Udsat for noget groft?


  • Arbejde?


    Du har fri, så kan du vel arbejde


    Jeg har lidt det på samme måde som dig, men da jeg ikke går i skole i sommerferien kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle få SU.


    Jeg er ved at søge efter arbejde og føler mig nu ikke uretfærdigt behandlet, men det kunne da være rart med SU...

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB


  • Du kunne måske finde et arbejde, evt. som ferieafløser :roller:

  • skal lige siges, at jeg har arbejde.. og jeg arbejder året rundt.. sååhh.. ikk fordi jeg dør eller noget..


    men staten kan da ikke kræve at man arbejder i sommerferien.. der er nok en grund til at man har sommerferie.. til at slappe af.. og lade op til næste år.. fordi det er hårdere at gå i skole end det er at arbejde..


    nu har jeg jo så os arbejde året rundt.. så har det lidt hårdere.. :crazyeyes: heh.. piv piv :finger:

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    skal lige siges, at jeg har arbejde.. og jeg arbejder året rundt.. sååhh.. ikk fordi jeg dør eller noget..


    men staten kan da ikke kræve at man arbejder i sommerferien.. der er nok en grund til at man har sommerferie.. til at slappe af.. og lade op til næste år.. fordi det er hårdere at gå i skole end det er at arbejde..


    nu har jeg jo så os arbejde året rundt.. så har det lidt hårdere.. :crazyeyes: heh.. piv piv :finger:


    Men meningen med SU er jo at du får den når du går i skole..

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    hvad skal en studerende så leve af i sommerferien???.. det er trosalt penge man får fordi man skal kunne overleve..


    Nej, det er ment som en hjælp til at overleve.


    Nu er der jo så heller ingen mennesker i Danmark der er berettiget til 7-8 ugers sommerferie, og dem der vælger at holde ferie, har selv optjent pengene til at holde dem for, enten ved at have et arbejde der giver fuld løn under ferie, sygdom m.v. eller igennem feriepenge som er 12,5% af ens løn.


    Hvorfor skal staten finansere, at du mener du skal holde ferie?


    Når du er i SU-systemet, og er påbegyndt en uddannelse hvor du er berettiget til at få SU, så vil du også få SU i sommerferien, ligesom man kan søge om at få SU imellem ens bacheloruddannelse og kandidatoverbygningen. En sådan ansøgning kræver dog, at man skal have søgt ind på overbygningen senest 1. juni, men gør man det, er der ingen problemer med at få SU. Men det er jo så ikke en situation du står i endnu.


  • Det gir det samme. Du har et fastlagt antal klip, som du kan bruge. Så fordi du starter med su 3 måneder senere kan du i sidste ende få SU 3 måneder mere end andre, eller køre dobbeltklip i 3 måneder hvor andre ikke kan.

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af teko
    Betaler mere for min ungdomsbolig end jeg får i SU.. Har så fravalgt SU nu for at kunne tjene nok til at bo i den, men stadig..


    jeg synes også det virker åndssvagt at man skal "straffes" for at studere i "storbyer" hvor lejen er høj.
    Selv får jeg 4400 i SU efter skat, og min husleje på min ungdomsbolig lyder på 1500 inkl forbrug. Jeg synes det er fedt, men kan sku ikke se hvordan det er fair at jeg ska ha så meget tilovers, i forhold til folk i kbh. feks.

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |Mojo|Jojo|


    jeg synes også det virker åndssvagt at man skal "straffes" for at studere i "storbyer" hvor lejen er høj.
    Selv får jeg 4400 i SU efter skat, og min husleje på min ungdomsbolig lyder på 1500 inkl forbrug. Jeg synes det er fedt, men kan sku ikke se hvordan det er fair at jeg ska ha så meget tilovers, i forhold til folk i kbh. feks.


    Nu er der også forskel på hvad folk har af krav til en lejlighed.. Min koster da 3200 med det hele og er en 2 værls. på 40kvm

    When I get sad, I stop being sad, and being awesome instead, True Story.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |Mojo|Jojo|



    Det gir det samme. Du har et fastlagt antal klip, som du kan bruge. Så fordi du starter med su 3 måneder senere kan du i sidste ende få SU 3 måneder mere end andre, eller køre dobbeltklip i 3 måneder hvor andre ikke kan.



    øhmm.. nej jeg får ikk de penge bagefter.. og nej.. jeg får ikke dobbelt betaling i nogle måneder.. jeg mister de penge..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king



    øhmm.. nej jeg får ikk de penge bagefter.. og nej.. jeg får ikke dobbelt betaling i nogle måneder.. jeg mister de penge..


    Du mister jo ikke noget.. Du har jo ikke fået det :D


    Men det er jo ens for alle.. :roller:

    When I get sad, I stop being sad, and being awesome instead, True Story.

  • Syndes det er sjovt der er folk der brokker sig over SU i dk.. pff.. vær i glade for i bor i et land hvor i ikke skal betale for jeres udannelse ud af egen lomme som man skal de fleste steder.. men i får tilmed også penge der hjælper jer med at klare jeres udannelse.. kan godt se i har det hårdt..


    Fed7haS

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king



    øhmm.. nej jeg får ikk de penge bagefter.. og nej.. jeg får ikke dobbelt betaling i nogle måneder.. jeg mister de penge..

    Ved ikke hvor du har hørt det. Gå ind på minSU og find info.
    Du mister absolut intet.

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fed7haS
    Syndes det er sjovt der er folk der brokker sig over SU i dk.. pff.. vær i glade for i bor i et land hvor i ikke skal betale for jeres udannelse ud af egen lomme som man skal de fleste steder.. men i får tilmed også penge der hjælper jer med at klare jeres udannelse.. kan godt se i har det hårdt..


    Fed7haS


    Det er vel ikke de danske studerendes skyld, at andre lande ikke har en velfærdsstat som vi har det i Danmark?


    Derudover så skal det da lige nævnes at jeg personligt er yderst taknemmelig for at jeg får min uddannelse betalt af staten samtidigt med jeg får SU for at tage uddannelsen - så det er ikke, for mig ihvertfald, utaknemmelighed.
    Jeg er bare af den overbevisning at der er visse ting det er realistisk at gøre for at forbedre forholdene for de studerende. Og disse forbedringer vil så i sidste ende være til fordel for samfundet, som helhed.


    Den holdning kan du så være enig eller uenig i - men at komme med udtalelser om at de studerende bare skal være glade for det de har og så ellers klappe kaje er useriøst.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    Krævementaliteten hos unge mennesker er til at brække sig over.
    Klart I skal have Su i skoleferierne. Latterne på Caféerne, eller bajerne på stranden, betaler jo ikke sig selv.
    Ikke at jeg har noget imod SU. Syntes bare mange modtagere lyder lidt som mine tøser på 6 og 9... Jeg vil have... Giv mig...


    Har ikke noget ønske om mere SU, har bare et lille ønske om at man faktisk kan bo i en studiebolig for sin SU.. Mad, internet osv. kommer self. oveni, men man burde kunne betale selve boligen ud fra SU'en.. Men ok, er bedre end at være ung psykisk handicapet, de betaler 1600 mere for den samme lejlighed..
    Og så har jeg da altid fået SU hele året, men self. ikke før jeg faktisk er begyndt på et studie, altså tidligst August..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • i har misforsået helt..



    tråden handler om at man godt må klage sig over et eller andet..


    jeg går ikk normalt og har denne sindstilstand..



    så rolig drenge og piger :cheers:

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    Krævementaliteten hos unge mennesker er til at brække sig over.
    Klart I skal have Su i skoleferierne. Latterne på Caféerne, eller bajerne på stranden, betaler jo ikke sig selv.
    Ikke at jeg har noget imod SU. Syntes bare mange modtagere lyder lidt som mine tøser på 6 og 9... Jeg vil have... Giv mig...


    Jeg har ikke sommerferie der hvor jeg læser - det er en læseferie ;)