Indlæg af Holy_Arse

    Quote

    Originally posted by Hardstyler
    Gode natbilleder. Definer det? fester osv, så ska du ha blitz og der er vidst ikk nogen kompakt kameraer der har god indbygget blitz


    ellers ska du ha et kamera der har manuel indstilling af iso for at kunne tage gode natbilleder og så bruge stativ


    Jeg mener et kamera man kan tage med i byen, hvor man dagen efter IKKE finder ud af at halvedelen af billederne er uskarpe og de er smøret ud fordi kameraet har været nød til at eksponere i al for lang tid for at kompensere for manglen på lys.


    mvh
    Bjarke

    Hej leder efter et godt kompakt kamera som kan fokusere hurtigt og tager gode natbilleder (ved godt en entusiast ikke syntes der kan tages gode natbilleder, bare der ikke sådan nogle trail osv på bybillederne:D). Jeg har fundet frem til disse som ser interessante ud
    Casio Exilim EX-S770
    Canon PowerShot SD40
    Olympus Stylus770SW
    Så hvis I har nogle erfaringer med nogle af dem eller kender til et godt kamera i samme pris klasse vil jeg gerne høre det tak.


    mvh
    Bjarke

    Leder efter et godt lille digitalt kamera. Havde tænkt noget i stil med canon's ixus serie. Jeg vil maks give 2000kr, så hvis du har et du gerne vil af med, skriv :T


    mvh
    Bjarke

    Hej
    Jeg har en ven som har skrevet en stil i skolen, og så sendt den til sin egen mail for at skrive den færdig der hjemme. Problemet er bare at hun kom til at trykke åben dokumentet i mailen istedet for gem som. For da hun så var færdig med at skrive det der hjemme trykkede hun bare save, og nu ved hun ikke hvor dokumentet er?
    er der nogen der ved hvor IE gemmer ting når man bare trykker åben???


    Bjarke

    Quote

    Originally posted by Malk
    Kan du pinge ud?


    Hvad siger /Ipconfig all?


    Inden du formaterer er der et par ting du kan gøre, /netsh winsock reset er en af dem, men prøv lige at skrive om du kan pinge og hvilken IP du får tildelt.


    Har ikke noget problem med min IP, jeg har låst en IP til min mac adresse, og ipconfig siger også at jeg får den. Gateway, subnetmask osv ser også fine nok ud.
    Skal måske også nævnes at der er ingen problemer med LAN, det er kun internettet.
    Ved ikke lige hvordan man pinger ud i cmd, men LAN connection status ting har ingen problemer med at sende og modtage pakker.
    Ved ikke hvad /netsh winsock reset er, så du må gerne uddybe


    tak
    Bjarke

    Hej, jeg skriver nu fra min bærbare fordi af en eller anden grund virker internettet kun halvt på min stationære. Nogle internetkrævende programmer som uTorrent og foldershare virker fint, mens messenger, firefox og IE ikke kan forbinde til internettet. Men det "sjove" ved det er at de programmer slet ikke prøver, IE kommer frem med fejl siden uden load, firefox reagerer slet ikke når jeg skriver en hp i adressebaren og msn siger kan ikke logge på præcis samme sekund. Dog hvis jeg fornyer min IP plejer det at virker et par minutter. Nogen der ved hvad der kan være galt? Eller står jeg overfor at skulle bruge det ultimative windows fix (formatere)


    bjarke

    Brug firefox, eller sæt sikkerheden ned, så den netop kan installere ucertificeret activeX objekter. Men så skal du også helst stole på den side du er på. For det er jo desværre ikke alle linjer kode der er vores ven :crazyeyes:

    Quote

    Originally posted by Sensation
    Ja jeg har fået mange udløsninger af det indtil nu da :D Ihvertifald lugter jeg og mine underbukser (som selv kan gå) rigtigt meget :))


    Ved godt denne tråd er mærkeligt og ubrugelig, men syntes det ser meget godt ud 8)


    Mvh Mads :T


    Du er så lækker... Nam nam... Gem de underbukser til mandag næste uge... så skal vi nok have det sjovt ;)

    Hej
    Har lige fået vista x64 ultimate. Men jeg der sker det meget irriterende at efter noget tid, og fuldkommen uprovokeret, holder internettet op med at fungere, og dog. Den siger at der stadig er forbindelse og programmer som messenger virker stadig fint, men FF og IE kan ikke forbinde til nogle sider.
    Nogler der ved hvad problemet kan være??


    mvh
    Bjarke

    Har lige fået vista x64 installeret, og det kører meget dejligt. Jeg er bare stødt på et meget irriterende problem, nemlig at mediacenteret ikke kan fatte hvor mit musik og mine film ligger. Jeg har været inde og valgt de rigtige mapper, og den viser også hele 20 af mine små 10.000 sange under musik, men den viser intet under film.
    Noget andet sjovt er at den også automatisk tilføjer de der Video og musik mapper som vista selv har lavet fra starten af (My music og My Video som det ville hedde i xp) ca. 60 gange.
    Nogen der kan hjælpe så jeg kan få det til at fatte at afspille alle mine ting?

    Hej
    Jeg har haft en del tid til at lege med en apple macbook, og syntes det var totalt fedt at dens touchpad kunne registere og udnytte antallet af fingre man brugte. F.eks. to fingre er det samme som højreklik. Kan man på nogen måde få et program el. lign. der kan gøre det i windows?


    mvh
    Bjarke

    Quote

    Originally posted by shahid_2dk


    Du kan via forskellige organisationer få ordnet alt det praktiske hjemmefra, jeg mener også at det inkludere job.


    Du har vel ikke navne eller links til dem?


    Har faktisk også tænkt på asien/new zealand. Men er de bare taget afsted og så lever fra den ene dag til den anden? Eller arbejder de dernede?

    Efter jeg får huen her til sommer vil jeg gerne ud og rejse i et halvt års tid før jeg skal ind og hoppe.
    Men jeg aner ikke hvad eller hvor jeg skal rejse hen. Så jeg vil gerne høre hvad folk her på tweak har af erfaring. Vil gerne høre alt fra højskole i USA til landarbejde i New Zealand (gerne med links og hvor dyrt det endte med at blive) Så skriv lige din historie tak :D

    Silvan har et fladskærms rensekit til ca. 60kr. Det er rigtigt lækkert da selve rensevæsken er geleagtigt hvilket betyder at man ikke risikerer at noget læber ind i skærmen el. lign. Der følger også en klud med, og der er rigtigt meget i sprayen. Har gjort mit 40" fjernsyn rent hver uge i ca. 1 år og jeg har kun brugt 1/3 af flasken.

    Adblock plus til FF... uhh det er dejligt. Er faktisk ret lang tid siden jeg har set et banner. Den dræber også de der møg irriterende dell reklamer der blokerer hele skærmen på edbpriser.dk. Ironisk at MS tvinger folk til at bruge rivaliserende internet browsere når de generer brugerne så meget.

    Har haft denne bærbar i ca 9mnd nu og ville høre hvor meget den nu egentligt var værd.
    Intel Pentium M 740 1,733GHz
    1024mb DDR2 pc533
    ATI X700
    80gb 5400rpm
    Intel wifi 54Mbit NIC
    Indbygget bluetooth
    taske medfølger


    Den kostede 10.200 d. 14-03-06
    men hvad er den værd nu?
    Standen er god, med lidt tryk skade på skærmen.


    mvh
    Bjarke

    Har lige fået fat i Vista, men mit problem er at jeg ikke kan få XP maskiner til at logge in på den via LAN. Vista maskinen kan self godt komme ind på xp maskinen, og xp maskinen kan også godt se vista, men har ikke adgang til den.
    Er der nogen der ved hvordan man sætter sin vista maskine op til at virke på samme måde som xp når det kommer til windows share?
    skal måske også nævnes at en linux maskine har også prøvet, og der bliver ikke spurgt om hverken pass eller user på noget tidspunk


    mvh
    Bjarke