Hvad laver en pomfrit til daglig?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Schultz
    Har nu ikke så meget i mod engelske ord der klemmer sig ind.. Det er jo typisk ord man hører på engelsk i film eller lign. og som slet ikke gir samme mening hvis man siger det på dansk.. bare se f.eks. FUCK.


    Noget der gør ondt i øjnene er de folk der mener "er" tager for lang tid at skrive.. f.ek.s i stedet for "du er dum" bliver det bare til "du dum". Jeg får SPAT af at se på det!


    Dit eksempel er også en af de ting jeg ikke kan fordrage. Til at starte med herinde troede jeg det var fordi folk var ordblinde eller lignende og det er jo i orden, men det kan squ ikke passe at der er så mange der ikke kan finde ud af det.


    Som jeg også skriver så er det ikke så meget at der bliver brugt engelske ord, mere at de bliver brugt når der er lige så gode eller bedre danske alternativer.
    Et eksempel: I morges i Go' Morgen Danmark var der en der snakkede om forskellige appelsinjuice'er, og hun siger så om en af dem at den er lidt "fresh" i det (eller noget i den stil). Hvad f*nden er der galt med at sige frisk.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Pomfritten er faktisk bare en lærling.


    Vi har en stift i firmaet som har været i lære ca 1/2 år, og en pomfrit som har været der 1 1/2 år. den magiske grænse går ved 1 år, så bliver man forfremmet til pomfrit. Man smider først sin titel når man bliver udlært og kan kalde sig svend! :-D


    Får man en praktikant, bliver den som regel bare amøben, eller hvis det er en virkelig dum lærling, beholder han også den titel til han er udlært! :-P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Titanman
    Pomfritten er faktisk bare en lærling.


    Vi har en stift i firmaet som har været i lære ca 1/2 år, og en pomfrit som har været der 1 1/2 år. den magiske grænse går ved 1 år, så bliver man forfremmet til pomfrit. Man smider først sin titel når man bliver udlært og kan kalde sig svend! :-D


    Får man en praktikant, bliver den som regel bare amøben, eller hvis det er en virkelig dum lærling, beholder han også den titel til han er udlært! :-P


    Lyder som en varm og rar arbejdsplads der værdsætter de menneskelige værdier og går efter at højne arbejdmoralen og det generelle etiske niveau...... :$

  • Ordet pomfrit bliver åbenbart brugt om mange ting. Det bliver også brugt om de striber vi har på skulderen i handelsflåden.


    Og min omgangskreds har vi ofte brugt det om naive personer. Tænk at det ord har sådan en mangfoldighed.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    3. en Pomfrit som person er én som mindst et andet individ af racen Homo Sapiens er pissed på, derfor hun står listed der :D


    Hvad tror du så Homo neanderthalensis, Homo heidelbergensis eller Homo rhodesiensis brugte den gang de var til? :D



    Og ja Boris.. Giver må man godt forkorte til gir, fordi man siger gir - og ikke giver.. Det kommer naturligt til én (mig) når man skriver et eller andet hurtigt uden at læse korrektur på det :P Og ja, så har jeg sgu heller aldrig været den skarpeste når der stod dansk på skemaet så jeg føler mig lidt undskyldt..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Schultz
    Og ja Boris.. Giver må man godt forkorte til gir, fordi man siger gir - og ikke giver.. Det kommer naturligt til én (mig) når man skriver et eller andet hurtigt uden at læse korrektur på det :P Og ja, så har jeg sgu heller aldrig været den skarpeste når der stod dansk på skemaet så jeg føler mig lidt undskyldt..


    Hvis du endelig vil undskylde det med at det er udtale, bør du i det mindste henvise til at du er klar over at, du skriver "forkert".
    Dette gøres lettest ved at indsætte en apostrof i stedet for de manglende bogstaver. Så vil det se ud som det her: gi'r.


    Jeg er klar over at jeg bør skrive det med stort G,men jeg vil nødig forvirre yderligere..... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris


    Hvis du endelig vil undskylde det med at det er udtale, bør du i det mindste henvise til at du er klar over at, du skriver "forkert".
    Dette gøres lettest ved at indsætte en apostrof i stedet for de manglende bogstaver. Så vil det se ud som det her: gi'r.


    Jeg er klar over at jeg bør skrive det med stort G,men jeg vil nødig forvirre yderligere..... ;)


    Husk mellemrum efter komma. :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    3. en Pomfrit som person er én som mindst et andet individ af racen Homo Sapiens er pissed på, derfor hun står listed der :D


    Teknisk set er moderne mennesker Homo Sapiens Sapiens...vi er så også den eneste overlevende underart af H. Sapiens, men ikke desto mindre er vi en underart af denne art.
    Derudover er H. Sapiens Sapiens vel også en art og ikke en race - de forskellige nulevende menneskeracer er jo allesammen H. Sapiens Sapiens.


    Det var lige dagens ligegyldige indskud af almen viden :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dj revaX



    Ja ja du spiller så smart, men djævleøes beborer kan ikke bruges til andet end som slaver ligesom i gamle dage med negeren. Hvis du ikke tror mig så kig selv dit signatur billede :)


    Jeg er sikker på du mener det ganske uskyldigt og ikke som man kunne mistolke det til ;)

  • Ja jeg håber han mener det uskyldigt for det kan sgu misforstås. 8o

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate