Indlæg af Nithel

    Jeg har siddet og fumlet med det her problem hele dagen, og så det sekund jeg skriver det her indlæg holder det bare op... Lige pludselig virker alt som det plejer igen :clap:
    Tweak.dk må næsten have en eller anden slags aura der akskræmmer små irriterende problemer!

    Jeg har et meget mystisk problem med windows, så mystisk at det næsten er umuligt at forklare.. Problemet er at jeg nogle gange ikke kan klikke inden i mine programmer. For eksempel firefox; hver gang jeg loader en ny side holder den op med at reagere på musen. Ikke fordi firefox ikke svarer, men der sker bare ikke noget når jeg klikker, og musen skifter ikke courser når jeg holder den over et link. Men hvis jeg så trykker ctrl-shift-escape og får joblisten frem, kan jeg klikke igen, indtil siden reloader igen.
    det sker også med andre programmer, og selv joblisten er ramt en gang imellem. Det virker som om at den ikke opfatter mine programmer som værende "aktive".
    En meget beskrivende metafor ville være at det virker som om der er en glasplade foran mine programmer, som jeg en gang mellem kan fjerne, men som bare hopper tilbage igen.


    Jeg bruger Windows 7 professional, og problemet kom efter at jeg installerede Orbit Downloader og TuneUp (ikke TuneUp Utillities, men et lille plugin til iTunes). Jeg har afinstalleret begge dele, og genstartet en del gange. Desuden har jeg kørt en gendanning til før problemet opstod. Ingen forskel.


    Håber at nogen har bare en ide om hvad jeg kan gøre ved det.
    Jeg tror aldrig nogensinde jeg har været så frustreret over et computer problem.

    Hey.


    Er der nogen der kender et sted der laver klistermærker til en rimelig pris for et enkelt tryk? Har et par logoer jeg gerne vil have lavet til klistermærker som kan komme på bærbare computere, døre og den slags. De må gerne have en rimelig størrelse (Omkring A4/A3), og skal skæres ud..
    Nogen forslag? Nævn gerne så mange steder som muligt så jeg kan sammenligne :-)


    På forhånd tak!
    //David

    Hejsa.
    Er der nogen der kender butikker der forhandler t-shirts fra skatermærket éS, eller t-shirts med tilsvarende pasform og kvalitet?
    Har opdaget at lige den pasform er rigtig god til mig, men af en eller anden grund kan jeg desværre ikke finde nogen der sælger dem :(

    Hejsa. Jeg har en Xbox 360 som ikke virker helt så godt. Den virker stort set perfekt, men fryser nogle gange i nyere og krævende spil, hvilket jeg er ret sikker på skyldes støv i maskinen. Jeg ved at den virker I spil der er grafikmæssigt på højde med Halo 3, men har svært ved fx. Assassins Creed II.
    Jeg har købt mig en ny, og egentligt bare tænkt mig at smide den gamle ud. Men så lagde jeg mærke ti at der bliver solgt 100% defekte maskiner på DBA.
    Er der nogen der ved om der er et marked for dem? Altså folk der køber dem, reparerer dem, og så sælger dem igen?
    Og hvis det kan betale sig, hvilken pris tror i så jeg ville kunne få for den? Det skulle bare være for selve maskinen (uden harddisk) + strømforsyning.

    Det lyder meget fornuftigt. Har samlet det på EDB-priser, og opdaget at jeg kan få det hele hos SHG samlet, og de har endda det hele på lager. Har dog et par spørgsmål:
    * Kan jeg nøjes med 400W?
    * ville det kunne betale sig at smide de 2gb DDR2 jeg allerede har i også?
    * Jeg kan finde to forskellige HyperX Så vidt jeg kan se er forskellen 200mhz frekvens og 400kr. Er det virkelig 400kr værd at få 1800mhz i stedet for 1600mhz?
    * Kan du godkende den her? Der kommer mange forskellige når man søger (som så alligevel ikke er forskellige overhovedet), så er i tvivl om lige den her er den fornuftige :-)

    Den der ser da fin ud så vidt jeg kan se med min utrænede øje. Jeg tænker på om det kan betale sig at købe en samlet, for det plejer at kunne spare en del at samle den selv? Hvis det kan er det perfekt.


    Alt hardware jeg har er 5 år forældet, det eneste jeg har der måske kan bruges er de 2GB DDR2 ram, men ved ikke noget om at kombinere nyt og gammelt ram). Jeg vil gerne have et nyt kabinet, og det må gerne være ret grimt. Bare det holder og kan køle :-).
    Ellers har jeg det andet, skræm, tastatur, den slags. skærmen har både DVI og HDMI, så begge dele kan bruges.

    Hej derude.


    Jeg skal have en ny computer, som jeg vil samle selv.
    Og jeg er totalt blank. Min viden om hardware går nemlig lige præcis tilbage til 2005 hvor jeg samlede min nuværende, og på 5 år når der jo at ske en hel del.
    Så nu søger jeg hjælp her. Planen var egentligt at opgradere på min gamle, men det har jeg opgivet, og går videre til at samle en helt ny fra bunden.


    Jeg har et budget på omkring 5000kr. Jeg kan måske ofre en smule mere, men det er den pris der skal sigtes efter. Fokus er nok grafikkortet, da det drejer sig om afvikling af photoshop, 3D software, spil, og den slags.
    Ellers har jeg stort set ingen andre krav, ud over at jeg så vidt muligt gerne vil undgå at overclocke, da jeg aldrig har prøvet det før, og er lidt usikker på at pille ved ting der kan gå i stykker hvis jeg gør det forkert.


    Er der nogen der har nogen forslag? Det ultimative ville være en pakkeløsning, men ellers så bare fyr løs med setups der kan bruges.



    Håber der er nogen der kan hjælpe mig :-)




    PS. og gå ud fra at jeg ikke forstår en brik af hvad i siger når i snakker om tekniske detaljer.

    Hey derude.
    Jeg leder efter et par earbuds til at løbe med. Synes altid det er et tradeoff mellem at tingesten bliver siddende i øret, og at der er god bas på. Er der nogen der kender nogle der forener god bas med en anordning der gør at man ikke skal rette dem på plads hvert 5. minut?

    Min bærbare med XP gik ned med blå skærm, og da jeg tænder den efterfølgende har den fået en underlig skærmopløsning. Skærmen er en 1680x1050, men windows' indstillinger vil kun lade mig få 1400x1050 (findes den opløsning overhovedet?). Jeg har et ATI Mobility Readon HD 3650, og har prøvet at downloade driverne (catalyst tingen), men synes ikke rigtig de gør noget. Kan heller ikke komme ind i noget kontrolcenter fra kontrolpanelet eller programgenvejene.
    Nogen forslag?



    EDIT:
    kan forresten ikke længere se mit grafikkort i dxdiag, og heller ikke i enhedshåndtering... Som om computeren ikke rigtig vil kendes ved det :/

    Hejsa. Jeg skal have mig en printer. Jeg har ikke holdt mig opdateret med markedet siden... Aldrig. Så jeg tænkte om i kunne hjælpe mig? Da jeg primært vil bruge den til grafik, skal den (selvsagt) printe god kvalitet, og så skal den kunne printe helt ud til kanten af papiret. Jeg er ligeglad med ekstrafunktioner, men den skal ikke være en all-in-one, da jeg allerede har en god skanner.
    Og så selvfølgelig så billigt som muligt. Har lige umiddelbart max 2000kr til rådighed, men jo billigere jo bedre, og så billig i drift som muligt.
    Er det noget nogen kan hjælpe mig med? Evt. links til anmeldelser og sammenligninger, eller bare gode bud på en evt. printerserie eller mærke.
    På forhånd tak :)

    Fordi halvdelen af dem jeg spiller med har af en eller anden grund udviklet et ekstremt had til skype. Spørg mig ikke hvorfor, men af den grund kunne det være fint hvis der var andre måder at ordne det på, eller en nememre måde at sætte ventrilo op på, eller en måde at fixe steams limit :/

    Hejsa. Vi er 6 der spiller Modern Warfare 2 sammen over steam, og bruger staems indbyggede voice chat. Men når vi er 4, crasher den 5. der joiner voice hver gang, ligemeget hvem det er. Er det normalt? Er der evt. noget man kan gøre ved det, eller nogle andre alternativer ud over skype? Har kigget på ventrilo, men lader til at man skal til at leje servere og alt muligt (har aldrig brugt det ellers).

    Jeg har en stationær derhjemme og en bærbar til skolen. Jeg har en mappe med lektier og dokumenter på begge computere, hvor jeg lægger de ting jeg laver til skolen når
    jeg henholdsvis er hjemme og i skolen. Det betyder at jeg har forskellige filer på de to computere, og skal til at overføre filerne hver gang jeg skal bruge dem.


    Jeg har prøvet et par synkroniseringsværktøjer, men de kræver at begge computere er tændt på samme tid.
    Leder efter et program der med et enkelt klik (eller evt når computeren starter op og lukker) synkroniserer en mappe, som så bliver gemt på en server,
    så jeg kan hente den med en anden computer.


    Jeg har en FTP fra one.com til rådighed.


    Nogen forslag?