Indlæg af Foxx

    Quote

    Originally posted by Vigilant
    Det med hvor godt et Socket 754 system clocker kommer meget an på om det er et nyt eller "gammelt" for i starten var det virkeligt skod til oc.. men det sku vist være blevet bedre.. men ram kan vist stadig ikke kører dual på det..


    Mvh Mads :T


    nej Socket 754 er rent single channel, det var derfor det floppede

    Quote

    Originally posted by Fragman


    du kan da ikke smide ram højere end FSBen kun lavere....


    husk at sætte HTT multiplier ned til 4X v 200-250FSB og 3X til over 250 FSB.



    på mit bundkort kan man sætte rammene op til 200% FSB speed, så jo det kan man.

    det kommer an på hvad du skal bruge den til.


    Men som en start kan du følge de almindelige regler for vedligeholdelse af en computer.


    Rens computeren for støv ca. hver 3. måned, hvis den skal såt tændt hele tiden, så hver 1½.måned


    Defragmenter ca. hver 2. måned, lad den stå om natten og gøre det, da der ikke vil være meget trafik på maskinen da.


    Sørg for at holde orden i filer og andre ting, en server må ikke blive fyldt helt op med filer, der skal mindst være 5Gb plads fri på harddisken.


    Sørg for god ventilation i det rum som serveren skal stå i. En tændt computer er næsten ligesom en radiator med en skærm på.

    din krop er ved at justere sig til en ny dagsrytme


    Husk på at du plejede at gå i seng ved midnat. Efter du startede mandag morgen 7.30, tror du stod op kl. 6.30-7.00, der har du fået for lidt søvn.
    Din krop prøver at kompensere for den manglende søvn ved at blive træt tidligere, og du dejser om.


    Siden du ikke føler dig udhvilet, så spørger jeg dig om at du hører larm når du sover, en summende computer der står og henter fra nettet er faktisk nok til at delvis at ødelægge din søvn.


    En anden årsag kan være at du går i søvne, det er tit at man ikke føler sig udhvilet efter en nat hvor man går i søvne.
    Man går typisk i søvne, når der sker noget nyt i ens liv.


    Hvis det går hen og bliver rigtig skidt og du ikke kan holde dig oppe efter kl.20.00, så er det nok en lidt god ide at gå til læge og sige hvad der er galt, du vil nok skulle sove i et rum under observation, hvor de optager dine hjernebølger, og ser hvad du gør i søvne

    du skal melde at du skifter navn til politiet, og betale 500 kr. i gebyr til et nyt kørekort, uanset om du skifter efernavn eller fornavn.


    Skift af efternavn er gratis, mens fornavn koster 3000,-


    Tror at det så kostet 150,- til et nyt sygesikringsbevis.


    Dog er der navne man ikke må hedde i Danmark, tror at Jesus er et af dem (det hedder de alle i Spanien), samt diverse andre navne somm kan være stødene eller racistiske

    Generelt så ser dit system ret godt ud. Super valg af køler.


    Ved dog ikke hvor godt en socket754 cpu overclocker generelt


    Alle cpuer er forskellige, så selvom du har to nøjagtig ens cpuer der er lavet på samme tidspunkt, så OCer de forskelligt.


    en simpel fremgansmåde vil være denne:


    1. gå ind i BIOS
    2. gå ind under "advanced BIOS features"
    3. find punktet "CPU speed" eller "CPU FSB"
    4. sæt denne 5 MHz op, vær sikker på at HTT speed er under 1000MHz, og gå ind i Windows hver gang og test med prime95 eller SuperPi eller noget andet der stresser cpuen. Gør dette indtil systemet bliver ustabilt (hvor der kommer BSOD, ikke starter windows eller slet ikke POST'er)
    5. Herfra kan du gøre to ting:
    1. resette BIOS (hvis maskinen ikke POST'er, gøres med en jumper på bundkortet) og sæt FSB til 5 MHz mindre end max


    2. Gå amok med at OC, og sæt VCore op med en eller to trin, dette giver flere volt til CPUen og gør at den kan OC mere, følg trin 4 indtil ustabil igen.


    Hvis det at sætte VCore højere ikke hjælper, så kan CPUen ikke komme højere, eller også kører rammen for hurtigt, du kan gøre tre ting her:


    1. smid en divider på rammene.
    2. sæt Vdimm højere
    3. skru op (ikke ned) for RAM timings.


    Hvis HTT kommer over 1000 MHz, så smides en divider på her også

    Quote

    Tro ikke selv du har lavet dem... tror nærmere du har nappet dem via google image søgning og ikke tjekket en skid om nogen ejer dem. Så at sige vil det være ulovligt at bruge dem hvis det er tilfældet


    det første billede har en copyright.
    så kun nr.2 må bruges lovligt, da der ikke er nogen copyright på selve billedet.


    prøver at lave noget i aften


    _WHAT_, hvis billederne er ulovlige vil han på et tidspunkt nok få en advarsel fra sin host

    os her.


    man bliver virkelig træt af de sange, når de kommer i radioen, i bannerreklamer, i TV, på disko og alle andre steder.


    var godt nok vild med axel f sangen til først, men nu hader jeg den max.

    Hvis din HTT ikke kommer over 1000, så er den også udelukket, men det kan være at den alligevel gør det, selv om BIOS ikke siger noget om det.


    Prøv evt at amide en divider på HTT


    En AMD 64 om det er X2 eller ej, må som hovedregel køre en max idle temp på 50 grader, du kan roligt prøve at hæve VCore et eller to trin, og se hvad der sker, du skal ikke være bange for at gøre det.


    X2'ere kan dog nogen gange have nogle problemer med OC, det med at have et lavt max er et af dem. Men Prøv først at smide noget ekstra VCore på.


    For at få max bandwith på rammene, kunne du efter endt OC smide ram hastigheden op på 250 MHz, da det er den hastighed de er bygget til.


    Det burde man kunne gøre på et asus board :)

    cu leder varmen bedre end alu, dog er det også lidt tungere. Men hvis det er lyd du går efter og lavere temps (selv om den ikke skal OC) så er det godt med ren cu



    og husk:
    lavere temps=længere levetid

    ja jeg fandt det og har installeret. Nero siger at jeg skal gå ind i "root", hvordan går man det?
    det er fordi nero ikke kan få kontakt til cd brænderen at den gør det, men for at computeren skal kunne få kontakt med brænderen, skal jeg ind i "root"


    er bare 2tm n00b til linux

    Sidder her med en computer med Fedora Linux, som jeg skal reparere og installere windows på.
    Jeg gør det for en af min søsters veninder.


    Problemet er at hun har nogle billeder og dokumenter, som hun vil tage backup af.
    Jeg vil gerne have dem brændt ned på en cd (og ja der er cd brænder i), men Fedoras indbyggede brændeprogram vil ikke brænde på cd'en. I stedet skriver programmet denne besked:


    _____________________
    cdrecord: For possible transport specifiers try 'cdrecord dev=help'.
    cdrecord: For possible targets try 'cdrecord -scanbus'. Make sure you are root.
    cdrecord: Permission denied. Cannot open '/dev/hdc'. Cannot open SCSI driver.
    scsibus: -2 target: -2 lun: -2
    devname: '/dev/hdc'
    scsidev: '/dev/hdc'
    cdrecord: WARNING: This causes a high risk for buffer underruns.
    cdrecord: Permission denied. WARNING: Cannot set priority using setpriority().
    cdrecord: Operation not permitted. WARNING: Cannot set RR-scheduler
    cdrecord: WARNING: This causes a high risk for buffer underruns.
    cdrecord: Cannot allocate memory. WARNING: Cannot do mlockall(2).
    cdrecord: Continuing in 5 seconds...
    cdrecord: Future versions of cdrecord may have different drive dependent defaults.
    cdrecord: Asuming -tao mode.
    cdrecord: No write mode specified.


    nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, da jeg ikke kender Fedora Linux så godt.


    plz. help

    Quote

    Originally posted by BukkeMand


    Så skal imam'erne skaffes afvejen imo. Det nytter jo ikke noget, at vi har en hjernevasket præst, der hjernevasker alt og alle.


    Størstedelen af de udlændinge, som går på "min" Handelsskole laver heller ikke fløjtende dyt. De snakker hele tiden, om hvor lidt de har lavet i timen, og afslutter med "haha hvor griner". NEJ - det er ikke griner. Det er uacceptapelt... At de så heller ikke kommer til timerne kan brænde mig sammen. :evil:


    Jeg siger ikke at imamerne skal skaffes af vejen, jeg mener bare at de skal komme med deres psykopatiske holdninger et andet sted end her.


    Og dem i Paris blev først rigtig pissed efter at deres politi skød tåregranater ind i deres moske. For dem er det alvorlig helligbrøde at angribe en moske

    Hvis den er knækket, så nej.


    Hvis den er ridset, heller ikke


    LP'er er noget skrøbeligt noget, gud bevare cd'er og mp3.


    Quote

    Hvis du vil indspille den evt på pc eller cd , så læg en 2 krone eller lign på pickup , så er det meste støj fjernet under optagelse.


    Men der er nu ikke noget så godt som knitrende vinyl