Jeg er faret vild

  • Jeg er ked af, at det har været oppe og vende mange gange efterhånden, men jeg mangler svar på nogle spørgsmål, som jeg ikke har kunnet få besvaret i andre tråde.


    Jeg står og skal købe mit første spejlrefleks her til foråret. Jeg har kig på nogle forskellige kameraer, men hver gang jeg tror jeg har fundet det endelige, dukker der et nyt op. Af dem jeg har kig på kan nævnes;


    Canon EOS 450D (+ EF-S 18-55mm IS f/3.5-5.6 non USM Lens Kit)
    Canon EOS 40D (+ EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM Lens Kit)
    Nikon 60D (+ Nikon AF-S DX 18-55 mm objektiv)


    , hvor jeg hælder mest til 450D eller 40D.


    Da det er mit første spejlrefleks, skal jeg bruge et kamera der er brugervenligt og ikke alt for avanceret (som jeg har lidt på fornemmelsen at 40D kan være). Hvilket et af de ovenstående vil I sige er mest brugervenligt? Kameraet skal primært bruges til at tage billeder af natur, personer (koncerter, fester, portrætter) og ting i bevægelse (vil gerne kunne tage billeder af mine egne ildere når de render rundt/slår kolbøtter). Derudover skal det kunne tage billeder som kan kopieres op til plakatstørrelse, og stadig se godt ud.
    Men så vidt jeg kan forstå, kommer man også langt med et godt objektiv, så er det dér jeg skal lægge mine penge?


    Jeg tænker på at købe kameraet fra amazon.co.uk, men er det en god idé?


    Julie

    "There will be blood, and music . . . and pies! For everyone"

    Rettet en gang, sidst af Julie ().

  • Af dem du har listet der er 40D klart den bedste løsning og du skal ikke være bange for at det er svært at bruge. Jeg startede selv med 20d engang i sin tid som mit første dslr det er som du nok ved en forgænger til 40D.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Du vil klart blive mere glad for et 40D i længden. Det er lige den tand bedre end 450D.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Det er klart at 40D er et bedre kamera end 450D, dog skal man også være obs på at det er noget større - man bevæger sig ret langt væk fra et kompakt-kamera (det siger self. sig selv). Jeg har dog oplevet et par stykker der har købt efter de bedre specs., men har fortrudt idet de aldrig får det med da de syntes at det er for stort at slæbe rundt på.


    /ask

  • Jodaak for svarene. Når der nu er så stor størrelsesforskel, må jeg nok hellere prøve at stå med dem og se hvad der føles bedst.


    Der er stadig ingen der ved om det kan betale sig (og er sikkert) at købe fra amazon.co.uk?

  • Du skal til tider være lidt heldig for at finde nogle af de forhandlere på amazon som vil sende uden for UK.


    Jeg er ikke sikker på om opladere kommer med universal-stik, men du skal ihvertfald være obs på at UK er en af de eneste steder i EU der bruger en anden type stik end resten af landende!


    Alternativt kan der til tider også spares noget syd for grænsen. Det eneste sted "dernede" hvor jeg har handlet indtil videre er http://www.technikdirekt.de (url rettet _WHAT_) - anbefalinger af andre butikker må andre komme på banen med.


    Er der ikke også lige en der kan slå fast om "EU-ladere" kommmer med et apparat-stik eller ben der er fastmonteret i laderen? Det jeg har købt i USA kom nemlig med benene i laderen, så jag skal have en adapter på for at bruge den herhjemme. Hvis de kommer med apparat-stik er der ingen ko på isen, så er det bare at skifte stikket.


    /ask

  • Jeg har før handlet hos amazone uden problemer. Dog er det som tidligere sagt ikke alt de vil sende uden for UK. Med den kurs punden står i lige nu er det dog klart værd at undersøge.


    Angående størrelse, ja 40D er da større end 450D men det er ikke noget kæmpe vildt og lets face it lige meget hvilket du vælger skal der en meget stor lomme til :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Jeg købte for et år siden et Nikon D80, og jeg har alt andet end fortrudt når jeg har haft andre kameraer i hånden. D80 er et perfekt semi-prof kamera, med en linse der er god det det hele, og selve kameraet har alt hvad man skal bruge, og lidt til. Jeg fik mit, med udstyr (8GB kort, stativ, fjernbetjening og ekstra batter), til 7000kr.
    Hvis du ikke vil af med så mange penge, er et D40 et rigtigt godt bud. 4000kr, og så får man 2 linser med, der tilsammen dækker et meget bedrede spektre end D80's. Det er et billigere kamera, og man får hvad man betaler for, men det er svært at se forskel på billederne overhovedet.
    Kender ikke noget til Canon, men kan kun sige at forskellen mellem Nikon og Canon er udseenet, og til en hvis grad udvalget af udstyr. Personligt valgte jeg Nikon, kun fordi jeg i forvejen havde en makrolinse til nikon :)

  • Hvis du skal handle nikon skal du op i D90 de mindre modeller har ikke autofokus motor hvilket er et stort minus og gør at der er en del objektiver som du ikke kan benytte.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • JEg sys lige jeg vil kommentere lidt på tråden om at handle i udlandet - Det helt fint og ja det er "lidt billigere" men du risikere at stå med snablen i pølen hvad angår garanti, da Canon danmark kun har Europærisk garanti.

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jK^
    JEg sys lige jeg vil kommentere lidt på tråden om at handle i udlandet - Det helt fint og ja det er "lidt billigere" men du risikere at stå med snablen i pølen hvad angår garanti, da Canon danmark kun har Europærisk garanti.


    Er jo heller ikke noget problem at handle i UK eller Tyskland når der er europæisk garanti :)


    Hvis du tænker på længere væk fra så er der flere ting man skal huske som f.eks. moms og told.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • mange tak. har fundet ud af at amazon ikke vil sende et spejlrefleks ud af landet. og EOS 40D er måske lidt for dyrt alligevel.
    men faldt lige over et tilbud på nikon D80 med et 18-55mm AF DX VR NIKKOR objektiv til 3999,-. så lige nu står jeg mellem EOS 450D og nikon D80.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Hvis du skal handle nikon skal du op i D90 de mindre modeller har ikke autofokus motor hvilket er et stort minus og gør at der er en del objektiver som du ikke kan benytte.


    men de objektiver, er det nogle som andre mærker laver tilsvarende til, som jeg så kan bruge?

    "There will be blood, and music . . . and pies! For everyone"

    Rettet 2 gange, sidst af Julie ().

  • D80 kan godt bruge de forskellige objektiver og har indbygget motor. Det er dog efterhånden et gammelt kamera og noget sat af i forhold til de nye. For mig at se er D80 et for gammelt kamera at købe i dag du vil være bedre tjent med et 450D billedekvaliteten er højere og du for flere funktioner.


    D80 falder især igennem så snart iso kommer lidt op hvor de nye serier af kameraer er en del bedre.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy