Indlæg af Foxx

    Bruger selv Samurize. Hvis du osse har photoshop (og ved hvordan man bruger det) kan du osse lave dine egne skins til det.


    her kan du hente samurize og plugins.


    det nemmeste at lave er det du beder om, derudover kan du gøre det som Angelus siger plus at der er indbygget plugin til winamp, så du kan se hvad der bliver afspillet af musik og film.


    downloaden er forholdsvis lille, så du kan hurtigt komme i gang

    jeg fik fundet manualos til den bærbare, den siger at den kan køre 66/100/133 FSB, men jag har på det nærmaeste fået den skilt ad og kan ikke finde een eneste jumper, så jeg antager at den self-detecter FSB. (hvis det kan lade sig gøre.)


    Fandt osse ud af at den kan køre med Tualatin CPU :) cpu (vil nu nok osse køre køligere end den celeron der er i nu, da celeronen ikke er en mobile cpu.)
    Er der nogen der kender en alm eller net butik hvor man kan købe en P III Tualatin mobile 1.2 GHz? (og RAM)


    sig ikke edbpriser, har prøvet


    Den eneste Tualatin jeg kunne finde i en butik inden for landets gænser, var en 1.0 GHz tualatin. (computer-parts.dk)


    EDIT: nu er min sig lovlig....

    Jeg har en ældre bærbar, en targa Xtender 400 med en Celeron 1.1 Ghz CPU, som jeg bruger til skole.


    Den nuværende CPU kører på 100 FSB, men jeg har set en udgave af samme computer på google, som bruger en PIII CPU på 1,13 GHz (kører med 133 FSB)


    De RAM jeg har i computeren er 256mb pc 133 SD SO-DIMM RAM (144 pins)


    Er der en måde hvorpå man kan skifte FSB til 133 MHz (hvis ikke hardware, så software)?


    desuden kan jeg ikke finde en manual til mobo på den bærbare...


    Derudover skal jeg bruge en ekstra klods RAM til den, kan i anbefale noget udover det på EDBpriser.dk? det skal være en 256 mb klods.


    EDIT: ups, forkert emne...

    har dog ikke været ud for at skulle til RMA med en bærbar (eller en anden computer) da jeg for det meste selv kan finde fejlen og rette den.


    Men jeg har engang skulle bestille et spil i merlin (han ikk huske hvad for et), og de sagde: "OK,spillet udkommer på mandag, og så skal vi lægge et spil til side til dig..."
    Jeg ventede en hel weekend, og om mandagen ringede de............ikke. Så jeg gik der ned om tirsdagen for nu at se om de havde fået fat i mit spil, da jeg kom ind i butikken så jeg at de havde spillet stående på en hylde, jeg gik op til kassen med kvitteringen, og sagde at jeg havde bestilt et spil, og ekspedienten sagde at de ikke havde fået det endnu.


    Jeg blev pissed, og sagde at han skulle komme med mig over til hylden hvor det stod, og spurgte ham: "hvis i ikke har det på lager, hvad er så det der?" Han tog fat i kasetten med spillet i og tog den med op til kassen. og jeg fik mit spil...


    Jeg har også oplevet at de giver folk forkerte informationer om de computere de har stående: eksempel: en mand kommer ind i butikken og skal købe en gamer pc til sin søn, han vil self. have den billigste også. Eksemplets computer er en 3 GHz dualcore pentium med 1 Gb RAM og et GF FX 6200 med 128 mb RAM og en 250 GB HD.
    manden stiller spørsmålet: " Min søn har fortalt mig at der findes to mærker af processorer, Intel og AMD, hvilken er bedst?" Ekspedienten vil i 90% af allfe tilfælde sige at Intel er bedst til gaming ( hvilket ikkke er 100% korrekt i de fleste spil) og at dualcore er godt til spil (bare ikke endnu da alle spil på nuværende tidspunkt kun benytter sig af en CPU). Manden vil ,hvis han ikke har så meget forstand på computere, købe computeren.
    Hvis sønnen havde været med, havde det været sønnen der stod for valget af computer.


    Merlins ekspedienter prøver på at fylde en med lort, så de kan sælge deres mere eller mindre skod comutere.


    Modsat Fona giver de ikke så tit tips til spil hvis man beder dem om det. Flere gange i Fona hvor jeg har købt spil og ekspedienten har spillet det, vil de typisk fortælle lidt om deres erfaringer med spillet hvis man spørger om det er godt, jeg opdagede det første gang da jeg købte morrowind, og ekspedienten sagde at det var et spil hvor verden var meget stor og diverse erfaringe fra da han spillede det hos en ven. Fonas ekspedienter er typisk også i bedre humør og kan servicere dig hurtigere end merlins ekspedienter.


    For knap to måneder siden var jeg i hhv. Fona og Merlin for at købe et netkort til min HTPC og jeg gik ind i begge butikker for at sammenligne priser.


    Fona:
    mig: hvad koster det billigste netkort i har
    ekspedient: (fører mig hen til deres hylde med netkort og viser mig en pakke) det koster 100 kr.
    mig: jeg har ikke 100 kr. på mig i dag, men jeg kan komme i morgen og købe det
    ekspedient: okay, farvel og hav en god dag.


    Merlin:
    mig: (kommer ind ad døren og går hen til hylden med netkort)
    ekspedient: (går lige forbi, spørger mig ikke om han kan hjæpe mig)
    anden ekspedient: (tror at jeg kigger på en bærbar) skulle det være en bærbar?
    mig: har ikke lige penge til en endnu.
    anden ekspedient: det kan da løses, du kunne tage et lån.
    mig: jeg er nu ikke så vild med at låne penge.
    anden ekspedient: (nævner en masse fordele om deres lån)
    mig: ellers tak, jeg ledte ellers efter et netkort
    anden ekspedient: (kigger på mig) øhh, ja, lige et øjeblik.
    han havde ikke opdaget at hylden med netkort stod lige ved siden af mig.
    anden ekspedient: (kommer ud fra lageret med et netkort til 400 kr) det her koster 400 kr.
    mig: øhm, har i ikke et der er billigere? jeg skal bare have det billigste.
    andden ekspedient: (har nu opdaget hylden og tager et netkort til 100 kr. frem) det koster 100 kr.
    mig: jeg har ikke 100 kr. på mig i dag , kan jeg komme i morgen og købe det?
    anden ekspedient: (kigger sjovt på mig som om jeg var en idiot) ja, det kan du godt.
    mig: okay (går ud af døren)


    JJeg har aldrig haft dårlig erfaring med Fona fx. lige efter min konfirmation, ville jeg ind for at købe et grafikkort, da min dengang nye computer havde onboard grafik, pengene rakte til et GF 4 MX 420 og GTA III. ekspediente spurgte om det var konfirmations penge jeg betalte med, jeg sagde ja, og han sagde tillykke og gav mig rabat på mit indkøb, nemlig GTA III gratis.


    Flere af mine venner har haft problemer med merlin, og jeg kommer selv kun derind for at købe billig-spil.

    Efter en lille BIOS reset fik jeg i går kørt min CPU op på 2.1 GHz ved at bruge mit voltmod og ved at køre flere volt på chpset.
    Kører stabilt self-test i prime95, mærkeligt at en BIOS eset kan lave om på det.


    prøver at kværne den op på de 2.2 efter skole og ser hvad den siger til det...

    2 Pentium 100MHz CPUer, kom til at tabe en svensknøgle ned på dem mens de lå på mit skrivebord


    1 GF4 MX 420, ville smide en blæser på, fatter ikke lige hvordan det gik i stykker.


    1 gammelt intel mobo til AT kabinet, kom til at bytte de to stik


    1 gammelt ALI mobo til AT kabinet, samme som intel mobo


    1 diskette drev, kan ikke huske hvordan


    1 harddisk 650 mb fra Seagate, kom til at tabe den


    1 AMD K6-200, ville se neden under heatsinken og ende med at CPUen flækkede midt over


    2 klodser EDO ram på 4mb hver. kan ikke huske hvordan.


    1 DVD drev, var ved at modde fronten med maling, fik det dog repareret igen, sidder nu in min HTPC


    var ved at futte min gamle AMD XP 1600 af fordi jeg glemte at sætte blæseren til. idle temp. 82 grader, virker stadig.


    pentium 3 500 MHz, deen SKULLE bare dø med en hammer


    netkort til ISA port, skulle sættes i en computer, den VILLE bare ikke ned i porten, min hånd gled og endte med et netkort uden stik til porten og en lettere smadret ISA port


    IDE stik på min HTPC, virker dog stadig, kun noget plastik blev bøjet.


    stock køler til min AMD 1600+, fatter stadig ikke hvordan det skete.


    AMD Duron på 1 GHz, for meget OC


    en 64 mb SO-DIMM klods til en bærbar, sad i en gammel en og ville prøve at flytte den over i min laptop, en sveden chip på klodsen markerede dens død.

    1. preschool - svarer till børnhaveklasse 4-6 år
    2. primary school - svarer til de små klasser 6-9 år
    3. Junior high - svarer til 5,6 og 7. klasse 10-13 år
    4. high school - svarer til de sidste klasser 13-17år
    5. college derefter


    måske:
    6. universitet.


    typisk er 11. og 12. klasse valgfri


    ham den 18 årige vil nok være på college, typisk er det forbundet med "sweet 16" at man får kørekort og at man kommer på college

    stemmer blankt indtil der kommer et ordentligt parti.


    gider ikke stemme på nogen nu (kan ikke stemme heller, fylder dog 18 i næste måned) fordi at alle partier har minst ET totalt fucked up bonghoved.


    fx. Venstre har jo Fjogh