Indlæg af czepluch


    Jeg er uenig i, at de bør testes ved samme clockfrekvens, da det jo er CPU'ernes ydeevne, der bliver testet! Vi clocker jo heller ikke grafikkort til samme frekvens, når vi skal teste dem. Det ville selvfølgelig give et godt indblik i, hvordan de to forskellige teknologier helt konkret klarer sig mod hinanden, men vi har valgt at teste produkterne, som de er, når man køber dem, så folk ikke for at falskt billede af, hvad et produkt kan yde og ikke yde.

    Vi har her på tweak.dk haft fingrene i AMD's nye slagskib i et par dage, og i dag er embargoen endelig blevet løftet.
    Vi vil derfor nu give et lille indblik i, hvad det er vi har modtaget, inden der vil komme en endelig test af produktet senere.
    Vi har fra AMD modtaget deres FX-8150 CPU, som er den første 8-kerners desktop CPU i verden, samt et ASUS Crosshair V Formula bundkort, som skal bruges til testen.
    I denne omgang vil vi kun offentliggøre et par testresultater samt et lille overblik over hvad der er nyt.


    http://www.tweak.dk/article/AM…r_FX-8150_preview/114/1/1

    Tænkte det kunne være interessant lige at høre hvor mange der kører Linux, og hvilken distro de kører.


    Personligt kører jeg Arch, og føler at jeg er ved at have ret godt styr på det, men det har godt nok været en del timer i at få det sat op som jeg gerne vil have det, og der er da også stadig en del ting, der ikke virker helt efter hensigten. Personligt kan jeg godt lide, at der altid er noget man kan lave bedre eller fixe, samt muligheden for at lave et system, der er tilpasset præcis efter mine egne behov.

    Du skal altså kun bruge den til WoW af spil?
    I så fald vil det nok være lidt i overkanten med en Alienware. Altså så kunne du købe en til 6000K i stedet og bruge de sidste 2k på noget andet lækkert :)
    Men link til den ville være rart, så vi kan se hvad vi har med og gøre, og evt komme med noget bedre.

    Hvis du vil have luftkøling, kunne du evt overveje en Prolimatech Genesis, som vi også har testet her på siden. Evt. har Nochtua og nogle rigtigt gode kølere.

    Så er det ved at være et par dage siden, at der kom brev til dem, der i år har søgt optagelse til videregående uddannelse, så det må være på tide, at vi lige får hørt om folk er kommet ind, hvor de gerne ville :)


    Personligt er jeg kommet ind på softwareudvikling på ITU, som er mit drømmestudie og min første prioritet, så jeg er super lykkelig! Der er bare lige den lille detalje, at jeg skal bestå matematik A med min 6,0 i snit, så læser lige pt matA på Niels Brock, men føler at jeg er godt med, så mon ikke jeg får klaret den? :)

    Nej, 4 mdr er bestemt ingenting. Ville personligt gerne have haft længere tid. Hvis ikke jeg havde haft andre planer for hvad jeg skulle, da jeg var færdig, inden jeg startede, så var jeg også taget på sergentskolen :)

    Var i Aalborg for for et år siden. Good times.


    Slap dog ikke for de elskede befalingsmænd, da jeg var færdig, da jeg stadig er under sergent Axels strenge kommando her på tweak :boxing:



    Men jeg mener at værnepligten ville være rigtig godt for alle unge mænd her i DK. Det er jo trods alt kun 4 mdr, og man lære rigtig mange nyttige ting!


    /Czepluch

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Udmærket etape, har dog kvajet mig alt for meget i starten til at kunne følge med de førende. Må nok tage til takke med højst en femte plads, medmindre "Czepluchs Helte" får minus point fra nu af :crazyeyes:


    Hehe. Mig når du ikke! Jeg skal nå op og blive nummer 3 jo.
    Jeg kom også ret dårligt fra start, men har ligget godt med siden den første uge eller sådan noget :)

    Ja, hold kæft en lorte etape. Jeg mistede heldigvis ingen ryttere, men synes at det er utroligt ærgeligt for selve løbet, at så mange favoritter er udgået. En del af spændingen og konkurrencen forsvinder jo. Van den Broeck kunne jo nok godt have været med helt i toppen i år. Gesink er godt nok ikke udgået, men synes også det er ærgeligt at han har mistet så meget tid pga styrt og skader. Jeg har aldrig set et TDF med så mange styrt og slemme skader. Utroligt ærgerligt!

    Wow.


    Jeg havde da helt glemt at følge med i den her tråd.
    Ja, det må siges at Burger hun drøner fra os. Det må være den forbandende admin-force der endnu en gang er med hende.
    Det skal dog blive spændende nu, hvor vi snart skal i bjergene. Jeg synes virkelig at Touren ligger meget åben i år. Har selvfølgelig Schlech og Alberto som favoritter, men Evans, Klöden og Gesink vil jeg bestemt heller ikke afskrive. Der er i det hele taget mange spændende ryttere i år. Bare en skam at der var så mange der mistede tid i dag pga. et styrt. Især Sky blev hårdt ramt i dag, og synes det er utroligt ærgeligt at Gerrain Thomas tabte så meget tid i dag, da jeg personligt synes at den hvide trøje er utroligt spændende at følge.


    OT: Ebo, jeg har også købt PCM2011, og har brugt meget tid på det. Er i fjerde sæson nu, med et hold, hvor jeg som udgangspunkt ikke havde en eneste rytter over 25. Custom hold selvfølgelig. Har du set på ryttere som Coppel og Mellemo? Jeg har vundet Vuelta med Coppel og Giro med Mellemo i den seneste sæson.