Hvor kan man købe gode kontorstole?

  • Hej folkens


    Da jeg er ved at blive enormt træt af at sidde på min gamle udslidte stol og ryggen ikke er hvad den har været 8), ville jeg høre om I kender et sted hvor jeg kan finde en kontorstol der er til at sidde på i mange timer ad gangen :$


    Mit budget er på 0-1000kr og hvis det er en forretning i henviser til skal det være i StorKøbenhavn.


    Mvh
    Jurge

    Amd Phenom II X4 955 BE - Kølet af Scythe Mugen 2 Rev. B
    Asus M4A87TD/Usb 3
    Kingston Hyper X 2x2 GB 1600Mhz
    XFX Radeon HD 6950 2GB "Dual Fan"
    Seagate Momentus XT 500 GB/Samsung F1 750 GB
    Corsair TX750W
    Fractal Design Define R3
    Samsung Syncmaster T220
    Windows 7 Home Premium 64bit
    Logitech G11/Logitech G5/Steelseries 5L/eDimensional AudioFX Pro 5+1

  • Tag ud i en butik og prøv forskellige stole. Det er nok mit bedste råd.


    Sørg for at stolen kan indstilles, så den passer dig.
    Ergonomisk set er det bedst at side på et sæde, der er en smule skråt fremad. Det gør, at man flytter vægten fra ens krop væk fra ryggen og ned på benene, der meget bedre kan holde til det. Desuden rettes ryggen op, hvilket selvfølgelig er sundt.


    Får du fat i en stol, der kan indstilles i sædet, vil det være godt, da du både kan bruge en god ergonomisk indstilling som beskrevet ovenfor, men også tippe sædet anderledes, så den er rarere at flade ud i. :)


    Jeg kender desværre ingen butikker i Storkøbenhavn, men en butik med lidt service ville da være en hjælp.

  • Du får ikke en GOD stol til 1000 kr, men nogle fine stole - det er i hvert fald min opfattelse.
    Hvis du har lidt rygprobs, som jeg har, så vær lidt god ved dig selv og betal for en kvalitetsstol med mange indstillingsmuligheder, det bliver du glad for i det lange løb. De holder som regel også længere.
    Selv sidder jeg i en til 1600,- tror jeg, og den har godt nok holdt længe og er som ny. Og kan sidde her i rigtig mange timer uden at føle det mindste ubehag.
    Men gå ud og prøv, og undgå gerne Bilka og lign imo :9xo

  • Tak for alle de meget gode råd, må sige at det virkelig hjalp da jeg er helt blank hvad angår kontorstole :9xo
    Men jeg er stadig i tvivl om hvor jeg kan finde en butik udover daells - jeg ved der er ikea, men jeg kender ikke nogen descideret forretning der har et bredt udvalg, så her må i meget komme med input :rules:


    Krs Selvfølgelig går det ind under hardware & tilbehør :roller:

    Amd Phenom II X4 955 BE - Kølet af Scythe Mugen 2 Rev. B
    Asus M4A87TD/Usb 3
    Kingston Hyper X 2x2 GB 1600Mhz
    XFX Radeon HD 6950 2GB "Dual Fan"
    Seagate Momentus XT 500 GB/Samsung F1 750 GB
    Corsair TX750W
    Fractal Design Define R3
    Samsung Syncmaster T220
    Windows 7 Home Premium 64bit
    Logitech G11/Logitech G5/Steelseries 5L/eDimensional AudioFX Pro 5+1

    Rettet en gang, sidst af jurge ().

  • Bivas møbler er nu ikke ligefrem noget, jeg vil kalde kvalitet. Så holdbarheden er måske heller ikke den bedste. På den anden side kan man sikkert få mere for de 1000 kr. der.

  • Har kun et råd: undgå stole med plastic armlæn der holder rygdelen, hvis du som mig bruger vippe funktionen der tit er i sådanne stole ender du på ryggen når armlænet knækker.


    Har 2 de 2 år garantien varede fået tilsendt 6 nye armlæn til min Biva chefstol.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk
    Har kun et råd: undgå stole med plastic armlæn der holder rygdelen, hvis du som mig bruger vippe funktionen der tit er i sådanne stole ender du på ryggen når armlænet knækker.


    Har 2 de 2 år garantien varede fået tilsendt 6 nye armlæn til min Biva chefstol.


    Læder på alle slidflader. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Læder på alle slidflader. :9xo


    Det er der også på min Biva stol :razz:

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk
    Har kun et råd: undgå stole med plastic armlæn der holder rygdelen, hvis du som mig bruger vippe funktionen der tit er i sådanne stole ender du på ryggen når armlænet knækker.


    Har 2 de 2 år garantien varede fået tilsendt 6 nye armlæn til min Biva chefstol.


    Hehe det lyder ikke sjovt :)


    Jeg har idag været i ide møbler, daells bolighus og biva og indtil videre kun fundet 1 stol der levede lidt op til mit behov. Der er sgu mange af de stole der virker som noget billigt plastik L*** ... Søgningen fortsætter :hb:

    Amd Phenom II X4 955 BE - Kølet af Scythe Mugen 2 Rev. B
    Asus M4A87TD/Usb 3
    Kingston Hyper X 2x2 GB 1600Mhz
    XFX Radeon HD 6950 2GB "Dual Fan"
    Seagate Momentus XT 500 GB/Samsung F1 750 GB
    Corsair TX750W
    Fractal Design Define R3
    Samsung Syncmaster T220
    Windows 7 Home Premium 64bit
    Logitech G11/Logitech G5/Steelseries 5L/eDimensional AudioFX Pro 5+1

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk
    Har kun et råd: undgå stole med plastic armlæn der holder rygdelen, hvis du som mig bruger vippe funktionen der tit er i sådanne stole ender du på ryggen når armlænet knækker.


    Har 2 de 2 år garantien varede fået tilsendt 6 nye armlæn til min Biva chefstol.


    Gaffa tape det kan klare alt :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha


    Gaffa tape det kan klare alt :))


    Jeg har prøvet med superlim uden held, så jeg tvivler sgu på gaffatape kan holde det sammen selv om gaffatape er genialt til mange andre ting :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • 1000,- er godtnok ikke mange penge til en god kontorstol. Hvad med sådan en her, den koster kun 15000,-... ;)


    Anyway, til rygproblemer på et budget kan det anbefales ikke at sidde så meget, og så længe af gangen. De famøse 10 minutters bevægelse hver time kan absolut anbefales, gerne kombineret med rygøvelser (snak med en kiropraktor om hvad der kan hjælpe dit specifikke rygproblem)

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

  • Hvis du er som jeg, ansat i et firma med kontormiljø, eller du har en ven som er. Så prøv at hør jeres/deres leverandør af de kontormøbler. Danske firmaer skal opfylde visse krav inden for arbejdsmiljø og arbejdssikkerhed.


    Du vil helt sikkert kunne finde en top kontorstol til 'medarbejder' priser.


    Personligt selv vil holde mig langt væk fra Biva, Daels og jysk, hvis du har problemer med rykken.

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_