Indlæg af ThomasB84

    Nu ville jeg lige prøve at programmere med Java. Jeg har downloadet Java Development Kit. Men nu er spørgsmålet, hvordan skal det åbnes? Jeg har en gammel bog med Java. Der står noget med at versioner efter windows 95 skal man bruge et MS-DOS vindue. Skal man virkelig det? Jeg har ikke en gang MS-DOS her på Windows XP. Nogen der ved hvordan man får det frem? Og skal man bruge MS-DOS til Java??

    Hejsa.


    Jeg har haft skrever før anggående uddannelse. Jeg synes datamatikeruddannelsen ser meget interessant ud. Jeg er ikke ret god til matematik. Men jeg elsker at sidde foran min computer og arbejde. Desuden kan jeg også programmere lidt. Jeg har fået at vide fra nogen studerende, at der faktisk ikke er ret meget matematik på datamatikeruddannelsen. Den er meget praktisk. Er der nogen herinde som er datamatikere, eller er igang med uddannelsen, som kan sige lidt mere om matematikken. Jeg har det på c-niveau, uddannelsen kræver b, men en af de lærer på uddannelsen, mener godt jeg kan dispensation.


    Hejsa. Tak for svarene. Jeg tænkte jo på at læse Informatik, men mangler lige matematik på b-niveau, og mange af de uddannelser vil gerne man har det på b-niveau. Jeg kan selvfølgelig tage et kursus i sommerferien, men har lige haft kræft, så ved ikke om jeg har kræfter til sådan et intensivt 7 ugers kursus.
    Jeg har altid gerne ville sidde og programmere spil, men nu har jeg læst mere om det. Det er selvfølgelig også fedt for dem der vil, men måske er det ikke mig alligevel. På Humanistisk Informatik kan man efter 2 år vælge sig ind på noget der hedder Cand.ii.Interaktive Digitale Medier http://www.cand-it.aau.dk/ Der er også en slags spiluddannelse. http://www.cand-it.aau.dk/content.php?info=spil Men den henvender sig mere som Game Designer. Der skal man jo ikke sidde og programmere, men skal designe selve spillet. Opbygningen og det. http://www.dadiu.dk/kompetencer/spildesigner.htm
    Er der nogen der kender til det. Der skulle aldrig være sådan nogle spildesignere herinde?

    Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    Bare køb nogle undervisnings bøger og lær det efter det. Programmering er såmænd ligeså nem at lære sig selv.


    Jeg kan programmere lidt. Men kender du nogen gode begynder bøger. Jeg har det lidt ældre Visual Basic 6 på computeren på engelsk. Bruges det stadigvæk idag??

    Jeg har skam set alle uddannelser igennem. Men har ikke de krav de stiller. Har brugt de sidste mange måneder på at finde den rette uddannelse. Men kan ikke komme ind på dem jeg har ville søge. Uanset om det så er kvote 2. En af mine kammerater er startet på Humanistisk Informatik. De krav den uddannelse har opfylder jeg. Der kan man så vælge imellem Kommunikation, Informationsvidenskab og Interaktive Digitale Medier.


    Jeg havde skam valgt en anden uddannelse hvis jeg havde muligheden, men den har jeg bare ikke. Jeg har gennem checket alt de sidste par måneder.


    Derfor håber jeg der var en der vidste om det var muligt at tage programmering på diverse kurser. Jeg kan godt programmere lidt nu, og kan sikkert godt selv blive bedre. Men problemet er at jeg ikke ved hvilke programmeringssprog der bruges for tiden osv..

    Jeg skal snart igang med min uddannelse. Der er bare ikke så meget programmering i den. Det jeg vil spørge jer om nu, er om I ved hvor man f.eks. kan tage kurser hvor man udelukkende lære at programmere. Med de programmeringssprog som bruges idag. da min uddannelse ikke giver mig nok tilfredsstillelse med programmeringsdelen ville det være dejligt hvis man kunne tage kurser i det, da det vil have betydning for mit senere arbejde.

    Hejsa.


    Hvordan kan det være at denne her kommer hver eneste gang jeg har prøvet at gøre min computer ren. Jeg kan ikke få den slettet. adware. vundo variant og adware. tacking cookie. Uanset om jeg køre x-cleaner, AntiSuperspyware, Spyware doctor og SpySweeper, så er den der hver eneste gang min computer genstarter. Jeg har også AVG. Den gør min computer langsom, internettet bliver meget langsomt. Alle mulige popups kommer osv. Kan der slet ikke gøres noget? Vil helst ikke formatere hele computeren da jeg har mange vigtige ting liggende. Nogen der kan hjælpe?

    Nogen der ved hvad der skete med min computer? Jeg afinstallerede min gamle driver 81.98, og installerede den der hedder 93.71. For det første kunne min computer ikke gå i standby, og den havde ændret noget i mit grafikkort. Den havde sat min ram hastighed og fra 1.0Gb til 2.0GB og havde sat den helt op på 585Mhz, og det er jo et 7800GT jeg har. Så min computer kom straks med fejl og genstartede sig selv. Derefter ville computeren ingenting. Heller ikke da jeg satte grafikkortet ned på standard 400Mhz og 1GB. Nu har jeg installeret den gamle driver 81.98 igen, og nu virker den. Hvorfor virkede den ikke før?

    Kender I et godt begynder program hvis man vil lave nogen animationer og sekvenser. En af mine venner arbejder med det og jeg så ham lave noget med 3D Studio Max, en cgi sekvens. Men 3D Studio Max ser uhyggeligt indviklet ud. Hvad foreslår I? Er der ikke noget der hedder Macromedia Flash. Er det godt for begyndere??

    Quote

    Originally posted by Fragman
    du skal self være logget på med administrations rettigheder.


    Ja okay. Men nu har jeg formateret min computer. Hvordan logger jeg på med administrations rettigheder?

    Quote

    Originally posted by Fragman
    behold dit avg og suppler med zonealarm firewall så er du fint beskyttet..helt gratis...


    Prøvede at downloade den gratis version af Zonealarm du foreslår, men da den havde installeret det og genstartet computeren virkere mit internet ikke og jeg kunne ikke åbne programmet. Der stod noget med at jeg ikke havde tilladelse til det. Ved I hvad der er i vejen??

    Er det et godt anti-virus program? Det fulgte med den cd med mit bundkort. Jeg har installeret den gratis version af AVG som også skulle være rigtig. Kan det så betale sig at installere det norton også?? Bruger det meget hukommelse??