Havde helt glemt mine erfaringer med elgiganten

  • Jeg må have fortrængt mine erfaringer med elgiganten, da jeg i går efter at have kigget i deres reklame avis tog med konen ud i butikken ved Rosengårdscentret i Odense.


    Hun ville gerne have en Wii, og så synes jeg da vi skulle have Guitar Hero III med guitar. Og da også lige Die Hard 4 på Blu-ray til 199,-. Alle tingene var i deres nye avis.


    Efter at have stået og ventet og ventet kom jeg til at snakke med vedkommende i butikken der viste noget om Wii og tilbebør mv. Det kunne den første jeg snakkede slet ikke hjælpe med - heller ikke med at fortælle hvor det skulle være i butikken.


    Da jeg så fik fat i den rigtige person kunne han så fortælle mig at den havde de da ikke flere af (hint var i deres nye avis). Den fik de først om to uger - de havde bestilt dem hjem. (hint Wii og guitaren er i den nye avis). Men nææh nej.


    Så blev vi enige om at så måtte vi bare finde det et andet sted, og så vil vi lige snuppe Die Hard 4 på Blu-ray på vej ud af butikken. (hint den er også i deres avis). Men filmen kunne vi heller ikke finde for den havde de heller ikke.


    Lækkert at køre ud til elgiganten for at købe 3 ting på baggrund af deres nye tilbudsavis, og så har de end ikke bare EN af tingene. Men vi kunne jo vente 2 uger. Men ja så gælder tilbudene i avisen ikke mere.


    Nu kan jeg igen huske hvorfor jeg holder mig langt væk fra elgiganten. Kan godt huske sidste de have Blu-ray film på tilbud - for dem havde de heller ikke, og jeg kan godt huske da de havde en mobiltelefon på tilbud, den havde de heller ikke. Og så var der noget familie der skulle have en fryser de havde på tilbud - arrh den havde de heller ikke alligevel.

  • Det en god forretningside at have masser af falske tilbud i avisen. Vil vædde med at mange der køre derud forgæves alligevel køber et eller andet med hjem derfra "fordi nu er vi jo kørt herud".
    Om det gavner deres popularitet i det lange løb ved jeg ikke, men tvivler sku meget.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Ikke kun den kære El-gigant som laver de numre.. De gøre det bare mere grundigt :crazyeyes:


    -Selv Aldis service er bedre...

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • 8o O M F G !!! andet har jeg sq ikke at sige til det. Vidste godt nok det var en skod butik, men at det var så slemt havde jeg ikke ventet. Lenge leve internetbutikker! :9xo

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rafal Pyszko
    8o O M F G !!! andet har jeg sq ikke at sige til det. Vidste godt nok det var en skod butik, men at det var så slemt havde jeg ikke ventet. Lenge leve internetbutikker! :9xo


    Tja både og.. Alle butiks kæder kører den slags tilbud, ofte ligger fejlen i at de simpelthen ikke har fået varer nok hjem til alle butikerne, noget helt andet er at vi kun kan takke de store elektronik kæder ISÆR el-giganten for de faldende priser på computere og fladskærme :)

  • Det er desværre en udbredt praksis i den danske detailhandel - de store supermarkedskæder er også slemme til kun at have en enkelt eller to eksemplarer af deres slagtilbud på lager.
    Ræsonnementet lader til at være: Kunden køber jo nok alligevel et eller andet med hjem når nu de er der :)


    Men derudover kan jeg kun tilslutte mig de andre brugere herinde: Elgiganten er rigtigt slemme til at lave det nummer... Har selv været på fangst efter diverse tilbud og "lagersalg" kun for at blive slemt skuffet hver gang.
    Og i den forbindelse vil jeg lade en særlig kraftig røffel gå til Elgigantens lager- og oprydningssalg - puha en omgang l*** de der disker op med, gang på gang... Deres seneste oprydningsudsalg på bærbare pc´ere er et glimrende eksempel. Her kunne man støde på "fantastiske" tilbud hvor der sjældent kunne spares mere end en plov på semidefekte maskiner hvoraf flere bar tydelige præg af at være enten brugte maskiner eller demomodeller - den slemmeste der umiddelbart springer frem i hukommelsen var en maskine med en defekt USB-port og tydelige tegn på at den havde været solgt tidligere (i.e. masser af skrammer og ridser - og så naturligvis den defekte port, hvilket de vel næppe ville være klar over havde den ikke været solgt tidligere). Denne maskine kunne man spare sig en 500 las på.... efter min mening er det at gøre grin med kunderne X(


    Derfor syntes jeg det ville være en god idé at Tweak tog problemet op. For Tweak huser jo Elgigantens kernekunder - hvorfor så ikke afkræve Elgiganten en forklaring?
    Jeg ville ihvertfald hjertens gerne høre hvordan Elgiganten forklarer sig til offentligheden - og det er altid en glæde at se folk med en flosset moral blive udstillet til offentligt skue ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af c-k
    Tja både og.. Alle butiks kæder kører den slags tilbud, ofte ligger fejlen i at de simpelthen ikke har fået varer nok hjem til alle butikerne, noget helt andet er at vi kun kan takke de store elektronik kæder ISÆR el-giganten for de faldende priser på computere og fladskærme :)


    Det er bestemt ikke en fejl at de får for få tilbudsvarer hjem. Ret skal være ret, så det sker naturligvis at det er en helt reel fejl og vareleverancen ganske enkelt har svigtet.
    Men det er altså ikke unormalt at have en nogenlunde idé om hvor mange af de enkelte varer man får hjem når udsalgsavisen bliver sendt rundt - efter en del år i detailhandelen har jeg hørt min del af historier om slagtilbud hvor der kun er bestilt et eller to eksemplarer hjem... Derudover kan det jo kun undre at leveringsproblemerne er så udbredte når der er tilbud - forretningerne har sgu masser af varer når de går til den almindelige pris :)


    Endvidere har jeg det så, personligt, sådan at jeg et eller andet sted hellere vil købe en fladskærm til x antal kroner, fremfor at gå forgæves efter et til 500 kroner mindre;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Curious
    Det er bestemt ikke en fejl at de får for få tilbudsvarer hjem. Ret skal være ret, så det sker naturligvis at det er en helt reel fejl og vareleverancen ganske enkelt har svigtet.


    Vi kommer desværre ikke uden om, at det med stor sandsynelighed ikke er den enkelte butik der bestemmer hvor mange tilbudsvarer de får hjem. Hvis det fungerer bare nogenlunde som i dagligvarebutikkerne så er det hovedkontoret der bestemmer, og så kan den enkelte butik kun makke ret.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Vi kommer desværre ikke uden om, at det med stor sandsynelighed ikke er den enkelte butik der bestemmer hvor mange tilbudsvarer de får hjem. Hvis det fungerer bare nogenlunde som i dagligvarebutikkerne så er det hovedkontoret der bestemmer, og så kan den enkelte butik kun makke ret.


    Det er nemlig rigtigt. Jeg har også prøvet at kører forgæves der fik jeg dog dem i El giganten i Glostrup til at undersøge om der var andre af butikkerne der havde varen og det var der. Jeg bor på kbh´s vestegn og der er der rigtig mange butikker inden for 15-20min kørsel så jeg fik varen ved at kører op ad ringvejen til herlev.
    I odense må der også være flere El giganten butikker eller hur? :idea:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Vi kommer desværre ikke uden om, at det med stor sandsynelighed ikke er den enkelte butik der bestemmer hvor mange tilbudsvarer de får hjem. Hvis det fungerer bare nogenlunde som i dagligvarebutikkerne så er det hovedkontoret der bestemmer, og så kan den enkelte butik kun makke ret.


    Nemlig, hvilket også er derfor det kunne være fedt hvis Tweak punkede hovedkontoret på vejne af brugerne herinde :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Det er nemlig rigtigt. Jeg har også prøvet at kører forgæves der fik jeg dog dem i El giganten i Glostrup til at undersøge om der var andre af butikkerne der havde varen og det var der. Jeg bor på kbh´s vestegn og der er der rigtig mange butikker inden for 15-20min kørsel så jeg fik varen ved at kører op ad ringvejen til herlev.
    I odense må der også være flere El giganten butikker eller hur? :idea:


    Ja, så vidt jeg ved er der to Elgiganten i Odense - men det syntes jeg egentligt ikke undskylder deres forretningsmetode.... Når de sender tilbudsaviser ud så burde man også kunne forvente at de rent faktisk kan levere disse tilbud, uden man skal farte land og rige rundt :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    Sætter heller aldrig mine ben der .. har så mange dårlige erfaringer med el giganten.


    Fair nok "It´s a free country" :))

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Så vil jeg da lige ødelægge stemningen... shock, shock, shock....


    Jeg har faktisk kun gode erfaringer med elgiganten.
    Købte en creative MP3, efter 4 uger gik den i stykker (jeg satte en 40kgs håndvægt på den, da jeg havde den i lommen til træning)..
    Gik op og brokkede mig over deres billige møg, og fik straks en ny udleveret. :$


    Så købte jeg en viewsonic skærm, 14 dage efter havde de den på tilbud, 600kr billigere end hvad jeg gav for den. De kører jo den ordning at hvis de sætter et produkt på tilbud inden for en måned efter man har købt den, for man de penge man har givet i merpris tilbage. Det fik jeg også med et smil læben.


    Da jeg skulle købe et wii spil til min bror og det var udsolgt, fik de det tilsendt fra deres nærmeste butik og jeg kunne hente de 2-3 dage senere.


    Kan da være jeg bare har været heldig, men kender faktisk ikke så mange der har haft dårlige erfaringer med deres afdeling i Nykøbing Falster, tværdimod.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

    Rettet 2 gange, sidst af Skjold ().