Erfaringer med at klippe sig selv + råd søges

  • Hej


    Jeg overvejer at købe en hår-trimmer og klippe mit hår selv - går ikke så meget op i mit hår og synes 3-400 kr. er lidt meget at betale en frisør for 20 minutters klipperi.


    Nogen der kan anbefale en god trimmer til jobbet? - regner med at klippe ned til 2-3cm længde eller sådan noget.


    Nogen erfaringer med selv-klipperi? - er det ligetil eller kan det gå galt?



    Alle inputs er velkomne :)

  • Jeg klipper mig selv ( 9-12mm ) jeg HADER langt hår, når jeg er færdig gør min kæreste arbejdet færdigt hvor jeg selv ikke kan komme til. :)


    Ang. hvilke mærke kan jeg ikke hjælpe dig med, en trimmer er en trimmer, og en trimmer til 700,- kr. er ikke meget bedre end en trimmer til 300.-. Der er måske mere udstyr med til en dyere trimmer.
    Jeg bruger selv en Remington der kostede 400,- mener jeg det var dengang jeg købte den og den er bare super. > http://gadgetpanel.com/wp-cont…ds/2008/04/hc921_pkg2.jpg

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Prectar
    3-400kr for en klipning?
    plejer da ikke at koste mere end 200 :P


    Jeg giver 110 hos en herre frisør i Frederikshavn 8o

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Hmm.. Jeg synes nu ellers min 550,- er givet godt ud hver anden måned.. Men på den anden side, så er det jo også billigere alt efter hvilken type hår man vil ha' ift hvor gode ens evner med en saks er :D


    Men jeg vil tro, at det godt kan betale sig at ofre lidt mere på en dyrere trimmer. Evt spørge hos din frisør hvilke trimmere de bruger, og se dig efter sådan en.

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Hvis du køber en hårtrimmer så køb en ordentlig en og ikke den allerbilligste. Jeg købte en Melissa i Føtex (noget i stil med 100 kr). Den var sløv at det gjorde ondt i hovedbånden fordi den hev i håret. Jeg endte med at rende ned i butikken og bytte den med en meget speciel frisure.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Jeg giver 110 hos en herre frisør i Frederikshavn 8o


    Mangel på hår? :D


    Betalte jeg også i lang tid. Men jeg gik helt i panik da jeg skiftede ny frisør og fik at vide at jeg skulle af med 250 kr. :ph34r:

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Jeg giver en flad halvtredser hos en frisørelev. De klarer altså arbejdet ganske udmærket - man skal være perfektionist for at kunne se forskellen.


    Smut rundt på tekniske skoler, der er altid opslag fra frisørelever som vil klippe dig billigt. Som bonus er de også oftest unge og lækre. :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |Henrik|
    Ang. hvilke mærke kan jeg ikke hjælpe dig med, en trimmer er en trimmer, og en trimmer til 700,- kr. er ikke meget bedre end en trimmer til 300.-. Der er måske mere udstyr med til en dyere trimmer.


    Du kan helt klart godt købe dem for billigt, og det er et træls sted at spare hvis man ender med at skulle skifte den ud efter en klipning eller to.


    Så lad være med at gå efter den billigste model.

  • Jeg ordner selv mit hår - en skraber hver 2. dag
    Det tager ca. 5 minutter, er praktisk og ganske økonomisk (ordentlig barberblade er lidt dyre)


    Men well en god trimmer er også sagen. Jeg vil nu lige sige at der også fås dyre trimmere som er dårlige. Er mere hvordan de er indstillet så de tager så tæt og så kort som mulig.

  • Tak for alle indlæg :) - jeg tror jeg køber den remmington (barbermaskine) som Henrik linker til, eller en lign. halv-billig model.


    mht. priser så er det rigtigt at frisørelever gør det godt - men der ligger ingen tekniske skoler tæt ved hvor jeg bor. Man kan selvfølgelig bare tage turen ind til indre kbh - hvor man også snildt kan finde frisører der klipper for 100 kr. - men jeg er nok for doven til det :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xenon
    Tak for alle indlæg :) - jeg tror jeg køber den remmington (barbermaskine) som Henrik linker til, eller en lign. halv-billig model.


    mht. priser så er det rigtigt at frisørelever gør det godt - men der ligger ingen tekniske skoler tæt ved hvor jeg bor. Man kan selvfølgelig bare tage turen ind til indre kbh - hvor man også snildt kan finde frisører der klipper for 100 kr. - men jeg er nok for doven til det :)



    Jeg har denne til salg, ubrugt/splinterny med kvittering...


    Skriv en PM hvis det har interesse...


    http://www.ellos.dk/DetailPage…earchText&SearchBackLink=

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    Min OBH trimmer kører på 10. år eller noget i den stil. Kostede vidst 400 penge den gang.
    Boris: Nu har jeg jo set dig i levende live og spekulerer stadig på om det er god reklame for din kone, eller ej :D


    Sådan er det at være gift med en fagmand, eller fagkvinde i det her tilfælde. Ligesom skomagerens børn har huller i skoene.....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris
    Det er kun tabere, der klipper sig selv..... :pokey:
    ( Ja, jeg er gift med en frisør.... 8))


    Jeg vil så ikke komme nærmere ind på hvad man kalder mænd der bliver klippet af en frisør. :idea:


    Min mor og min søster er frisøer, så det er ikke pga. at jeg mangler nogle til at klippe mig, jeg gør det bare selv med trimmeren fordi det skal være så kort som mugligt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DarkhorZe
    Jeg ordner selv mit hår - en skraber hver 2. dag
    Det tager ca. 5 minutter, er praktisk og ganske økonomisk (ordentlig barberblade er lidt dyre)


    Du prøver da ikke helt seriøst at sige at det er praktisk og økonomisk at skulle barbere håret væk hver anden dag. På 2 måneder løber det jo op i 2½ time og 1-5 barbeblade afhængigt af hvor flittigt du skifter bladene.


    Det er ligesom skægget, det er praktisk og økonomisk at bruge barbermaskinen, men det giver ikke helt den samme følelse som en skraber.

  • ja, jeg nåede så ikke en tur forbi frisøren før alle frisører blev tvunget til at holde lukke pga coronavirussen. Men jeg må bare sige, at selv om min kærste konstant spørg om hun ikke skal, er svaret bare NEJ.||X(