet og grint af licensmanden, fordi man bare kan lukke døren foran ham, selvom fjernsynet står og skraller i baggrunden, måske endda lige foran snotten på ham...?


    Det eneste problem jeg ser i licensen er at det ikke kører over skatten, da det på alle mulige måder kan sammenlignes med alt andet der kører over skatten..


  • Hvadså hvis man hverken ser tv, har et tv, har radio eller hører radio? Skal man så også betale fordi der ikke er lavet nogen form for login system på dr.dk?


    Og det kan godt være det public service, men jeg mener bare stadigvæk ikke at det er argument for at man SKAL betale når denne public service netop ikke har nogen form for formål andet end underholdning. Skoler og hospitaler er jo mere eller mindre livsnødvendige, men det er DR altså ikke.

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

    Rettet en gang, sidst af FonZi ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi
    Hvadså hvis man hverken ser tv, har et tv, har radio eller hører radio? Skal man så også betale fordi der ikke er lavet nogen form for login system på dr.dk?


    Ja, netop fordi det er public service (selvom du ikke bruger det, skal du stadig bidrage til det)..


    Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi
    Og det kan godt være det public service, men jeg mener bare stadigvæk ikke at det er argument for at man SKAL betale når denne public service netop ikke har nogen form for formål andet end underholdning. Skoler og hospitaler er jo mere eller mindre livsnødvendige, men det er DR altså ikke.


    Hvad med kunsttilskud? Jeg har højest et billede fra Bilka hængende på væggen, men alligevel får kunstnere tilskud på alle mulige forskellige måder.. Teatre/små biografer får også tilskud.. Kan nævne mange eksempler på underholdning, som alle betaler til


    Ideen i public service er jo at, selvom du har råd til at se alle mulige andre kanaler, så skal du stadig betale, da andre mindre bemidlede mennesker ikke har råd til den store pakke og kun har gratis alternativer.. Det er meget imod vores samfundsidealer at udelukke folk fra kultur, bare fordi de ikke har råd til kabeltv eller bor et sted der er koblet til (hvis det da ikke er landsdækkende i dag..)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ^Genzo^
    Har idag ikke en fis at gøre med Public service, det er et old tids levn DR bruger til at retfærdig gøre at danmark skal betale deres gilde


    Det er da i høj grad Public Service. Public Service går blandt andet ud på at man skal sende en varieret gruppe af programmer, og det er jo netop det de gør. Licensen går til at betale dette (blandt andet). Programmer som "Hvad er det værd", "Før søndagen" og "Smagsdommerne" ville næppe overleve længe på kanaler som 3+. Og de folk der er blevet hjulpet gennem "Kontant" med at få deres rettigheder opfyldt ville formentlig ikke kunne opnå de resultater som når DR står og banker på hos banker og forsikringsselskaber eller hvem der nu har snydt dem.
    Lige præcis Public Service delen er noget af det jeg synes DR klarer rimelig godt. De skal jo netop vise en smule fra "alle" områder.


    Jeg er dog lidt nervøs for at enten licensen vil stige endnu mere eller kvaliteten vil dale efter de 3 nye digitale kanaler. At sprede licensen over 5 kanaler i stedet for 2 kan da næsten kun betyde kvalitetsforringelse medmindre de får flere penge.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • En anden ting der er vanvittig er at det er langt fra alle der kan se alle de nye kanaler. Hvor stort et pengeshow er det ikke lige at der findes digitale modtagere SOM KUN kan tage de gamle kanaler?? Jeg synes det er dybt godnat, fuldstændig i stil med at DR2 først blev tilgængelig for alle her nu 13 år efter den startede! Det er samme nummer om igen. Desuden er jeg ikke i tvivl om at de muligt at sende de nye kanaler ud på det gamle system (MPEG-2), så hvorfor ikke gøre det? DR-Update kørte på MPEG-2 før i tiden, men nu kan den åbenbart kun ses på det nye MPEG-4.


    Jeg ser personligt meget DR2 og har ikke noget mod at betale en licens - jeg synes bare den er alt for gammeldags indrettet. Den skal klart ind under skatten så den kan brugerreguleres, eller i det mindste skulle der oprettes noget studierabat. Lige pt. er der ingen kære mor med mindre du er pensionist - hvor sindsygt er det lige?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sancheZ
    En anden ting der er vanvittig er at det er langt fra alle der kan se alle de nye kanaler. Hvor stort et pengeshow er det ikke lige at der findes digitale modtagere SOM KUN kan tage de gamle kanaler?? Jeg synes det er dybt godnat, fuldstændig i stil med at DR2 først blev tilgængelig for alle her nu 13 år efter den startede! Det er samme nummer om igen. Desuden er jeg ikke i tvivl om at de muligt at sende de nye kanaler ud på det gamle system (MPEG-2), så hvorfor ikke gøre det? DR-Update kørte på MPEG-2 før i tiden, men nu kan den åbenbart kun ses på det nye MPEG-4.


    Jeg ser personligt meget DR2 og har ikke noget mod at betale en licens - jeg synes bare den er alt for gammeldags indrettet. Den skal klart ind under skatten så den kan brugerreguleres, eller i det mindste skulle der oprettes noget studierabat. Lige pt. er der ingen kære mor med mindre du er pensionist - hvor sindsygt er det lige?


    Ja, jeg forstår heller ikke hvorfor man ikke sender de nye kanaler på MPEG-2 også. Ihvertfald indtil de går fuldt over til MPEG-4 i 2011 eller 2012 (eller hvornår det nu er). De sender jo stadig DR1 og DR2 på MPEG-2 så det kan jo ikke koste så meget at sende de resterende også når systemet alligevel er igang


    At det ikke er alle der kan se de nye kanaler er jo ikke nødvendigvis DR's skyld (bortset fra f.eks. prioriteringen ovenover). De har jo stillet alle kanalerne gratis til rådighed , hvis man altså bare har det rette udstyr. Der er jo flere selskaber, der tager penge for DR HD. Der var noget om det i går hvor YouSee blev hængt ud.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • Lige til det sidste: Jeg synes nu stadig det er frækt af DR ikke at tilbyde det til det gamle system indtil det nye overtager helt. For prisforskellen mellem de to standarder er temmelig stor, og ofte bliver det noget HD agtigt noget hvis man køber en mpeg-4. Desuden: hvad med alle de folk som har haft en mpeg-2 modtager lige siden det digitale signal startede og troede at de kunne modtage de nye kanaler (inkl. min far)?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sancheZ
    Lige til det sidste: Jeg synes nu stadig det er frækt af DR ikke at tilbyde det til det gamle system indtil det nye overtager helt. For prisforskellen mellem de to standarder er temmelig stor, og ofte bliver det noget HD agtigt noget hvis man køber en mpeg-4. Desuden: hvad med alle de folk som har haft en mpeg-2 modtager lige siden det digitale signal startede og troede at de kunne modtage de nye kanaler (inkl. min far)?


    Der er da aldrig nogen der har sagt andet end at de nye kanaler vil komme til at køre MPEG-4!?


    Nu er prisen for at modtage MPRE-4 kanaler efterhånden ikke mere end de 499 du kan købe en modtager for. Det er da kun forretningerne (og mænd der vil have nyt grej) der bilder folk ind at man bliver nødt til at skifte fjernsyn til xxxx for at kunne se de nye kanaler.


    /ask

  • Problemet handler vel om de tilgængelige frekvenser.
    Der kan være flere MPEG-4 kanaler hvor der kunne være én MPEG-2 kanal, og der kan være flere MPEG-2 kanaler der hvor der kunne være én analog kanal.
    Hvis der skal samsendes MPEG-2 og MPEG-4 kan der være mindre total antal kanaler. Så simpelt er det.
    Det ville også være noget underligt noget at skifte til MPEG-2 og så et par år efter skifte til MPEG-4. Så er det bedre at tage skiftet i et hug og så være bedst muligt fremtidssikret.

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

  • Jeg er også en af dem som mener at Dr stjæler fra folk. Ved i hvad Dr får ind om året? 3 MIA Så er det jeg undere mig at de kan sende sådan noget lort. Hvorfor laver de flere kanaler når Dr er en så kedelig kanal. alt tid det samme. Nej de skulle lave så folk selv kan bestemme.


    Med de nye regler her begynder de om søndagen at kikke ind af dine vindurer. Er der nogen der ved hvad vold mod sådan en man kommer til at betyde. For Hvis jeg engang får et hus og en mand går ind og står og kikker, ind af mine vindurer så hammer jeg ham sådan en. Og hvis jeg har hund pusser jeg den på ham. De kan komme og banke på det andet er fanme for ulækkert.


  • Nej men hvorfor ikke?