Valg på søndag

  • Morten Messerschmidt er efter min mening - uden tvivl - den af spidskandidaterne, som er bedst rustet til Europa-Parlamentet; han er skarp, velformuleret og har en enorm stor viden indenfor EU-området. Jeg bliver hver gang jeg ser en debat med ham, imponeret over hans politiske viden og evne til at argumentation. Desværre deler jeg ikke hans værdigrundlag eller hans EU-skepsis, så mit valg falder på Jens Rhode (selvom han måske virker lidt rusten efter sine år på direktørstillingen).


    Jeg er kun 18 år, så det er første gang jeg skal sætte kryds på stemmeseddelen. Det bliver lidt spændende.


    Det bliver desuden et nej til tronfølgeloven :-)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af huba_99
    Morten Messerschmidt er efter min mening - uden tvivl - den af spidskandidaterne, som er bedst rustet til Europa-Parlamentet; han er skarp, velformuleret og har en enorm stor viden indenfor EU-området. Jeg bliver hver gang jeg ser en debat med ham, imponeret over hans politiske viden og evne til at argumentation. Desværre deler jeg ikke hans værdigrundlag eller hans EU-skepsis, så mit valg falder på Jens Rhode (selvom han måske virker lidt rusten efter sine år på direktørstillingen).


    Jeg er kun 18 år, så det er første gang jeg skal sætte kryds på stemmeseddelen. Det bliver lidt spændende.


    Det bliver desuden et nej til tronfølgeloven :-)


    Morten Messerschmidt anbefaler ellers et ja til afstemningen det er hvertfald linien hos DF. 8)
    Så helt enig med ham er du altså ikke. :$

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Morten Messerschmidt anbefaler ellers et ja til afstemningen det er hvertfald linien hos DF. 8)
    Så helt enig med ham er du altså ikke. :$


    Siger han ikke også netop at han ikke er enig med ham eller læser jeg forkert?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa


    Siger han ikke også netop at han ikke er enig med ham eller læser jeg forkert?


    Jo my bad. Jeg læste det første og var sikker på han var enig. Jeg er så meget uenig med Morten Messerschmidt som 2 verdner men sådan er livet jo. Vi kan ikke være enige alle sammen. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Ja eller nej til folkeafstemningen? :roller:


    Se nedenfor.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Morten Messerschmidt anbefaler ellers et ja til afstemningen det er hvertfald linien hos DF. 8)
    Så helt enig med ham er du altså ikke. :$


    Lad mig forklare hvorfor;


    Du kan miste mange stemmer til næste folketingsvalg ved ikke at råbe ligestilling i det her tilfælde og skrige på et ja. Derimod er det ikke omvendt. Du kan ikke vinde noget på at sige nej. Meget firkantet set. Ren populisme – velkommen i politik.


    Alle partier siger ja, kun en ungdoms organisation går imod og siger nej - det er KU.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Nej. Enhedslisten siger, at man skal stemme blankt - de er heller ikke med blandt de partier der står bag lovforslaget eftersom de undlod at stemme da det blev behandlet.


    Korrekt - beklager. Men jeg regner dem heller ikke for en skid, andet end den underholdning de er.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Nej. Enhedslisten siger, at man skal stemme blankt - de er heller ikke med blandt de partier der står bag lovforslaget eftersom de undlod at stemme da det blev behandlet.


    Og mange Radikale har også lyst til at stemme nej de tør bare ikke sige det. ;)
    Jelved antyede det men hold da maul hun fik på tasken for at stikke næsen frem der. :))

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Så er der kun ca. 1 time til Demokratiets fest begynder så frem med kjole og hvidt :clap:


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    Tager da over og stemmer når jeg kommer hjem fra arbejde. Ikke fordi det interesserer mig specielt meget, men jeg kan efterfølgende dårlig tillade mig at brokke mig, hvis jeg ikke selv har stemt.
    Hvad jeg stemmer rager ikke jer :D


    :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Så er der stemt. Det blev juni-bevægelsen og Nej.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Så er der stemt. Det blev juni-bevægelsen og Nej.


    Anders


    Ok det har også brug for lidt stemmer.
    Jeg går over om lidt og gir A min stemme og Nej. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Poco
    Stemmer på Dan Jørgensen til EU (læser op til eksamen, så nøjes med at kigge lidt på altinget.dk og sammenligne mine holdninger med de forskellige kandidaters) og ved endnu ikke med sikkerhed hvorvidt jeg stemmer ja eller nej til tronfølgeloven, men hælder mest til at stemme "ja". :9xo


    Seriøst ?? Dan "Hvor er bilagene" Jørgensen ????? :crazyeyes:
    Hans billede hænger ovaeralt i min by, og det eneste jeg ikke fatter er, at de har overlevet Tusserne. Ville da mene han er et lige så oplagt emne som Morten Messerschmidt, men ok, jeg er vel bare farvet :roller:


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Nej. Enhedslisten siger, at man skal stemme blankt - de er heller ikke med blandt de partier der står bag lovforslaget eftersom de undlod at stemme da det blev behandlet.


    EL er jo ikke et parti Heidi. Det er jo bare Søren Modsat Søndergaard der ønsker at ytre det modsatte af alle andre, men igen, vi skal jo alle være her :$


    Stemmer stadig NEJ til Tronfølgeloven, er stemmer ganske bevidst på "min" EU politiker.


  • EL sider da i folketinget. Ergo er det et parti. :boxed:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Jeg stemmer på Benjamin Dickow.


    Rart endelig at se en LIBERAL politikker - liberal indtil benen det kan jeg lide da jeg selv er super liberal.
    Desuden kan jeg lide han imodsætning til politikkerne fra de store partier ikke overvejer sine ord og ordvalg så meget at nuacnen i politikken bliver så lille at den for mening mand næsten er væk. Men derimod siger HANS holdning og hvad HAN mener, uden at tænke på om det måske skræmmer nogen fra at stemme på ham.


    Godt endelig at se en politikker som har en holdning og fremfører den. I stedet for den gråzone dansk politik er blevet hvor man nærmest skal finde luppen frem for at se en forskel i holdninger, da ingen tør sige noget, som vælgerne kunne tænkes at være (stærkt) uenige med.


    Tronfølger loven bliver et nej.


  • I de tv-debatter jeg har set hvor ham Benjamin har været med, er det eneste han har sagt er kritik af alle de andre deltagere i debatten, sådan virkelig højrøstet kritik om at de altid snakker om det samme og at de snakker om forbedringer for flere milliarder kroner, penge som ikke er eksisterende ifølge ham. En skam han ikke har "formået" at få sine holdninger og synspunkter ordentlig frem(IMO), for han virker egentlig ret begavet.
    Personligt står jeg selv mellem Margrete Auken og Hanne Dahl, hvor det nok bliver Auken.
    Tronfølgeloven bliver blank.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis
    I de tv-debatter jeg har set hvor ham Benjamin har været med, er det eneste han har sagt er kritik af alle de andre deltagere i debatten, sådan virkelig højrøstet kritik om at de altid snakker om det samme og at de snakker om forbedringer for flere milliarder kroner, penge som ikke er eksisterende ifølge ham. En skam han ikke har "formået" at få sine holdninger og synspunkter ordentlig frem(IMO), for han virker egentlig ret begavet.
    Personligt står jeg selv mellem Margrete Auken og Hanne Dahl, hvor det nok bliver Auken.
    Tronfølgeloven bliver blank.


    Jeg tror grunden til, at han fører den her meget agressive og højrøstede linje er, at han simpelthen bliver nødt til - som ny, ung og ukendt politiker - at markere sig overfor de mere kendte ansigter for at skabe fokus på sig selv. Jeg synes dog personligt, at han godt kan virke lidt 'bøvet', når han smider om sig med ultraliberale gloser, og anklager selv Jens Rhode og Bent Bendtsen for at være marxsistiske.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af huba_99


    Jeg tror grunden til, at han fører den her meget agressive og højrøstede linje er, at han simpelthen bliver nødt til - som ny, ung og ukendt politiker - at markere sig overfor de mere kendte ansigter for at skabe fokus på sig selv. Jeg synes dog personligt, at han godt kan virke lidt 'bøvet', når han smider om sig med ultraliberale gloser, og anklager selv Jens Rhode og Bent Bendtsen for at være marxsistiske.


    Ja og i den sidste exit pol står de til 0.6 pct så det er en evighed fra at få et mandat.
    Så det har virkelig virket hans strategi. 8o

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate