Indlæg af ThomasB84

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Der sidder sandsynligvis en fysisk knap på siden af computeren. En knap du kan skubbe on/off.


    Ser sådan her ud på min:


    [Blocked Image: http://img205.imageshack.us/img205/2226/img0313bu3.jpg]


    Det gør der ikke. Har lige tjekket igen. Det er lidt træls. Vi har trådløst netwærk herhjemme. Den siger adapteren ikke er tilsluttet. Men når jeg går ind i enhedshåndtering, så ser netværkskortene ud til at virke.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Du behøver ikke en datamand til at tænde for en kontakt.


    Du ringer vel heller ikke til elektrikeren hver gang du skal tænde lyset på toilettet.


    Jeg har tændt for trådløst. Man skal trykke fn+f6 ned for at tænde alle trådløse enheder. Det har jeg gjort. Men kan jo ikke komme på. Den siger det ikke er tilsluttet, selvom jeg har tændt for det. Hvis det havde været let bare at tænde for en kontakt, så havde jeg jo fået gang i det for længst.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mogphenu
    Hej Thomas


    Radioen er sender/modtager-delen, der sidder i det trådløse netværkskort! Det er muligt at slukke for den på de fleste bærbare, da trådløse signaler ikke er tilladt alle steder! Nogle gange er det en lille kontakt der sidder i fronten eller på siden af den bærbare.


    Det har ikke noget med Mediacenter at gøre!


    Okay, jeg prøver at køre ned til vores datamand imorgen. Han kan måske hjælpe:)

    Hejsa.


    Jeg har lige købt en bærbar, og nu har jeg et lidt træls problem. Vi har trådløst internet herhjemme, men når jeg prøver at starte det, vil den ikke gå på nettet på min bærbar. I manualen står der at jeg skal gå ind under kontrolpanel og vælge windows mobilitetscenter, men det er der ikke. Jeg skal slå noget der hedder Radio til? Jeg har et ikon der hedder Windows Media Center, er det det samme? Jeg har Windows Vista Premium, hvis det har noget at sige. Det er da mærkeligt at der skulle mangle et program, som der skulle ligge på computeren. Kan det ligge andre steder?

    Nu har jeg sat batteriet i den. Men kan jeg godt tage batteriet ud, og køre på strømmen når jeg er herhjemme. Her behøver jeg jo ikke at køre på batteriet. Kan den godt køre uden batteri. Kun på strømmen. Det er første gang jeg har en bærbar:)

    Hejsa.


    Jeg fandt nogle 12'1 bærbare idag, men de var lidt dyre. Jeg har så købt en LG R400 Notebook. Har hørt nogen har været utilfredse med LG, men jeg har ingen erfaringer med dem, og jeg synes bærbaren var okay. Skal kun bruge den til teksbehandlingsprogrammer. Men det er en


    14'1"
    1.86ghz
    2048mb ram
    160 gigabyte harddisk
    og et radeon X2300 (Vram 128mb)


    Grafikkortet er måske ikke ret godt, men det er ligemeget. Skal ikke spille på den. Gav 6000kr. for den. Er den ikke okay til tekstbehandlingsprogrammer?



    Lige et ekstra spørgsmål. Der står batteriet skal være ladet helt op inden man starter. Nu har jeg sat batteriet i og har sat strøm på. Men har ikke startet computeren. Hvordan ved man når det er færdigopladet? Og hvad sker hvis man alligevel starter computeren, og batteriet ikke er ladet helt op første gang??

    Hejsa.


    Jeg skal bruge en bærbar. Kun til studie. Ikke spil eller noget som helst. Det skal helst være en 12'1 som vejer omkring de 1.8kg. Den må heller ikke veje mere end 2kg, da jeg har været igennem en stor operation, og kun må løfte 2kg til og med slutningen af oktober. Kan man få en 12.1 til cirka 5000kr. eller mindre??

    Quote

    Originally posted by Macimuz
    Meget svært at komme med hjælp, når du ikke rigtigt fortæller om mobilen.


    Det er en HTC S710. Den kommer med en besked om, at jeg skal installere Adobe Flash Player. Men selvom jeg installere det, kommer den med samme besked igen bagefter.

    Er der nogen der ved hvad der er i vejen med min åndssvage computer. Har købt en ny telefon, og når jeg vil bruge usb kablet siger den, at jeg skal installere Adobe Flash Player, det gør jeg så, plus jeg installere shockwave. Men den bliver ved med at sige jeg skal installere Adobe Flash Player. Nu har jeg slettet den gamle version, og lagt den nye ind. Men intet hjælper.

    Quote

    Originally posted by puma99dk|


    nogle med 512mb er både didekeret og shared så gpu har 256mb ram på grafikkortet og så kan/må det låne 256mb mere af rammene i computeren.


    men vil sige det er synd at det er delt sådan af og til der gpu kernene ik altid er lavet til så meget.
    ved man kan os få hvor alle 512mb ram er dedikeret i nogle maskiner.


    Okay, men er den god? Den har vundet i testen. Hvad synes du?

    Jeg har valgt denne:


    Acer Aspire 5920
    Pris: 8.999 kroner


    Konstruktion: 3
    Udstyr: 5
    Skærm: 4
    Ydelse: 6
    Samlet vurdering: 5


    Skærmstørrelse- og opløsning: 15,4" widescreen - 1280 x 800
    CPU: Intel Core 2 Duo T7300 - 2 GHz
    Grafik: Nvidia GeForce 8400M GT (256 MB)
    RAM: 2 GB
    HD: 160 GB SATA (5400 rpm)
    Primære kablede forbindelser: 4 x USB, Firewire, HDMI, VGA
    Trådløse forbindelser (foruden WiFi): Bluetooth
    Optiske drev og andet udstyr: Webcam, DVD-brænder, kortlæser
    Vægt: 3,2 kg.


    http://www.pcworld.dk/art/8855?page=4


    Den har vundet i testen. Den har godtnok kun 256mb grafikkort. Er det dårligt, når nogen bærbare har 512mb?
    Har hørt noget om en langsom og hurtig version, hvilken version er dette?

    Hejsa.


    Jeg skal starte på universitetet, og vil gerne have en rigtig god allround bærbar. Har aldrig haft en før, så er på bar grund. Den må gerne kunne spille computerspil i okay settings.


    Hvad er den bedste bærbar på markedet til omkring 7-8000kr? Altså det bedst der kan fås for de penge i øjeblikket.


    Jeg tænkte selv på den der er med i AZ bladet:


    En HP PAvilion Model dv6525 core 2 duo 1.8GHZ
    2048mb
    120GB harddisk
    256mb intel GMA X3100 (delt)
    7500kr.



    og en HP Pavilion turbo X2 1.9 GHZ
    2048mb
    160GB harddisk
    895mb geforce 8400M turbocache grafik, heraf 128mb dedikeret.
    7000kr.


    Er de gode, er der nogen der er bedre?


    Fandt lige denne: Den ser godt nok dejlig ud. Ved ikke med jer, men er den bedre end de andre:
    http://www.fona.dk/default.asp…=81&itemnumber=4406120760


    Okay. Jeg vil først bare lære de grundlæggende programmeringsregler i Java, og så bagefter videreudvikle det. Jeg starter måske som datamatiker efter ferien, og vil gerne have lidt kendskab til det inden. På nuværende tidspunkt lære man som datamatiker; ASP.NET, Java og C#.

    Jeg skriver lige også dette spørgsmål til jer andre.
    Hvad er forskellen på de 2 programmeringssprog? Hvis jeg bliver god til Java, har jeg så lettere ved at starte på C#? Eller er det helt anderledes? Hvad er den store forskel?


    Tak for svaret. Jeg er nemlig helt ny til Java, men har hørt man skal kunne lave mange forskellige ting. Også animationer osv. Men kan du anbefale en bog også, gerne på engelsk. Da programmet er på engelsk, bliver det for besværligt at sidde med en dansk bog:)


    Kan ligeledes anbefale bøger eller toturials til C#?


    Hvad er forskellen på de 2 programmeringssprog? Hvis jeg bliver god til Java, har jeg så lettere ved at starte på C#? Eller er det helt anderledes?

    Der fulgte et program med til Java Development Kit har jeg lige set. Det hedder Netbeans IDE. Er det godt?

    Jeg synes ikke jeg kan finde nogen bøger for begyndere i java, kan nogen hjælpe. Bøgerne må gerne være på engelsk. Når jeg søger på bibliotek.dk, så finder den mest bøger om avanceret java programmering. Håber I kan hjælpe?