TBP.org lukket helt!

  • Men ja , hvad med google ? ..


    Det er da en ligeså stor tracker som alle de andre, hvis ikke større.



    Nu håber jeg dette billede går an. Men altså, google linker da til ligeså mange copyright beskyttede matrialer som TPB og alle de andre trackers ? eller hvad?



  • Min formulering var nok ikke helt på toppen :roller:


    Jeg mener såmen ikke at prisen skal gå i nul. Jeg synes bare at de spil/musik/film priser vi har idag er fuldstændig vanvittige. Som KarGa skriver så bliver der sprøjtet så meget ubrugligt lort ud, som er lavet med et mål for øje: At tjene så mange penge som muligt, og ellers bare røvpule kunderne der ligger 5-600 kr for et spil.


    Jeg har intet imod at skulle betale for varerne, men når jeg smider 200 bobs for en film, forventer jeg at blive godt underholdt. Hvis filmen så ikke lige falder i min smag er så hvad det er, men det mindste man kan forvente er at den er ordentligt lavet og det er sgu alt for tit at det ikke er tilfældet.

  • skal vi virkelig tilbage til at oprette fildelings LAN igen...for det bliver jo enden af det, alle de her herlige LANS hvor man gamer sindssygt i 2 dage og fylder HDD den sidste nat....tjae, det er sådan det udvikler sig, og så er det ihvertfald ikke lovlige ting der bliver fyldt på, det kan jeg da huske.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nano


    Jamen er det ikke lidt som at sige at alle biler der kan køre mere end hvad der er påbudt skal forbydes, fordi de potentielt kan bryde loven og alle ved at stort set alle gør det? (Hvis det sidste er forståligt)



    Syntes hellere at vi burde sætte fartgrænsen op til hva bilerne KAN køre, ihvertifald for det jeg tøffer rundt i :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zaxzz
    Hvis i ikke gider bruge OpenDNS, så kan i bare bruge:


    http://www.myspacebypasser.com/


    og skriv thepiratebay.org i feltet :) det andet er for besværligt IMO...


    Det er da mere besværligt at gå derind hver gang :P OpenDNS skal jo bare sættes op én gang ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB
    Alle jer der klager over pirate bay "lukkes" - hvad bruger I piratebay til?


    Intet, men jeg synes af princip at det er meget forkert. Derfor udtrykker jeg min foragt.


    Hvis en mand eksempelvis bliver fængslet på et åbenlyst falsk grundlag, kan man da også være forarget over det, selvom det ikke direkte påvirker en selv.


  • Tror ikke der er mange som syntes at der bare skal gives op, det er metoden som er brugt som er hul i hovedet.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • ret så ligegyldigt at de forskellige firmaer blokere for adgangen. spærringen kan omgåes så ufatteligt let.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB
    Alle jer der klager over pirate bay "lukkes" - hvad bruger I piratebay til?


    Serier, f.eks :) Jeg går ud fra at hvis jeg må optage dem fra TV, må jeg vel også downloade dem hvis jeg misser en episode? Hvis jeg selvfølgelig abonnerer på den givne kanal :)
    Og ellers så er det ALTID hurtigere at hente betaer/demoer osv, f.eks. hentede jeg FEAR2 demoen fra en anden torrent side med 2.5 MB/s, hvorimod alle andre steder max ville give mig 400 kb/s, som jeg blev irriteret over, og søgte derfor til torrents..


    Men nej, det er også ret sjældent at jeg egentlig bruger Torrents overhovedet, men det er da stadig irriterende at de skal vælge at netop den her torrent tracker skal lukkes, og jeg har ikke læst kendelse så jeg ved ikke hvordan detaljerne lyder, men det virker lidt som om at dommen er givet på falsk grundlag - TPB har en del lovlige filer, men endnu flere ulovlige - Men det stopper da ikke så mange andre steder i noget som helst? Hvis vi går ud fra den tankegang, så kunne man jo også sige at Guantanamo skulle lukkes... Nå hov, det bliver den jo forhåbentlig også snart! :D
    Spøg til side, så tror jeg at de fleste der har ondt i røven over det, er brugerne af siden.. Men som alle jo også siger, så er det jo let at omgåes spærringen hvis man er en af de uheldige.. Og der er jo flere tusind andre sider der udbyder samme services, f.eks. http://www.google.com

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Pinten er jo ikke hvad vi bruger TPB til, pointen er at vi i Danmark nu har internet censur.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hayes
    Serier, f.eks :) Jeg går ud fra at hvis jeg må optage dem fra TV, må jeg vel også downloade dem hvis jeg misser en episode? Hvis jeg selvfølgelig abonnerer på den givne kanal :)


    Nej. Hvis du kan optage en film fra TV´et eller noget musik fra MTV, eller radioen, betyder det jo heller ikke at det er lovligt at downloade det fra nettet.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af nano
    Pinten er jo ikke hvad vi bruger TPB til, pointen er at vi i Danmark nu har internet censur.


    Hvis du fulgte lidt med, så ville du vide at Danmark i lang tid har jagtet pædofile på nettet og på det område har lukket for adgangen til op mod 10.000 sites.


    Så det er jo ikke just en nyhed at der bliver lukket for adgangen til et site.

  • man kan sige havd man vil, men syntes godt nok danmark det frie land er ved at lukke langsomt ned for alt hvad der er frit, syntes godt nok alt ændre sige meget. vi er snart bundet på hænder og fødder af love og regler !!!!


    hvor længe vil danmark være danmark som vi kender det ??


    http://www.youtube.com/watch?v=NONnUBKcNZI


    fatter fame hendes sang...



    GIV OS DANMARK TILBAGE !!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Nej. Hvis du kan optage en film fra TV´et eller noget musik fra MTV, eller radioen, betyder det jo heller ikke at det er lovligt at downloade det fra nettet.


    Det forstår jeg så bare ikke helt. Hvis det er lovligt at bruge en TiVo eller hvad de hedder de der optage/spol frem tilbage maskiner til TV, hvordan kan det så ikke være lovligt at downloade det? Hvad er forskellen?


    Jeg tænker her også på radio - er det overhovedet lovligt at optage fra en radio og så lave en samling af musik ud fra det?


    edit: problemer med quotes

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

    Rettet en gang, sidst af Hayes ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hayes
    Det forstår jeg så bare ikke helt. Hvis det er lovligt at bruge en TiVo eller hvad de hedder de der optage/spol frem tilbage maskiner til TV, hvordan kan det så ikke være lovligt at downloade det? Hvad er forskellen?


    Jeg tænker her også på radio - er det overhovedet lovligt at optage fra en radio og så lave en samling af musik ud fra det?


    Selvom du kopierer lovligt, så må du altså ikke dele det med andre mennesker, og det er jo netop det der sker når det bliver uploadet for derefter at blive downloadet. Og der er så også forskel på analog og digital kopiering. Hvad en TiVo helt præcist vil gå ind under, er du nok nødt til at spørge dem der har lavet loven om ;)


    Og ja, du må gerne optage fra en radio, hvilket du også kan læse om her.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Selvom du kopierer lovligt, så må du altså ikke dele det med andre mennesker, og det er jo netop det der sker når det bliver uploadet for derefter at blive downloadet. Og der er så også forskel på analog og digital kopiering. Hvad en TiVo helt præcist vil gå ind under, er du nok nødt til at spørge dem der har lavet loven om ;)


    Og ja, du må gerne optage fra en radio, hvilket du også kan læse om her.


    Ja det er selvfølgelig rigtig nok - Jeg tror problemet hos mig ligger i at jeg ikke er enig med den originale lovgivning, eller ihvertfald ikke forstår den.


    I nogle tilfælde må man godt lave en kopi til sine bekendte, men ved gud om man må få hjælp til det.


    Hvis en ven deler en film med mig som han har købt, er det ulovligt.
    Hvis TV2 gør det, er det i orden, og den må jeg oven i købet tage en kopi af, selvom jeg ikke betaler en rød reje for TV2. Hvis jeg optager givne film på en DVD, må jeg ikke give den til min ven, men hvis jeg optager den på VHS må jeg gerne.


    Lovgivningen er skabt for at beskytte kunstnerne -- hvis jeg optager fra en radio eller en ven giver mig musikken.. er det ikke et fedt for dem? Hvad nytte giver lovgivningen ud fra dens originale synspunkt, i den retning?


    Men det er jo begyndt at blive lidt offtopic det her, så jeg holder her - Jeg tror alligevel aldrig jeg bliver helt klog på det.

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

    Rettet en gang, sidst af Hayes ().

  • ALL HAIL OPENDNS!!!! :dance:


    nu vil jeg så tilkendegive hvorfor jeg henter et spil i stedet for at købe...


    1. demoerne er blevet noget forbandet bras i form af en enkelt bane der kan klares på 5 min.... hvor blev de gamle dage med en enkelt episode på x antal baner af? Wolfenstein 3D og DOOM 1 er jo gode eksempler :P


    2. på grund af demoernes begrænsninger kan man ikke få smagt mere end noget der svarer til en dråbe af en ispind... man kan dårligt smage at det skal smage af appelsin!
    alt for sjældent virker det som noget man kan få noget sjov ud af.


    3. en crack kan laves på meget kort tid, især hvis man selv kan finde ud af det...


    4. deres kopisikringer er så håbløst forældede at det sådan set kan være ligemeget efterhånden...


    og hvorfor jeg ikke gider købe en dvd:


    1. Jeg vil skide på om der er 43892074384 timers ekstra materiale, jeg ser det aldrig


    2. Jeg er hammer ligeglad med om der kan snakkes 4738953 sprog ved hjælp af 74892798279843789 undertekter i ligså mange sprog og med 34782978 lydformater, Engelsk er fint nok for mig, evt. med danske subs, andet skal der ikke til


    ^ Dette her kunne de lære noget af.... i stedet for kun at sælge 2-3 DVD'er med film, subs og lyd, samt to diske med ekstra stuff, så klem det evt. ned på en 1.4GB minidvd med KUN filmen og engelsk tale og evt danske subs, og sælg det lidt billigere, det samme kunne jo gøres med blu-ray når det bliver udbredt :P... på den anden side kan man jo godt forstå at VCD formatet er blevet så populært østpå...


    nu bliver TPB så også brugt legalt, der er flere småkunstnere der bruger TPB til at udbrede deres musik og film, hvilket der self. er nogle der er pissed over at de ikke kan unden at fikse en DNS


    men hvad jeg egentligt ikke forstår er at filmselskaberne ikke gør brug af bittorrent, sådan at man kan købe sig adgang til en torrentfil og så bare henter den, alternativt kan man jo leje deres film igennem en streaming side.... man kan sådan set allerede i dag sidde og streame i HD-agtig kvali...


    egentlig synes jeg at Hollywood og co. er en flok tøsedrenge... de går glip af en voldsom stor kundebase og dermed profit... entusiasterne kan jo bare stadig gå ned og købe deres stak DVD'er med tonsvis af ekstramateriale...


    desuden tror jeg egentlig næppe at IFPI har noget at skulle have sagt i det danske land... de er vel ligesom APG.... de TROR at de er politi...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200