Indlæg af ThomasB84

    Jeg er på udkig efter en ny printer, som kan printe, scanne og kopiere. Den må maks koste 1000kr, men gerne et par hundrede kroner mindre hvis muligt. Det vigtigste er dog, at blækpatronerne ikke er alt for dyre. Jeg ved, at de patroner fra HP, kan være meget dyre.
    Håber I har nogle forslag.

    Jeg købte i sin tid Windows Vista, men har slettet det, og har nu Windows 7. Min mor skal have et nyt windows. Kan hun bruge mit windows vista på hendes computer, nu hvor jeg har slettet det på min? Det er kun til en licens. Så jeg tænkte, at nu hvor det ikke er på min computer, så kan hun bruge det. Eller kan det registrere at det har været installeret på en anden computer, når hun skal aktivere det?

    Jeg har to problemer, jeg håber, I kan hjælpe mig med.


    Jeg købte for et stykke tid siden en ekstern harddisk, så jeg kunne installere de programmer på den, som jeg arbejder meget med, og ligeledes så jeg kan arbejde med programmerne på flere computere. Mit spørgsmål er følgende:


    1. Selvom jeg installere et program på min eksterne harddisk, så kører den automatisk en application manager, og begynder at installere programmet på min stationære computer. Selvom jeg vælger, at programmet skal installeres på mit E drev, som er min eksterne harddisk, så installere den også programmet på mit c drev. Hvad har jeg gjort forkert? Ligeledes kan den heller ikke starte programmet fra min eksterne harddisk, hvis jeg sletter det fra mit c drev. Så mangler den en application manager. Men som sagt, det er mærkeligt, for jeg valgte jo i starten at installere det på min eksterne harddisk, så forstår ikke, at det ikke vil starte, hvis jeg sletter det fra c drevet, men ikke fra min eksterne harddisk, hvor jeg valgte, at det skulle installeres.




    2. Jeg har ikke ret til at slette mapper på min eksterne harddisk. Selvom jeg går ind i egenskaber for den valgte mappe, og ændre bruger, så er der stadigvæk nogle mapper, den ikke vil lade mig slette. Hvorfor gør den det, og hvad kan jeg gøre?




    Håber I kan hjælpe.

    Tak for jeres svar og undskyld jeg først svarer tilbage nu.


    Vil det påvirke hastigheden for mine brugere på mit community, hvis jeg bruger en VPN tjeneste til at skjule min IP? Det burde det vel ikke gøre. Det er vel kun min computer, hvor jeg bruger det, som vil kunne mærke noget. Andre folk som går ind på mit community, loader vel sitet tilsvarende den internetforbindelse, de er i besiddelse af. Jeg blev bare nervøs for om at en VPN tjeneste kunne påvirke hastigheden på mit webhotel, som så ville give brugerne på mit community hastighedsproblemer, men det burde det vel ikke gøre, da de jo har deres egen internetforbindelse. Har jeg ret?

    Jeg er i gang med at lave et omfattende website med et tilhørende community. Jeg har fået en dedikeret Ip, men jeg vil alligevel gerne have gjort min forbindelse så sikker som mulig. Jeg har derfor fundet frem til denne virksomhed, som virker rimelig kompetent angående deres software: https://www.boxpn.com/default.aspx


    Er der nogle, som har erfaringer med dem?


    Jeg har også et spørgsmål


    Vil der opstå nogle konflikter med den Ip, som jeg har igennem mit webhotel, hvor min website kommer til at ligge. Det burde der vel ikke gøre. Den dedikerede Ip, som jeg har købt, den beholder jeg vel stadigvæk? Men den eneste ændring er vel, at folk udefra ikke kan se den eller få adgang til den?


    Jeg vil helst have det så sikkert som muligt. Godt nok har jeg en dedikeret Ip, som ikke kan deles med andre samt jeg får et SSL certifikat. Men alligevel vil jeg gerne sikre brugerne på mit website så godt som muligt. Folk der er gode til at hacke, kan vel i princippet få adgang til alt, hvis de kan få fat i min Ip.

    Kravet er fire kerner, helst i7
    8GB
    Gerne 1GB grafikkort, helst 2GB
    Full HD


    Fire kerner er bedst, når man arbejder med flere større grafiske programmer samtidigt. Plus jeg har 8GB i min stationære, og der er virkelig en stor forskel fra da jeg havde 4GB, når jeg arbejder på den nu.


    Jeg er bare i tvivl med grafikkortet. Den bærbare skal ikke spilles på, men på andre forums siger de, at jo bedre jeg vil køre mit skærmbillede fra computeren på mit tv, jo bedre grafikkort skal jeg have.

    Jeg har fået et nyt fjernsyn, og da jeg har sat min computer til fjernsynet, tænker jeg på at anskaffe en bedre bærbar.


    Den jeg har nu, er der HD i, men tror kun, det er HD ready. Den kan ikke køre fuld HD. Grafikkortet er også kun et Radeon HD 4570 512MB.


    Jeg har set lidt på nogen bærbarer fra ASUS, og de er i en rimelig pris. Jeg har også set nogen rigtig gode fra DELL, men de er lidt dyrere. I nogen af dem er der DVB-C tuner i. Hvad betyder det? Det må have noget med fjernsyn at gøre?


    Men hvad ville I foreslå i en prisklasse omkring 6-7000kr. Den skal køre fuld hd. Desuden ved jeg ikke, om det er bedst at få en bærbar med separat grafikkort. Altså ikke et onboard. Ved ikke, om de er bedre, og kan give mere kraft, når billedet skal op på fjernsynet.


    Jeg tænker også på 8GB ram. Den skal gerne køre billedet flydende på fjernsynet. Jeg skal desuden også bruge bærbaren til skolearbejde, hvor den skal kunne køre tunge grafiske programmer. Gerne flere samtidigt.


    Men hvilke bud har i? Er det muligt at få sådan en bærbar indenfor den pris, jeg har skrevet. Det gør ikke noget, hvis prisen svinger et par hundrede fra den, jeg har skrevet, men håber, at der findes nogen indenfor den prisklasse, som opfylder mine behov.

    Tror ikke det er fjernsynet, som er noget i vejen med. Blev købt for fire dage siden. Når jeg ser almindeligt fjernsyn, er billedet rigtigt flot. Ser film fra youtube og voddler. Men igår slog jeg computerskærmen fra, så jeg kun bruger fjernsynsskærmen til computeren. Det hjalp bedre. Billedet blev også bedre. Måske havde den svært ved at køre to skærme samtidigt. Har kun et Radeon HD 4570 512mb i min bærbar.

    Kan det være det her, som er problemet: http://www.stevelarkins.freeuk.com/tv_interference.htm


    Elektroniske impulser, som forstyrrer mit billede. Jeg har dog kun computer og tv tændt.


    Ved ikke, hvad det kan være


    Det kører med 1080i. Så billedet er rigtig flot. Det ser ikke ud til at være noget med computer eller fjernsyn. Der er små rystelser og hop i billedet. Som billedet nogle gange ligger over på hinanden, så der opstår de små hak. Jeg tror måske det er elektroniske impulser, som påvirker det. Jeg har min router til at stå i stuen ved fjernsynet, da det er eneste mulighed jeg har. Jeg læste at routeren kunne forstyrre. Kan det være det? Og kan man blokere elektroniske impulser? Måske I ved mere om det end mig. Det er i hvert fald lidt irriterende. Håber jeg kan slippe af med det, ellers må jeg vende mig til det. Jeg bruger bare meget computeren til at se tv på. Og nu hvor jeg har fået nyt fjernsyn, er det dejligt at koble computeren til tv, så jeg kan se det der. Vil helst slippe af med det.


    Nu fik jeg forstyrrelserne væk. Der var noget i mit grafikkort som hedder ITC forarbejning. Ved nogen, hvad det er? Billedet ser ud til at køre en smule langsommere, men nu ser forstyrrelserne ud til at være væk. Jeg har også kun et Radeon HD 4570 512MB. Så måske har grafikkortet også lidt svært ved at følge med.

    Jeg har lige købt et sandberg ultra high speed hdmi kabel og billedet fra computeren er rigtig flot på mit Panasonic G30. Men når jeg kører videoer, kommer der sådan noget (hedder det statisk støj i billedet?). Den hakker lidt i billedet, som om frameraten ikke kan følge med. Jeg kører dog med en 20/2mb forbindelse. Har prøvet at lade være med at køre HD i videoer, men det er der stadigvæk. Ved nogen, hvorfor den gør det? Det er lidt træls. Der er nærmest sådan nogen hak i billedet.

    Hej Igen


    Tak for jeres sidste svar. I anbefalede mig Panasonic G30, og det ser rigtig godt ud. Men jeg faldte over dette: http://www.bilka.dk/Elektronik…cmpid=forside_top1_sony40


    Flatpanels.dk anbefaler det til spil, underholdning osv: http://www.flatpanels.dk/fokus…on=showfull&id=1169844738


    Samt så siger bladet datatid, at der er indbygget internet browser, og at det fungere rigtig godt: http://www.altomdata.dk/3d-film-og-internet-direkte-paa-tvet


    Jeg tror, at jeg har fundet mit næste tv. Hvad mener I, om det?


    Mine eneste bekymringer er:


    Det er kun 100hz. Samsung UE40D6505 er 400hz og Panasonic G30 er 600hz. Når det sony kun er 100hz, er billedkvaliteten så ikke meget dårligere end de to andre? Godtnok bliver det sony anbefalet af både datatid og flatpanels, så helt ringe billedkvalitet, har det nok ikke, selvom det kun er 100hz.


    Mit anden bekymring er, at der står, det er wifi ready. Men fik at vide at wifi og en internet browser ikke er det samme. Wifi bliver brugt til at f.eks. downloade apps, mens en internet browser kan bruges til at surfe på nettet med sit tv. Så selvom det kun er wifi ready burde jeg kunne surfe på nettet, som jeg gør her på computeren, når der er internet browser, er det korrekt?


    Håber I kan hjælpe :)

    Vil gerne købe en PS3, men vil gerne have en af de nyere modeller. Skal have en 320GB. Har tænkt mig at købe den i El-giganten. De har den til 1.888kr. Men de har to versioner af PS3. De har en der hedder:



    PS3CECH3004B


    PS3CECH2504B


    Men det ser ud til at være anderledes end den måde, de er sat op på, på wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3_hardware


    Her hedder den nyeste 320GB model CECH-30xxB og er udgivet i Juli 2011.


    Nogen der kan hjælpe.

    Det er mest til Playstation 3 og Xbox360, når jeg skal spille. Det skal være rigtig flot. Jeg har bare svært ved at tro, at det plasma har lige så god billedkvalitet som det Samsung.


    Hvor kan jeg købe det fjernsyn I henviser til. De har det ikke i hifi klubben mere, og kan ikke finde nogen butikker, som der har det. Men hvis det kun koster 5500kr, lyder det tiltalende. Er der stadigvæk internet browser. Det er nemlig vigtigt for mig. Kan jeg surfe på nettet med en adapter?


    Er det, det her I tænker på: http://www.proshop.dk/Fladskae…45.html&ref=pricerunnerdk


    Jeg skal som sagt bare vide, om jeg kan komme til at surfe med en internet browser med det.

    Hejsa


    Jeg ville lige sige, at jeg skal ud og købe nyt tv. Ved dog ikke helt, hvor tråden skulle ligge, men I kan bare ligge den et andet sted hen.


    Jeg har altid haft et af de gamle firkantede fjernsyn. Men nu ville jeg ud og have et andet. Et af mine krav var WIFI og internet browser. Jeg har nu fundet dette her: http://www.hifiklubben.dk/prod…e40d6515-_led-tv_hvid.htm


    Det ser rigtig godt ud. Det har alt det, som jeg gerne vil have. Det eneste minus er, at højtalerne er små, som de skriver pga det ultra slanke design, men det er til at leve med, så må man købe nogen ekstra højtaler, som de foreslår. Jeg er dog rigtig glad for det :D Glæder mig til at få det købt. Kan ikke finde noget negativt. Jeg håber, at billedkvaliteten er i top, men de 3D tv som jeg har set, kan man næsten altid altid se en stor forskel på i forhold til dem uden 3D.


    Men hvad synes I om fjernsynet? Det eneste negative er at sådanne fjernsyn altid falder hurtigt i pris, som med computere, men nogen gange må ofre, for at få noget af det gode.


    Det skal dog siges, at jeg køber det i Bilka. Det I bilka har VS bagefter sig. Altså UE40D6515VS. Det i hifi klubben står der bare UE40D6515. Men de ser helt ens ud, med de samme funktioner. Ved I hvorfor der står VS bagefter i Bilka? Af en eller anden grund er VS cirka 350kr. dyrere end dem, hvor der ikke står VS bagefter.