Styrketræning

  • Da jeg ved at der er nogen stykker her på tweak der træner så ville jeg da hører om de havde et godt program man kunne følge, evt. nogen resultater de har haft med programmet.



    Jeg træner selv men det svinger lidt, ikke altid man lige gider eller har tid.


    Men når jeg tar mig samme så bliver der også trænet igennem.


    Hvis det er kan vi smide nogen tal.


    Evt. Bænk , Dødløft, Squad, biceps med håndvægte osv.


    Men jeg vil bare hører om folks erfaringer med træning og evt. kost.


    Mine tal.


    Højde 182 cm
    Vægt 93
    Fedtprocens: Har aldrig fået den målt.


    Bænk : 100 kg på en God dag, ellers 90.
    Dødløft: Omkring 110. ( Da jeg trænede mere seriøst var jeg oppe på 140 kg)
    Squat: 40 kg ( Træner det ikke meget, ikke lige min øvelse)
    Biceps: Ca. 20-22 kg. Kommer an på dagen :T


    Hvis folk vil kan de jo smide nogen billeder ind.
    hot_fifty Har jo allerede et frækt billede på hans Avatar :T


    :rules:

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

    Rettet en gang, sidst af Artisan ().

  • Centret hvor jeg træner er et motions center, ikke så meget styrkecenter. Jeg har dog snakket med de instruktøre der arbejder der.
    Men jeg ville som sådan bare hører hvordan folk træner, og deres erfaringer. :9xo

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Artisan
    Centret hvor jeg træner er et motions center, ikke så meget styrkecenter. Jeg har dog snakket med de instruktøre der arbejder der.
    Men jeg ville som sådan bare hører hvordan folk træner, og deres erfaringer. :9xo


    Hvor i Viborg træner du da?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Artisan
    Centret hvor jeg træner er et motions center, ikke så meget styrkecenter. Jeg har dog snakket med de instruktøre der arbejder der.
    Men jeg ville som sådan bare hører hvordan folk træner, og deres erfaringer. :9xo



    jeg træner også Tirsdag og Torsdag og bestræber mig på en i weekenden også..


    Jeg er ikke så stor, så jeg drikker noget protein pulver for at få lidt masse på kroppen jeg kan træne med. Lige her i julen har det været svært at holde men fra næste uge af skulle det være fast igen! :)


    Jeg tager desværre ikke så mange Frie håndvægte da jeg først lige skal have bygget kroppen lidt op..
    Jeg træner for det meste kondi og ben/lår, da jeg har haft mange knæ problemer..
    Men jeg tager ca:


    Cykler altid 15 før træning.
    Biceps 1 arm: 9-11 kg
    triceps begge: 15-20 kg
    Bænk tager jeg sjældent men tager bryst med håndtvægte: 13-14 kg ca :)


    Jeg er ikke så meget for det med at holde en bestemt kost, men jeg tænker da over jeg skal have frugt og ikke fråde vildt usundt osv..
    Jeg overvejer at tage lidt kreatin da det hjælper en til at holde lidt længere ;)
    Jeg træner sammen med venner som allerede er på det, de træner så også hver dag (stort set)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn


    Hvor i Viborg træner du da?


    Motion & Trivsel. Ved trappetorvet.

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Artisan


    Motion & Trivsel. Ved trappetorvet.


    Jamen så er vi da højst sandsynligt stødt på hinanden på et tidspunkt :P Bor 10 skridt derfra, og er der en gang eller to om ugen ;) Men ja, der er ikke meget styrkecenter over det, mere motion ;)

  • Firedog


    Cool.


    Et godt råd ville være hvis du tog mere frievægte, da det er bedre end maskinerne.


    En anden god ting er også drikke kakao efter træning og spise bananer. :9xo


    Min koster svinger også meget, jeg spiser hvad konen og jeg bestemmer os for. Der er både sundt og usundt.


    Men protein tager jeg også som ekstra kosttilskud. Lige pt har jeg både amino syre og kreatin.

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Brtlsn


    Hehe, det har vi jo nok. Så må du jo sige hej en dag :T


    JEg træner typisk i en mørkeblå eller grøn t shirt med en bil på og sorte adidas bukser med 3 hvide striber ned ad siden.

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Artisan
    Brtlsn


    Hehe, det har vi jo nok. Så må du jo sige hej en dag :T


    JEg træner typisk i en mørkeblå eller grøn t shirt med en bil på og sorte adidas bukser med 3 hvide striber ned ad siden.


    Skal da nok lige hilse hvis jeg ser dig :)

  • Man gainer ikke masse af proteinpulver, der er noget der hedder weightgainer :))
    For at gaine så meget muskelmasse som muligt skal man ligge ca. 500kl over sit ligevægtsindtag. Det giver max 600G muskelmasse hvis du holder planen 100%. Men også 2-3kg fedt som skal smides senere hen.
    Og det med kakao efter træning er jo bare for at få nogen kulhydrater på så man ikke går helt død - Det kan være så meget andet end lige kakao :) Bananer er en god ting inden træning da der er forholdsvis mange hurtige kulhydrater i.


    Selv kører jeg 3-split program. Vægtene skal vi ikke komme ind på da jeg kun har været rigtigt igang 2 måneder. :$

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Braindead
    Man gainer ikke masse af proteinpulver, der er noget der hedder weightgainer :))
    For at gaine så meget muskelmasse som muligt skal man ligge ca. 500kl over sit ligevægtsindtag. Det giver max 600G muskelmasse hvis du holder planen 100%. Men også 2-3kg fedt som skal smides senere hen.
    Og det med kakao efter træning er jo bare for at få nogen kulhydrater på så man ikke går helt død - Det kan være så meget andet end lige kakao :) Bananer er en god ting inden træning da der er forholdsvis mange hurtige kulhydrater i.


    Selv kører jeg 3-split program. Vægtene skal vi ikke komme ind på da jeg kun har været rigtigt igang 2 måneder. :$


    Hold da op. Man skal jo starte et sted.

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Præcis, leave you'r ego at the door.


    55kg bænk
    90kg benpræs
    16kg (plus stang?) begge biceps.
    50kg pulldowns til nakken


    3x10 eller 3x8 alt efter energien :)


    Ingen former for tilskud, men nogenlunde fornuftig kost. Ikke at jeg går af vejen for en pizza en gang imellem eller sodavand.
    Overvejer proteinpulver, det kan godt være svært at nå 1.7gx67kg


    181cm
    67kg
    16år

  • Jeg træner kun styrketræning som supplement til svømning og cykling.


    Jeg laver følgende øvelser:


    Squat
    Lunges
    Dødløft eller frivend
    Bænkpres, eller inceline bænkpres
    Dips
    Biceps øvelser - variere lidt.
    Bend over rowing
    Flyers , eller Pull over
    Military press


    Lidt stats:
    190 cm
    84kg


    Bænk alm: 80kg 5 x 5
    Inceline: 60kg 5 x5
    Squat: 5x5 100kg
    Lunges: 45-50kg 5 x 5

  • Braindead


    Lyder ca. det samme som da jeg startede for nogen år tilbage.


    Lige for at smide flere tal på.


    30-35 kg (+ stang. Ja hvad vejer den.) på skrå stang til biceps. PÅ en god da hvor jeg starter med øvelsen kan jeg
    tage den 3 x 8 @ 40 kg.


    pull down til nakke/bryst omkring 80 kg.


    Jeg tar typisk 3 x 7 eller 8. Hva jeg lige føler for den dag der bliver trænet :clap:

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

    Rettet en gang, sidst af Artisan ().

  • Prøver også at træne så meget så muligt, 3-4 Gange om ugen


    men det er mest løb, og kondition, siden jeg træner for at blive frømands indstillide snart. ellers biceps, triceps, ryg og mave + bænken.


    Jeg er på protein pulver, som jeg skal drikke 2 gange om dagen hvor jeg ikke træner, og 4 gange på dage hvor jeg træner.


    Men tror vi bruger mange forskellige måder at måle forskellig ting på, Men i bænk ligger jeg på 85-95kg, burde give et generelt indtryk hvor jeg er henne.



    188cm
    82,4kg

    1090T @ 4.0 Ghz
    PowerColor 5870 @ 950/1200
    Asus Republic of Gamers IV.
    Corsair Dominator 1600MHz 8-8-8-24
    Corsair 850W

  • Storset uafhængigt af målet i trænings centret, så er kosten det vigtigste ! efter min mening i hvertfald.


    Personligt, er jeg i centret for at blive stærkere og forebygge skader.
    Jeg kører næste kun cirkel øvelser,


    f.eks.


    mave øvelser
    ryg øvelser
    armstrejkere
    statiske øvelser
    krops hævninger
    lidt med frivægte


    Hvilket somregel er ca. 4x15 minutter - herefter kører jeg traditionel styrketræning med maskiner og frivægte - i enten 3*3 / 3*6 / 3*8 / 3*10 reps afhængigt af trænings cyklusen.


    Jeg er tidligere elite svømmer, hvor det primære var mellem distance crawl.
    Nu er den tid jeg bruger i centret, for at gøre mig en bedre sprinter. Træningen bliver suppleret med 2 - 5 gange trænings pas i vandet om ugen afhængigt af hvordan det passer med arbejde, fritid o.s.v.


    27 år
    196 cm
    92.9 - 94.5 kg.

  • Jeg har fået lagt et skema hos min træner her for et par måneder siden, og det virker p*sse godt! :9xo
    Kan lige skrive det ind her senere i dag, og så smide det op til download :)


    Har trænet i 3 år nu og jeg kan da også lige komme med lidt tal, ligesom alle jer andre blærerøve :finger: hehe


    Alder: 18år
    Højde: 182cm
    Vægt: 78kg
    Fedtprocens: Har heller ikke fået den målt, men den kan ikke være så høj igen.


    Bænk : 80kg (3x8 ).
    Dødløft: Cirka 80kg (ikke noget jeg gør så meget i)
    Squad: Heller ikke noget jeg gør så meget
    Biceps: 22 kg (3-5x12)