Panasonic - TH-37PX80E

  • Hejsa.


    1. Jeg overvejer kraftigt at købe sån et panasonic der. Er der nogen af jer der har erfaringer med det ? http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=159958 Evt. nogen der kender en fysisk forhandler som har et stående, så man kunne komme ind og kigge på billedet.


    2. Tør jeg handle ved happii ? Jeg har aldrig handlet der før, men de virker umiddelbart til at "have" rent mel i posen ?


    3. Jeg har et Inno3D 8800GTS (640MB) gfx i min stationær, som jeg så vil tilslutte til et evt. tv med en dvi-hdmi converter (og så hdmi kabel). Men hvordan er det med nvidia og 88xx serien, kan jeg få lyd med ud igennem HDMI ?


    Håber I vil hjælpe mig :)


    P.F.T

  • 1) TVet er fantastisk til prisen


    2) Jeg kender ikke noget sted, du kan se det, men køb det bare


    3) Kender ikke hapii, men hvis der er andre steder, der er billigere, ville jeg da også overveje dem


    4) Du kan IKKE få lyd ud gennem HDMI med et 8800 GTS
    - skal du have lyd med, skal du investere i fx et Asus Xonar HDAV 1.3; så kan du få lyd over HDMI fra dit GFX.

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().


  • Tak for svarene :)


    Det er vist kun getmore og et par andre der billigere, og handler ikke hos getmore selvom det kun står til 5k der :)


    Okay, det var sku lidt træls. Men så har jeg heldigvis mit anlæg og min forstærker som tager optisk ind, det bruger jeg også nu. Så må det jo række :)

  • ellers kan du jo prøve at undersøge om du kan bruge analog lyd sammen med hdmi indgangen, kan jeg på min fladskærm kunne jo være der var mulighed for det på det panasonic der også.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis
    Ang. HDMI , kan jeg så egentlig ikke godt bare bruge et DVI - HDMI kabel ? Altså jeg får jo ikke lyden med uanset hvad.


    Jo, det kan du sagtens ;)..


    Det giver nøjagtig samme resultat, og lydoverførslen er også 100% lige så god gennem optisk SPDIF, så længe du ikke ser BluRayfilm (optisk SPDIF kan IKKE overføre lossless formaterne; Dolby Digital True HD, DTS Master Audio osv.)..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Undskyld jeg blander mig... Men er der nogen der ved hvor godt billedet er når man har alm. analog skod antenneforening? :)

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SpRoX
    Undskyld jeg blander mig... Men er der nogen der ved hvor godt billedet er når man har alm. analog skod antenneforening? :)


    Plasma er generelt bedre end LCD til at håndtere de analoge signaler :)


    Ang tv'et så bliver det meget rost, samme med PZ modellerne som er Full-HD.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Der er okay billede på.
    Men kommer selvfølgelig an på hvor godt jeres signal er ;)
    Plasmaen er okay til at gengive et analogt signal.
    Er LCD'en så godt nok også efterhånden,


    -Kan også på det kraftigste anbefale dden flimmer-æske. Havde den selv i tankerne på et tidspunkt, men det bliver sgu et af Pioneers i stedet.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Ved ikke lige hvad det der -e gør men komplet har et der hedder næsten det samme. Hvis du kan leve med de mangler der måtte være er det billigere og fra en lidt større og kendt forhandler. http://komplet.dk/k/ki.aspx?sk…view=detailed#ProductTabs


    Jeg har ikke undersøgt hvad forskellen er. Kunne ikke lige se den så det vil jeg lade være op til dig :D


    Edit: fandt også lige lidt anmeldeser på happii.
    http://www.trustpilot.dk/review/www.happii.dk
    Ved ikke lige hvor godt det ser ud..


    Og lidt flere....


    http://www.pricerunner.dk/ri/27750/happii.dk

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

    Rettet 2 gange, sidst af Uldar ().


  • Man må vel næsten tro at det er samme model ? Selvom det "E" der selvfølgelig godt kunne betyde en hel masse. Nogen der kan give svar på det ?


    Har søgt lidt på komplet, og de virker til at være ret store i skandinavien, så tror måske jeg gør handlen der istedet for. De er jo også noget billigere ;)

  • Hvorfor vil du ikke handle hos Getmore. Jeg har handlet der en hel del gange uden problemer overhovedet. De skulle have været dårlige før i tiden, men som jeg forstår det har de rettet meget op på det.


    Med hensyn til at se tv'et kan du da prøve at kigge hos din lokale forhandler/Fona/Elgiganten.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • 1: Jeg har tv'et. Du kan se det hos Tape Connection på Vesterbrogade i Kbh, bl.a. -Og købe det her evt. Jeg har dog købt mit hos Multimediaworld, hvor man også kan afhente apparatet i deres fysiske butik på Falkoner Allé på frederiksberg. (Har hørt at man kan 'forhandle pris' med Tape Connection, men jeg har ikke selv forsøgt.


    2: Du skal have fat i et grafikkort der understøtter hdmi med lyd. Og hvis jeg ikke har misforstået alt hvad jeg har undersøgt igennem den sidste måneds tid, så er det ikke kun det Asus kort der nævnes, som kan sende lyd, men alle nvidia der understøtter 'PureHD', og alle Atikort der understøtter 'Avivo HD'. Jeg mener at det starter med 9xxx-serien hos nvidia, så 8xxx-serien understøtter det ikke.


    Jeg skal selv have dette kort: http://edbpriser.dk/Products/L…466&searchArea=&Soegeord=


    Det understøtter Dolby 7.1, via dvi-hdmi adapter. Lyden skal forbindes fra lydkort til grafikkort inde i pc-kabinettet, og kommer så med ud via dvi udgangen på kortet. (Jeg er ikke sikker, men jeg mener at have forstået at det er specielle dvi-hdmi adaptere der skal bruges for at det virker. -Altså nogen Ati/Nvidia selv producerer til formålet.


    Hvis du vil blive i Nvidia regi, er der også denne:


    http://edbpriser.dk/Products/L…092&searchArea=&Soegeord=


    Den har Hdmi direkte på kortet, og behøver altså ikke dvi-hdmi adapter.


    Begge kort skulle være ret stille (det første lydløst selvfølgelig :) ).


    Jeg kører pt med 15m hdmi, og minijack til lyd til et par pc-højtalere under tv'et. Det virker glimrende, men for enkelhedens skyld vil jeg gerne have samlet det i et kabel -lyden bliver også bedre- og kommer ind i tv'et, så jeg kan styre den via remote'n.



    Held og lykke.


    Mvh


    Velsing

    Asus A8N SLi
    AMD Athlon X2 4400+
    3Gb Noname Ram
    Gigabyte Ati 4850 1Gb passivt kølet
    X-Fi Fatality


  • Så har du misforstået alt :$...


    ... Asus Xonar HDAV 1.3 er IKKE er grafikkort, men derimod et addinkort, der "smidder" et lydsignal på det eksisterende billedsignal; altså kan han med Asus kortet beholde sit nuværende grafikkort.. :)..


    - Og jeg ville også tage det billige hos komplett; har kun erfaringer med super hurtigt levering og hurtig håndtering af 14 dages returret!

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Pt har jeg ikke behov for alt det "HD audio" , vil bare mig et godt billede, og så bruger jeg mine eksisterende stereohøjtalere sammen med :)


    Den model de har hos komplett er 'EA' , er der nogen af jer der ved om der er nogen forskel på denne model og så 'E' ? EA er parallel importeret, men kan man ikke godt gå ud fra at den fungerer ligeså godt i danmark som den anden model ?

  • E står for Europa, og jeg er næsten 100% sikker på at EA er den nord europæiske/skandinaviske model. EU er vist for United Kingdom og EF før Frankrig osv. Jeg har selv EA og det fungerer perfekt med dansk menu og hele pivtøjet..

    Asus A8N SLi
    AMD Athlon X2 4400+
    3Gb Noname Ram
    Gigabyte Ati 4850 1Gb passivt kølet
    X-Fi Fatality

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af velsing
    E står for Europa, og jeg er næsten 100% sikker på at EA er den nord europæiske/skandinaviske model. EU er vist for United Kingdom og EF før Frankrig osv. Jeg har selv EA og det fungerer perfekt med dansk menu og hele pivtøjet..


    Cool, jamen så er jeg sådan set næsten 100% sikker at det bliver det tv jeg bestiller :)



    Eneste jeg mangler er desværre bare et HDMI kabel i længden 6-8 meter, men kan kun finde et der koster 600, og det er langt over hvad jeg vil give.


  • http://avconnection.dk/?PNo=07-376&ML=785


    - billigere får du det ikke.. Og jeg vil tro, det er godt nok, når du ikke skal overføre 1080p anyways ;)..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Så nu blev det sku bestilt :) Dog fra fleggaard til samme pris. Plus jeg har købt et 10m hdmi kabel til 200 fra av-cables.dk , det er jo et digitalt signal, så enten når det frem eller også gør det ikke, hvorfor giver folk dog flere tusinde kroner for sådan et kabel.


    Daamn kan ikke vente til d. 16 hvor de forhåbentlig leverer!


    EDIT: Jeg tænkte egentlig på, i "gamle dage" sku man jo passe på ikke at sætte sit billedrørstv for tæt op af højtalere (magneter) , skal man også passe på det med LCD/Plasma. Lidt et noob spgs egentlig :$

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis
    Så nu blev det sku bestilt :) Dog fra fleggaard til samme pris. Plus jeg har købt et 10m hdmi kabel til 200 fra av-cables.dk , det er jo et digitalt signal, så enten når det frem eller også gør det ikke, hvorfor giver folk dog flere tusinde kroner for sådan et kabel.


    Daamn kan ikke vente til d. 16 hvor de forhåbentlig leverer!


    EDIT: Jeg tænkte egentlig på, i "gamle dage" sku man jo passe på ikke at sætte sit billedrørstv for tæt op af højtalere (magneter) , skal man også passe på det med LCD/Plasma. Lidt et noob spgs egentlig :$


    Skal du have et kabel hvor et 1080p HDMI 1.3a signal NÅR FREM, så skal du som minimum have supra kvalitet, hvis vi snakker ret meget over 5 meter ;)


    - men til dit behov er det nok hul i hovedet :)..


    Håber du bliver glad for TVet :D

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]