Indlæg af ThomasB84

    Quote

    Originally posted by Fragman
    det er simpel matematik..... 1100mhz = 1,1Ghz


    Ja okay:)
    Den køre rigtig fint der.
    Lige et andet spørgsmål: Nu får jeg et ekstra 7800GT i computeren imorgen.
    Kan jeg så overclocke den mere? Eller er det, det samme???

    Quote

    Originally posted by Fragman
    nej med coolbits er det jo nemt...sæt 3D ydelsen op for coren først...med ovennævnte værdier..tryk test og se om den godkender......mit gæt er dog at du nemt når 450 uden problemer...der kan du godt starte.


    på rammene kan du starte ved 1100 og arbejde dig langsomt op.


    hehe, nu må jeg spørge igen. Når du siger 1100 ved rammene, er det så 1.1Ghz eller 1.11Ghz?

    Quote

    Originally posted by Fragman
    lad være med at tage så store spring det er direkte dumt.... tag 20 ad gangen de første 3 gange og så 10 de næste.....når den ikke vil godkende så er det bare lidt ned fra det højeste.


    Okay. 2 spørgsmål:


    1. Hvor mange ghz skal jeg sætte op hver gang jeg sætter den op med 20 mhz?


    2. Skal jeg genstarte computeren hver gang jeg sætter den op?

    Quote

    Originally posted by Connektors


    Yep Coolbits siger selv når du trykker på TEST om den ka køre med det hvis den ik siger noget så ka den køre med det og hvis der kommer en box hvor der står noget så ka den ikke der står i boxen at den ik ka så den sætter den tilbag til det den ku



    RedigerYikes, jeg satte den til 488 Mhz og 1.20Ghz, og så kørte den flydende ialt, men den gik ligepludselig i stå og blev helt grumset. Lidt underligt når de på tweak.dk kunne køre stabilt med 488mhz og 1.23ghz Måtte genstarte. Hvis jeg sætter den op med 5-10mhz, prøver mig frem, hvor mange ghz skal jeg så sætte op når jeg rykker den op med f.eks. 10mhz hver gang??

    Quote

    Originally posted by Connektors
    køre den ned til 500/1.20 også tryk på test og hvis den ik siger noget så markere du at den ska starte op med de settings også gamer du lidt for at se om der ik er artifaks hvis der er sætter du den bare lidt mere ned og hvis der intet er ka du prøve dig frem med at sætte den lidt højre op ind til at collbits selv siger at den ik ka køre med det



    Okay, men det er fordi jeg er bange for at lave noget galt. Kender ikke ret meget til overclocking, men vil da gerne have lidt mere ud af mit grafikkort. Men du tror ikke der sker noget ved at jeg sætter den til 500/1.20?`Selvom det er 100mhz over de 400mhz den stod på til at starte med? Og kommer den med nogen faresignaler hvis det er for højt?
    Og hvad er en artifaks??

    Hejsa. Først må jeg hellere sige jeg ikke kan ret meget med overclocking, men jeg brugte det samme program som fra Tweak.dk "..." som hedder Coolbits da det er meget simpelt. De har så sat deres grafikkort op på 488mhz i forhold til de 400mhz det oprindeligt stod på og fra 1.00 ghz til 1.28ghz. Her er linket: http://tweak.dk/tests2.php?id=654 Kan jeg også gøre det, jeg tror det er det samme grafikkort jeg har. Et 7800GT. Jeg trykkede så på den knap der hedder "Detect Optimal Freequencies" Der finder den vel selv det optimale? Der fandt den frem til at fra de 400Mhz min oprindeligt stod på, satte den det til 509Mhz og fra 1.00 Ghz til 1.21Ghz. Nu er spørgsmålet bare, er det 100 procent sikkert at sætte den der når computeren selv har fundet det. Computeren plejer da ikke at overclocke for højt på auto eller hvad?? Men er jeg sikker på at mit grafikkort eller noget ikke ligepludselig brænder sammen og jeg ikke kan starte computeren?? Så er det sikkert at sætte den der, eller hvad kan I anbefale??

    Sker der noget ved at slå det til? Giver det ikke bare lidt ekstra? Som da jeg havde et Radeon grafikkort var der noget der hed Overdrive man kunne slå til som også gav lidt ekstra.

    Jeg kan ikke selv ret godt finde ud af at overclocke. Men så en test af det grafikkort jeg har, et 7800GS. Der var vist noget overclocking. Man kunne sætte den på auto-overclocking så den selv gjorde det. Anmeldelsen var her på siden. Kan nogen komme med et link til et godt program til overclocking af Geforce 7800GS?

    Jeg har haft problemet før, men kan ikke huske hvordan jeg fik det løst. Har lige installeret "The Chronicles Of Riddick" Men den kommer med en fejl om at jeg skal have OpenGL. Kender I til problemet. Nvidia er da supportet til spillet står der bagpå.

    Har jeg gjort en hel del gange. Men den kan åbenbart ikke fjerne det helt. Der er stadigvæk nogen af de programmer jeg har installeret tidligere som er der igen når jeg har afstalleret det og installaret det igen.

    Hejsa.


    Jeg har lige installeret Mozilla FireFox og jeg synes rigtig godt om det. Men der er et stort problem jeg bare ikke kan løse, har prøvet næsten alt med opstillinger. Hvorfor bliver alt i mine søgebare slettet hver gang jeg lukker FireFox ned??? Det er da meget træls. Alt i min Google søgebar er væk, så jeg skal til at skrive hele ordet igen. Det samme gælder alle de andre hjemmesider jeg besøger. Jeg har gået ind i indstillinger og trykket på "Privatliv" og har derfra gået ind på "Gemte formularer" og har sat kryds i "Gem information som jeg indtaster i formularer og søgebaren" Alligevel er det hele fuldstændig borte når jeg går ind på internettet næste gang igen. Det er meget irriterende. Nogen der kan hjælpe? Synes jeg har gjort alt.

    Hejsa.


    Måske I kan hjælpe mig? Jeg vil meget gerne igang med en spilrelateret uddannelse. Jeg vil gerne arbejde hos et firma der laver spil hvor jeg selv laver f.eks. figurer, baggrunde og programmere. Jeg ved bare ikke hvilken uddannelse jeg skal vælge. Har taget en studentereksamen. Jeg tænkte på at læse multimediedesigner selvom det ikke har så meget med spil at gøre og bagefter måske søge ind på det studie på universitetet der hedder mediologi. Jeg kan ikke tage direkte ind på universitetet ligenu. Har c-niveau i matematik, kunne selvfølgelig tage et aftenskursus, men har ikke lige lyst. Det gør mig ikke noget alligevel at tage en uddannelse inden jeg starter på universitetet. Men kan I hjælpe?? Der er også noget i København, der hedder noget med Katrinebjerg hvor de har en spiluddannelse, men der skal man også have gået på universitetet inden. Nogen der har andre forslag?? Er der uddannelser som spilanimator? Kan ikke finde nogen uddannelser der hedder det nemlig. Hjælp mig ;)


    :rules:

    Men ved du sådan helt præcis hvilken uddannelserne og veje jeg skal vælge hvis jeg gerne vil enten lave computerspil. Altså lave selve spillet, med animationer, baggrunde osv.
    Og jeg kan vel bruge den samme uddannelse hvis jeg ligeledes vil arbejde med effekter i reklamer og film, tror du ikke?
    Jeg så en meget spændende uddannelse på Århus universitetet som er på engelsk. Den hedder Mediologi. Lyder til at man lære en masse om computerspil, film osv.. http://www.ug.dk/Uddannelse.as…le_id=udb-natvidmedialogi
    Kender du den??

    Det er bare det at det måske er lettest for mig at tage en multimediedesigner uddannelse først. Jeg er tilfreds med min eksamenskarakter fra gymnasiet, men jeg gik på Hf og fik 7.2 i snit. Derfor er det lidt svært for mig bare at tage på universitetet da de krav er lidt vilde nogengange. Med en multimedie uddannelse kan jeg jo lettere komme ind på en videregående uddannelse.

    Okay, men skal man have en eller anden uddannelse inden man kan starte på sådan en uddannelse hvor man koncentrere sig om at udvikle og programmere spil?? Det er da lidt træls. Det ville da være smartere hvis man bare kunne strarte på en spiluddannelse uden at skulle have en uddannelse først man alligevel ikke rigtig kan bruge til det man vil.

    Hvad er DTP?
    Men altså, Århus Universitet og København Unviersitet har nogle spildesigner uddannelser, men man skal have en uddannelse i forvejen inden man tager derind.
    Kan ingen hjælpe mig ind på den rette vej? Jeg så i "Politikkens Hvad Kan jeg blive 2005" at der også var noget der hed Multimedie Animator nu som tager 3 år at gennemføre. Nogen der har hørt om den uddannelse og er det, det samme som en almindelig animator????