Den fordømte medielicens !

  • Hey


    Ja jeg vil lige høre jeres holdning til denne.


    Jeg er, ligesom resten af dks befolkning, en af dem som skal betale denne fordømte licens selvom jeg ikke bruger DR's services til noget som helst. Jeg ser aldrig tv, jeg hører aldrig radio og jeg bruger aldrig dr.dk. Så derfor er jeg en af dem som ikke kan se hvorfor jeg skal betale medie licens, og derfor ikke gør det. Så læste jeg nu dette fra mobilsiden.dk:


    http://www.mobilsiden.dk/?aId=10150


    Det ser altså angiveligt ud til at DR nu kommer til at kunne tvinge folk til at tilmelde sig denne licens.


    Jeg forstår det bare ikke. Hvordan kan DR ligefrem tvinge folk til at tilmelde sig dette? Hvordan kan de overhovedet få lov til det? Og hvad skal sådan en som mig så gøre når jeg ikke bruger det overhovedet?


    ~D

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Personligt synes jeg også det er latterligt med medielicens. At de i den grad kan gå ind og tvinge folk er ikke i orden. En ganske almindelig privat virksomhed ville blive udskældt i deres egne forbrugerprogrammer hvis de brugte samme fremgangsmåde.


    Til gengæld mener jeg at licensen skal betales over skatten. Derved kommer alle til at betale og de kommer til at betale efter indkomst. De udfylder en rolle i samfundet på samme måde som teatre, biblioteker og lignende institutioner.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Vi kn godt være enig i et medielicensen er lettere hul i hovedet - lav det til en skat (som det jo reelt næsten er.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Woqini
    Personligt mener jeg at DR skulle være på lige fod med alle andre kanaludbydere. Ingen licens overhovedet.


    Det kan du ikke mene?! Jeg vil nødig nå over i kvaliteten af tv3 og lign. på alle kanaler. Der er rart med en kanal der kan andet end serie og reality shows!


    /ask

  • Ja jeg kan ikke forstå det overhovedet kan finde sted herhjemme i dagens DK. Og hvordan det kan være at andre virksomheder så ikke følger med. Hvorfor gør viasat så ikke det samme?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet


  • håber det var ironisk

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ^Genzo^
    håber det var ironisk


    Så må jeg nok skuffe dig. Jeg er nok i undertal på dette forum... Det er nok de færreste her der syntes at DR udland / horisont og lign. er godt fjernsyn.


    Skal jeg se film og serier så ser jeg dem som regel når jeg vil det, og ikke på et eller andet obskurt tidspunkt af døgnet og ½ år eller mere efter original air-time!


    /ask

  • Jeg vil selv kunne vælge hvad jeg ønsker at se, og i den sammenhæng hvad jeg ønsker at betale for. Jeg hader tanken om at være tvangsindlagt til at betale DR licens.


    Eks: Jeg køber et TV ene og alene med det formål at kunne se en eller anden sportskanal. Hvorfor f..... skal jeg så betale licens til noget jeg ikke bruger.


    Det er fuldstændig gak gak.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Woqini
    Personligt mener jeg at DR skulle være på lige fod med alle andre kanaludbydere. Ingen licens overhovedet.


    Det kan du ikke mene?! Jeg vil nødig nå over i kvaliteten af tv3 og lign. på alle kanaler. Der er rart med en kanal der kan andet end serie og reality shows!


    /ask[/quote]


    Og ikke mindst reklamer der får en 1½-timers film til at vare 2½ time..
    Det er satme klamt.

  • Det er fair nok man vil bruge medielicensen til at lave dansk producret TV, men det er ikke rimelig det kun er DR som får pengene, eller næsten kun.


    Pengene burde gå til en pulje, hvor ALLE tv kanalerne kunne ansøge om penge til netop deres produktion (skulle selvfølgelig være dansk).


    Dette ville øge konkurrence og give langt mere nuanceret tv end vi ser nu. - Det er sku til grin vi stadig skal se på programmer om Søren Rye eller grøndlandske slædehunde.

  • Det nyeste jeg har hørt er at Dr vil ha Media Licensen til at stige da de gerne vil ha dækker ALLE deres nyeste kanaler ind de mener de er blevet tvunget til at lave efter det nye tv signal er kommet.


    jeg er en af dem som er tvunget til at betale deres lorte Radio Licens selv om jeg aldrig bruger radio og den eneste jeg har er i min mobil som jeg aldrig bruger til noget alligevel en ubruglig til for mit vedkommende jeg ska straffes for ik selv har planet plus at nu har jeg så ik råd til det, da jeg er på kontanthjælp og har ik haft tv i over 2år efterhånden pga. af det pis, synes det er utroligt vi stadig er et af de lande i verden som ska være bundet til sådan noget lort, og ses gang på gang os at når DR ska bruge penge og der er afsat så og så mange milliarder til noget så blir det altid større!!!!


  • Jeg er på din side!


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Woqini
    Jeg vil selv kunne vælge hvad jeg ønsker at se, og i den sammenhæng hvad jeg ønsker at betale for. Jeg hader tanken om at være tvangsindlagt til at betale DR licens.


    Folk betaler jo også til biblioteker, teatre, museer, hospitaler, veje, nødhjælp osv. selv om de ikke nødvendigvis bruger det. Derfor mener jeg også at alle skal betale til DR, men bare ikke på den måde det foregår. Det skal foregå over skatten som de andre ting.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg er med på idéen om at fjerne licensen.
    Hvis man nu tog en bid af licenspengene og lavede et folkevalg, hvor folk kunne stemme om vi skulle betale licens eller ej, ville dette resultere i at det var folket selv der valgte, og ikke regeringen der tvinger..


    Jeg ser personligt DR i ny og næ, og jeg hører ikke andet end P3.. Men ville jeg undvære det for 1300 kr? - Absolut!
    Hvis DR lavede TV til folket, ville de kunne konkurrere med de andre stationer på lige vis.
    Hvis DR kom med i en TV-pakke fra Boxer eller lignende, kunne folk selv bestemme.
    Jeg betaler ca 30 kr om måneden for TV2 Zulu (hvor der heller ikke er reklamer midt i filmen!), og synes det er dybt godnat at jeg skal betale ca. 100 kr om måneden for DR. Nu vil de smarte hoveder så tænke "Ja ja, men så har du også DR2, DRK, DR Ramasjang og DR HD"... Jeg er fuldstændig, komplet ligeglad...


    Lad det være op til borgerne om vi vil betale licens eller ej.
    Hvis DR virkelig er en så god kanal, skal den nok blive stemt ind som værende godkendt til licens.
    Men efter min mening, er det penge der kunne lune et helt andet sted.

  • Jeg synes det er fuldstændig latterligt at jeg skal betale 2000 kr i året for at kunne se 2 kanaler, og derefter yderligere betale 2000 kr i året for at kunne se nogen andre som sender noget nogenlunde godt.. det er skrup åndssvagt..


    Licensen bliver også hævet i 2012 med 128 kr pga af at DR vil lave en serie omkring dansk historie som koster 100 millioner at lave..


    kilde: filmz.dk

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af origin
    Jeg synes det er fuldstændig latterligt at jeg skal betale 2000 kr i året for at kunne se 2 kanaler, og derefter yderligere betale 2000 kr i året for at kunne se nogen andre som sender noget nogenlunde godt.. det er skrup åndssvagt..


    Licensen bliver også hævet i 2012 med 128 kr pga af at DR vil lave en serie omkring dansk historie som koster 100 millioner at lave..


    kilde: filmz.dk


    Nu er det jo ikke pga. serien om dansk historie at de vil have en prisstigning. De siger de vil have stigningen fordi prisreguleringen ikke har fulgt de øvrige stigninger i samfundet.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Folk betaler jo også til biblioteker, teatre, museer, hospitaler, veje, nødhjælp osv. selv om de ikke nødvendigvis bruger det. Derfor mener jeg også at alle skal betale til DR, men bare ikke på den måde det foregår. Det skal foregå over skatten som de andre ting.


    Anders


    Det er også noget andet i min verden. DR er underholdning. Og det synes jeg ikke man kan tillade sig at tvinge folk til at betalefor, hvis det ikke er noget de bruger! De må da kan lave en ordning så folk selv kan vælge om de vil kunne se deres kanaler og derved betale ligesom viasat og canal digital osv har gjort det. Men det er jo nok der skoen trykker, for hvis der kom sådan en ordning var der jo næsten ingen mennesker der gad og have abbonement hos dr med deres latterlige kanaler!

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

    Rettet en gang, sidst af FonZi ().