ADVARLSE I MOD KOMPLETT.!!

  • ADVARLSE
    I
    MOD KOMPLETT.DK


    Det her er en advarelse, til alle jer som ville købe nået inde fra Komplett.Dk


    Jeg har købt 3 ting inde ved dem..
    Ram, grafikkort og bundkort..
    Da jeg modtog mine ram, var halvdelen af dem, defekte..
    Det er også fint nok, jeg fik nogle nye, efter en Uges tid.
    Så går der lidt tid, så lige plus lig går min pc’er ned, som om der er nogle som slukker for strømmen.
    Jeg prøver at starte den op igen, men min bundkort, kommer med en fejlmelding..
    Hvor den siger at den ikke kan finde VGA..
    Det er hvad der kan ske.
    Så jeg snakker med Komplett.
    Hvor jeg siger hvad der er sket, og jeg tror det er bundkorte..
    For jeg har prøvet at sætte min gamle grafikkort der over i, og den viste ikke nået på skærmen.
    (Skal lige siges at min gamle grafikkort, virker stadig. )
    De sagde at jeg lige skulle prøve at sende min grafikkort ind.
    For at se om det kunne være den, inde at vi pille ved bundkorte..
    Der gik en uges tid, hvor de sagde at den ikke fejle nået, så de har sende den til mig..
    Hvor jeg skulle sende min bundkort inde til dem, og så vil de teste den..
    Ok, men jeg har vandkøling i min pc, og det ville jeg ikke rigtig røre ved..
    Så jeg ringe der ind igen, hvor de sagde at jeg kunne bare sende den ind, så skulle de nok gøre det..
    Så sende jeg den ind.
    Tror der gik ca. 4-5 dage, hvor efter de ringe og sagde at min bundkort var fin nok..
    Så jeg skulle lige prøve at sende min grafikkort der over igen, for så ville de teste det hele sammen..
    Der gik nok igen 1-2 uger, hvor de så ringer og siger, at det er min grafikkort der er defekt.
    Så de har sat en ny grafikkort i, som passer til den som jeg hade, da man ikke kunne få den mere..
    Det var også fint nok.
    Så fik jeg endelig min pc’er igen.
    Men da jeg prøve at tænde den, virke den stadig ikke..
    Inde billede på skærmen, men heller ingen bib-kode fra bundkorte..
    Så jeg ringe til Komplett igen og sagde hvad der var gal..
    Så måtte jeg sende den ind igen..
    Der gik nok 14 dag, hvor efter jeg fik den fra posten igen..
    Da jeg modtog den, var hele min front på kabinett ødelagt..
    Så jeg fik fat i komplett og posthuset..
    Hvor de ville sende den tilbage til komplett, for at få den lavet.
    Så går der nogle dag, hvor jeg så fik en mail fra Komplett, med at de ikke hade sådan en kabinet som min hjemme.
    De viste ikke hvornår de kunne få den hjem.
    Det er også okay, om jeg kunne give lidt mere, og så få en ny grafikkort i.
    Det kunne jeg nemt.
    Så gik der næsten 14 dag igen, hvor jeg så fik en mail der fra, at de ikke køber kabinetter hjem, og jeg skal vælge nogle af dem de har.
    Så var jeg lidt sur, da jeg lige hade fået en mail, at de godt kunne.
    Ja men det troede de ikke på, om jeg kunne sende den mail igen til dem.?
    Som sagt, som gjort.
    Men det kunne de stadie ikke, men de kunne tilbyde en anden.
    Det bliv jeg så nød til.
    Så efter 3 uger, kom de så og sagde at jeg kunne godt få den kabinet i lige vælder.
    Hvor de så ville sende delene vær for sig, sådan jeg selv kunne samle den.
    Så bliv jeg sur..
    Jeg hade sendt en hel pc’er over til dem, så vil jeg også have en hel pc’er hjem igen..
    Og ikke i flere dele.
    Det kunne de ikke, da det var vandkøling på, så ville de ikke pille ved det.!
    Det er da nået fis, da de selv sælger pc’er med vandkøling i.
    Nå men så kunne jeg give dem 500 kr. og så skulle de nok samle den for mig..
    Jeg ved ikke om de fik kolde føder, eller hvad de gjorde.?
    For nogle dage efter skrev de en mail til mig..
    At nu var min pc’er samle, og at jeg ikke skule give nået for, kabinet, grafikkort eller samlingen.
    Kanon, tænkte jeg..
    MEN jeg bliv klover.!!
    Da jeg fik min pc’er hjem, virke den stadig ikke..
    Der var stadig sort skærm, og der var masser af luft i min vandkøling..!!
    Hvor de hade sagt, at den var blevet teste og den kørte som den skulle.!
    Da jeg starte min pc’er op, slugte den alt vandet med det sammen.
    Det er så tegn på at de ikke har starte den op, OVER HOVDE.!!
    Der har bare flytte det hele over i..
    Så ringe jeg til dem, hvor jeg så fik af vide, at de gad ikke at bruge mere tid på min pc’er.!
    Indtil vider, i alt det tid det har taget.
    Står jeg nu, hvor jeg starte.!!
    Fint nok, jeg køre den ned til vores edb-butik.
    Det tog dem 3 kvarter, hvor de ringer til mig, og siger at det er bundkorte der er defekt.
    ( Den øverste PCI port var brænd af, og den bliv ved med at slette BIOSen.! )
    Og at den maskine aldrig har vært starte op og blive teste, samt der var end masse kabler til bundkorte, der mange at være sat til, og var sat forkert.!!
    Jeg fik dem til at pille min bundkort ud, og har sendt den til Komplett.
    D. 20.05.09 modtog Komplett min pakke..
    De har modtaget min bundkort kan jeg se, og der er gået 6 dag, og jeg har stadig ikke hørt nået fra dem endnu.!
    Indtil vider er der gået, i alt 3,4 måneder.!!
    For nået de ikke har lavet, eller gjort nået ved.!!
    D. 03.06.09 fik jeg en mail fra dem, at nu har de teste min bundkort.
    Samt at der var fejl på den, hvor efter at jeg kan få mine penge tilbage.
    Da de ikke kan skaffe min bundkort..
    Jeg fik mine penge tilbage her D. 09.06.09


    Det er sidste gang jeg køber nået inde fra Komplett af igen.!
    Jeg synes det er til grin, hvordan det hele er godt.!
    Min råd til alle jer.!
    Heller give lidt mere for tingene, og få en beder serves..
    Det her er under alt kortest.!
    Man kunne lidser godt have købt tingene hos Fætter BR, eller en børnehave..
    For så har du fået en lidser god serves der om tingene.!




    Dårlig Ting.:
    Hvordan de behandler deres kunder.
    De er for langsomme til at gøre nået ved tingene.
    De er lige glade med tingene.
    De har ikke forstand på, det de har med at gøre.
    Hvis de kan komme til det, finder de en lappe løsning.
    Man skal have fat i dem, hele tiden før der sker nået.
    De pakker ikke varerne ond lig ind, når de sender det.
    De tænker mere på penge, end glad og tilfredse kunder.
    De snakker ikke sammen om tingene.
    Vis du har nogle spørgsmål til din pc, har de vær deres svar på tingene.
    De tester ikke tingene, samt de glemmer end masse.!
    De tror ikke på, hvad kunderne siger til dem.


    Gode ting.:
    Man skal lede længe efter nogle, som er så RINGE til deres arbejde, som de er.!! :-)

  • Du har dårlig erfaring med komplett.dk.


    Dejligt at høre din historie, tror også at de lærer fra den situation.


    Dog til jeg understrege, at jeg har købt fra komplett.dk mere end syv gange.. har aldrig haft dårlig erfaring med dem.


    Men før jeg begynder at "tro"( siger ikke at den ikke passer, men folk som har dårlig erfaring plejer at putte mere glasur på kagen end der skal være) på din historie først. Så vil jeg gerne høre Komplett.dk historie.

  • Du skal være velkommen.. :D
    Jeg ved bare hvad der er skedt, og jeg har undvært min pcer i lidt over 4 månder.!
    Jeg synes bare at jeg vil give det vider, og så må folk selv, beste hvad de vil..
    Det er det sammen med, at jeg har kun gode ting om SHG..
    Men dem er der også mange der synes der er dårlige.
    De er godt nok lidt mere dyre med ders ting, men jeg synes ders servis er i top.!


    Det med kagen, kan jeg godt give dig rat i.
    Men jeg har skrevet det hele ned, som det forløb.
    Samt har desværre flere venner som har købt en pcer der inde, som de har fortrut..


    Men vi skal alle være her, sammen have vores meninger..
    Men jeg ville bare sige min første og siste køb hos Komplett..


    Men synes du ikke at det er ringe af en firma, skal næsten bruge 4 månder på en opgave.
    Som en nane firma kan gøre på 1½ time.?

  • Magtede ikke at læse hele din tekst da den er pænt lang og fyldt med stavefejl :)
    Men ja du har haft en dårlig erfaring med komplett.dk, det er selvfølgelig ærgerligt.


    Synes dog du overdriver pænt meget, for udfra hvad jeg har kunnet læse i din tekst har de gjort ret meget for at finde en løsning. Jeg havde så nok bare selv fejlsøgt min pc og sendt den defekte del ind, men fair nok.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Magtede ikke at læse hele din tekst da den er pænt lang og fyldt med stavefejl :)
    Men ja du har haft en dårlig erfaring med komplett.dk, det er selvfølgelig ærgerligt.


    Synes dog du overdriver pænt meget, for udfra hvad jeg har kunnet læse i din tekst har de gjort ret meget for at finde en løsning. Jeg havde så nok bare selv fejlsøgt min pc og sendt den defekte del ind, men fair nok.


    Ikke alle der er lige så garvede til computer som dig, David :razz:
    Men jeg havde helt sikkert også selv fejlsøgt den :) Bare ikke altid man bliver klogere af det :) Jeg har stadig ikke fundet ud af om det er mit AM3 bundkort eller RAM'ene der er defekte. Det er nok blandingen af de to, den er gal med. :P

  • Jeg vil så lige sige at jeg har lige bygget mit system inde fra dem af og jeg samlede det hele selv og det køre altså fint, det kan godt være at deres service afdeling med fejlfinding er ringe men deres produkter er altså gode alligevel og de levere hurtigt.



    Men kan godt se det fra din side af at det er for dårligt af dem, lige med dit tilfælde.

    CoreI7 5820K@4.5GHz

    32 GB Quad Channel Kingston HyperX Predator DDR4 2400Mhz

    ASUS Msi X99 Sli Plus

    Corsair 1500w

    KFA2 GTX Titan X SLi Watercooled

    120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD + Samsung Evo 850 Evo Raid0 500 GB

    Asus Rog Swift G-Sync 2560x1440 165 Hz og Asus 28¨'4K

    [align=center] CorsAir Carbide 540

    [align=center]

  • Hej folkens!


    Det var da ellers lidt af en fadæse… Jeg giver lige lidt input da vi mener at der er vise detaljer der ikke er kommet frem I lyset.


    Først og fremmest vil jeg beklage at hele denne historie er gået så vidt og indrømmer blankt at der er ting i denne sag der kunne gøres bedre, dog er vi alle mennesker og kan begå fejl.


    Mrx3D ringer ind til os og fortæller at hans computer fejlede. Vi gik systematisk frem for at se hvad der var galt og kommer frem til at hans RAM var synderen, det resulterer i at vi ombytter RAM’ene. Dette skulle dog vise sig ikke at være det eneste da hans 9800GX2 også viste sig at fejle. Kortet bliver i første omgang byttet til et GTX260, da GX2’eren er EOL(End of Life) som han senere var utilfreds omkring (hvilket er fuldt forståeligt da 9800GX2 er dobbeltkernet og det er 260’eren jo ikke), vi beklager og ombytter kortet kvit og frit til et GTX295.


    Dette løser dog stadig ikke problemet så han ringer ind igen og vil have at vi tager imod hele hans computer. Dette siger vi pænt nej til men tilbyder at han kan sende de dele ind han har købt hos os, grunden til det kommer senere. Mrx3D ignorerer vores ord og sender hele hans system ind til os. Vi ryster lidt på hovedet men kigger PC’en igennem og sender den retur fuldt funktionel. Nu sker det der ikke skulle ske, kabinettet som ikke var købt hos os fik en bule i posten. Dette er lige præcis grunden til at webbutikker ikke ønsker varer der ikke er købt hos dem ind. Vi står nu overfor at skulle bytte en vare som vi ikke forhandler til trods for postmand per’s fejl. Vi vender og drejer et par gange præcis som julemandens rotter, og beslutter at tilbyde Mrx3D et nyt kabinet. Han beslutter sig for et kabinet der ikke er på lager og er ligeglad med at det først kommer en gang i juni. Han ringer efter et stykke tid ind hver dag for at høre om hans kabinet er klar i stedet for at afvente besked fra os. Dette resulterer i at vi vælger at gå over til en anden forhandler og købe det oprindelige kabinet for at få sagen lukket.


    Da vi helst vil undgå det vandkølingssystem han har monteret foreslår at vi at alle dele sendes som løsdele så han selv kan samle systemet eller at han som et alternativ betaler 500,- for montering(præcis som alle andre webbutikker, vi har dog intet gebyr på RMA-sager som ikke har fejl når de gennemgås).


    Dette viste han sig uforstående overfor, så vi tænker at sagen skal afsluttes og samler det kvit og frit og får den ud af vagten. Det skal dog siges at vi aldrig afmonterede vandkølingen men flyttede systemet samlet over i det nye kabinet. Vi kan desværre ikke garantere for tidligere montering fra anden side, da det ikke er os der har samlet det.


    Vi tester og finder ingen fejl


    Vi sender computeren retur og to uger efter siger han at computeren ikke starter og han vil få den undersøgt af sin lokale edb-biks, da vi ikke ønsker at få det hele ind igen.
    De finder fejl på boardet og vi vælger derefter at give ham pengene retur i samråd med ham selv.


    Jeg er ked af den lange smøre, men der er nu engang to sider af en sag, og synes at vi lige ville fremføre vores side.
    Vi er en butik der går meget op i service og er der noget der ikke er i orden skal vi være de første til at rette dem hvis det er muligt. Dårlig service er simpelthen ikke acceptabelt i nogle brancher, dette er vi klar over og bestræber os derfor på hele tiden at forbedre os på det punkt. Har i nogle forslag til forbedring så svar endelig tilbage på denne tråd.

  • Jeg vil nu lige sige jeg elsker komplett! og efter jeg bestilte der første gang, har jeg købt mere og mere.


    Har samlet 3 hele computere der, og har ikke haft en ENESTE del til RMA, det er sgu fantastisk :)



    Så hvis det rent faktisk er Komplett supportere der har svaret vil jeg gerne sige tak for alt support og jeres priser :clap:

    1090T @ 4.0 Ghz
    PowerColor 5870 @ 950/1200
    Asus Republic of Gamers IV.
    Corsair Dominator 1600MHz 8-8-8-24
    Corsair 850W

  • Og ved nærmere efterlæsning, synes jeg I har været fantastiske i forløbet, Og Mrx3D er alt for utilfreds, Han går direkte imod hvad I siger, Han får et gratis 295 som er en del dyere osv.


    Og Komplett har pt en score på 90.00% på Tweak.dk, det taler ved også for sig selv?

    1090T @ 4.0 Ghz
    PowerColor 5870 @ 950/1200
    Asus Republic of Gamers IV.
    Corsair Dominator 1600MHz 8-8-8-24
    Corsair 850W

    Rettet en gang, sidst af sENITY ().

  • Jeg vil også sige får man byttet sit 9800X2 til et 295 så er det sku en god service, og at han så har været uheldig og Komplett har været uheldige med at hardwaren har fejlet noget er jo bare sort uheld.. =(

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Komplett
    Hej folkens!


    Det var da ellers lidt af en fadæse… Jeg giver lige lidt input da vi mener at der er vise detaljer der ikke er kommet frem I lyset.


    ...
    Tekst udeladt så quote ikke bliver for lang
    ...


    Det var da rart at få butikkens side af sagen også, og ja det lyder jo som om at i har handlet 100 % korrekt, og præcist som enhver anden webbutik ville gøre det. At i så alligevel er gået med til nogle ting "for at få det overstået" er bare en bonus for denne lidt specielle kunde (ikke en provokation mod Mrx3D).

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Vil umiddelbart også give komplett ret her.


    Men, er det en smart politik overhovedet at svare tilbage på sådan kritik på en uofficiel hjemmeside der intet har at gøre med firmaet, ud over denne klage?


    Jeg er selv ikke helt sikker, men det lægger måske op til en større debat.


    Jeg kom bare til at tænke på det, da firmaer jo helst skal holde sig fra at diskutere med kunder, specielt i et medie som internettet.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU


  • Jeg kan ikke helt se problemet. Jeg mener, at en virksomhed bør have muligheden for at svare tilbage på kritik - også selv om det foregår gennem Internettet. Når en eller anden person derude, som MrX3D, vælger at svine en virksomhed til i, hvad må betragtes som, et offentligt fora - og som I princippet kan have opdigtet den halve historie og udeladt vigtige detaljer (GTX295-udskiftning, :$)- så bør den som kritikken er rettet imod da have alle muligheder for at svare tilbage. Du må forstå, hvor skadende sådan et indlæg kan være for en virksomhed - overskriften alene får hundredevis af tweak-brugere (og gæster for den sags skyld) til at skrive sig bag øret, at Komplett er en svindler-butik. Vi ville aldrig have fået den anden side af historien, hvis ikke Komplett havde svaret på dette indlæg, og derfor vil halvdelen af os sikkert have taget MrX3D's parti - shocking as it is. Samtidig så kan det være en god måde for virksomheden (givet at det selvfølgelig er konstruktiv kritik, igen en :$-smiley), at forstå kritikken, tage den til sig, og forsøge at forbedre kundeservicen.


    Nej, hvad der er problematisk, er usikkerheden omkring hvem det i virkeligheden er, som sidder bag skærmen. MrX3D kunne i princippet i hans grove tilsvining af Komplett have oprettet en profil under navnet "Komplett", og derigennem forstærke billedet af Komplett som en svindler-butik. Det skal for god orden skyld siges, at jeg selvfølgelig ikke mistænker MrX3D for at have sådanne bagtanker.


  • Jeg syntes det er udemærket som de gør, hvor de fortæller deres side af sagen, der hvor problemet rent faktisk er. Og hvor vi så nu også tydeligt kan se at der vist mangler nogle ting i kundens forklaring om forløbet.


    Jeg har endnu ikke haft noget rma med komplett, men har købt flere ting der efterhånden, og fortsætter med at købe der også.


    -----------------------------------------------------------------------------------------
    En erfaring jeg har haft med et andet firma har jeg dog...
    Jeg har før skulle sende nogle ting tilbage, hvor de faktisk forlangte bedre indpakning end den som de selv havde sendt med, hvorefter der så var en masse bøvl med det fordi de kunne se kassen havde været åben... Hvor man undrer sig over hvordan man skulle have en chance for at montere tingene i sin maskine, og prøve dem, uden at tage dem ud af kassen, for at kunne finde ud af om tingene virker eller ej...


    I mit tilfælde var det et grafikkort som bare var blevet sendt i producentens kasse, hvor de bare havde klistret en pakkelabel på, da jeg så sendte tilbage klistrede jeg bare en oven på den de havde sat på til mig. Hvorefter de nægtede at tage imod pakken så den kom tilbage igen. Så måtte jeg få fat i en papkasse osv og pakke kassen der i. Så tog de imod pakken, hvorefter der gik et par dage, så fik jeg det tilbage igen, uden den kasse jeg havde pakket det i, bare med en pakkelabel smidt oven på den pakkelabel, som jeg havde smidt oven på den de oprindeligt sendte den med til mig. Der var ingen papirer med eller noget som helst, jeg kunne endda se den tape jeg havde brugt til at lukke kassen med ikke havde været brudt. Så jeg måtte ringe til dem og høre af hvad resultatet var, og de havde testet det og ikke fundet nogle fejl... (uden at åbne kassen???) Efter en masse diskuteren frem og tilbage endte det så med at jeg fik pengene tilbage...
    -----------------------------------------------------------------------------------------


    Så hvis jeg sammenligner den erfaring jeg fik der, med den måde som komplett har behandlet denne sag på, så har de da virkelig gjort noget for at sagen kunne blive afsluttet.

  • synes sq komplett har strukket sig ganske gevaldigt for at få denne sag løst, og mrx3d er en utilfreds snothvalp, der kunne have fulgt proceduren istedet for at gøre alt muligt andet.....at komplett udover dette, også giver sig tid til at udrede sagen herinde, gør dem blot endnu bedre...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    synes sq komplett har strukket sig ganske gevaldigt for at få denne sag løst, og mrx3d er en utilfreds snothvalp, der kunne have fulgt proceduren istedet for at gøre alt muligt andet.....at komplett udover dette, også giver sig tid til at udrede sagen herinde, gør dem blot endnu bedre...


    Der er ingen grund til at spilde for mange kræfter på den sag.
    Det er tydeligvis mrx3d der bare har oprettet sig som bruger på alle mulig sider for at svine Komplett til.
    Han er garanteret ikke særlig pc kyndig det er ganske tydelig.
    Hardware kan gå i stykker og det ved Komplett også så jeg synes de har strukket sig langt for at få løst den sag. Ingen grund til at skrive mere om det. :$

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate