p4 køling uden lyd

  • Hej.
    Jeg leder efter en billig (maks 200kr) køler til min p4 2,6.
    Den er ikke og bliver ikke overclocket det vigtigste for mig er LYD, eller mangel på samme. Den må helst ikke sige noget.
    Kan man bruge ren passiv køling til noget?
    Har I nogle bud?

  • Jeg har en Zalman CNPS7000 på min 2.4GHz (kører 3.2GHz), og selv på laveste rpm, hvor den intet siger, har den ingen problemer med at køle den...


    Men køb evt en CNPS7700 istedet: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=109823

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Hej og tak for besvarelsen.
    Nu findes der jo en 3-4 stykker af 7000 udgaven er der en af dem der er bedst? Eller er det bare vælg den billigste?
    Har du andre blæsere i kabinettet? Tænkte på om det var dem der larmede så du ikke kunne høre zalman?
    Jeg har nemlig ikke andre blæsere installeret, så derfor irriterer box køleren fra intel mig noget så grusomt.
    og HVORDAN har du fået clocket din p4 så meget? så er det da værd at forsøge at overclocke med den forbedring.

  • Quote

    Originally posted by kenya1546
    Hej og tak for besvarelsen.
    Nu findes der jo en 3-4 stykker af 7000 udgaven er der en af dem der er bedst? Eller er det bare vælg den billigste?
    Har du andre blæsere i kabinettet? Tænkte på om det var dem der larmede så du ikke kunne høre zalman?
    Jeg har nemlig ikke andre blæsere installeret, så derfor irriterer box køleren fra intel mig noget så grusomt.
    og HVORDAN har du fået clocket din p4 så meget? så er det da værd at forsøge at overclocke med den forbedring.


    P4 er let og sikker at clocke gennem BIOS :).. Min egen 2.6er render 3,4 til hverdag og 3,6 på en god dag med medvind :D

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Originally posted by kenya1546
    Hej og tak for besvarelsen.
    Nu findes der jo en 3-4 stykker af 7000 udgaven er der en af dem der er bedst? Eller er det bare vælg den billigste?
    Har du andre blæsere i kabinettet? Tænkte på om det var dem der larmede så du ikke kunne høre zalman?
    Jeg har nemlig ikke andre blæsere installeret, så derfor irriterer box køleren fra intel mig noget så grusomt.
    og HVORDAN har du fået clocket din p4 så meget? så er det da værd at forsøge at overclocke med den forbedring.


    Jeg har den udgave der hedder 7000-Cu, men jeg vil som sagt råde dig til at købe 7700-Cu i stedet. Den er en smule større... Jeg har et stk. 80mm Papst 12db blæser og en ret støjsvag 300W PSU. Og her er det klart PSU der "larmer" mest!


    Hvis ikke du kender noget til overclockning i forvejen, vil du sandsynligvis ikke få en bjælde ud af min forklaring om hvordan jeg har gjort!

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Nu har jeg læst lidt om både 7000 og 7700 og hvad jeg kan læse om 7700 inde på zalmans hjemmeside så kommer jeg til at skulle bøje nogle af fanerne for at kunne få den til at passe omkring min psu.
    7000 findes i en udgave hvor det er alu og cu, hvor den du har må være ren CU. Intel skriver selv noget om maks belastning af cpu må være 500 gram eller der omkring..
    Vil der være nogen mærkbar forskel på om jeg vælger cu eller alu og cu?
    Godt at høre med hensyn til andre blæsere. Så bliver det en zalman, men hvad for en, er så spørgsmålet.


    Prøv alligevel med OC af din p4 hvis du vil, man bliver aldrig for gammel til at lære. Tak :D


    til daredevil. Hvad har du så på af køling når du oc din så meget?

  • cu leder varmen bedre end alu, dog er det også lidt tungere. Men hvis det er lyd du går efter og lavere temps (selv om den ikke skal OC) så er det godt med ren cu



    og husk:
    lavere temps=længere levetid

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • ok med hensyn til at cu leder bedre end alu. Lavere temp. = længere levetid. Min ligger ifølge everest på ca. 46 konstant. uanset hvad jeg laver med den.
    Så derfor vil jeg nødig smide en cu køler på den med den ekstra vægt når jeg også flytter maskinen ind imellem. Vil en alu/cu køler som zalman 7000b alcu kunne gøre jobbet godt nok?


    CU har da ikke noget at gøre med hvor meget køleren larmer, eller er det mig som er gået galt i byen der? Det har vel mere med blæseren der sidder på om den er varme styret og dermed har flere rpm? Så når eks. zalman 7000 eller 7700 har bruger styret rpm så vil det vil ikke betyde noget om den er ren cu eller cu/alu?
    Ret mig venligst hvis jeg ta'r fejl!

  • Quote

    Originally posted by kenya1546
    ok med hensyn til at cu leder bedre end alu. Lavere temp. = længere levetid. Min ligger ifølge everest på ca. 46 konstant. uanset hvad jeg laver med den.
    Så derfor vil jeg nødig smide en cu køler på den med den ekstra vægt når jeg også flytter maskinen ind imellem. Vil en alu/cu køler som zalman 7000b alcu kunne gøre jobbet godt nok?


    CU har da ikke noget at gøre med hvor meget køleren larmer, eller er det mig som er gået galt i byen der? Det har vel mere med blæseren der sidder på om den er varme styret og dermed har flere rpm? Så når eks. zalman 7000 eller 7700 har bruger styret rpm så vil det vil ikke betyde noget om den er ren cu eller cu/alu?
    Ret mig venligst hvis jeg ta'r fejl!



    Nej hvillket matriale spille ikke direkte ind på hvormeget den larmer... Men hvis du har kigger på CU modellen og ALU/Cu modellen. Så ville cu modellen køle vedre ved lave rpm ind alu/cu vil. Da cu jo leder varmen bedre væk. Og ved at du kan køre med lavere rpm, så bliver støjen også mindre...



    Men hvis du skal have en lydløs køler så ville jeg anbefale dig at kigge lidt mere på Noiseblocker Cool Scraper SX1. Den koster mere end de andre men den er også det bedre...


    Der er et test af den her: http://www.tweak.dk/tests2.php?id=497


    Den kan købes hos http://www.vcore.dk


    Jeg har selv haft SX1 modellen og det var super god. I dag har jeg SX2 modellen som larmer lidt mere men det flytter også mere luft...


    Håber at du kan bruge dette til noget...