Hvor kan man finde A3 papir?

  • Jeg leder efter A3-papir, det er rimelig vigtigt at jeg finder det idag eller på søndag, weekenden altså.


    Jeg skulle til boghandleren, men det var åbenbart lukket, ved i noget om de har åben imorgen? Kan man eventuelt købe i Rema 1000 eller andre steder, som har åben i weekenden?


    Hurtigt som muligt :pokey:

  • Jeg tvivler kraftigt på at Rema1000 og Spar har A3 papirer liggende, der skal man vist være heldig. :) Men du kan vel altid ringe til dem og spørge?


    Hvad skal du bruge det til, og hvor meget skal du bruge? Måske kan du "låne" noget af en ven eller bekendt.

  • det er til projekt, hvor jeg begyndte lidt sent ;) så det godt nok min egen fejl. Tror ikke jeg har nogen venner der har A3 liggende 8o


    ved ikk helt hvad jeg skal ;(

  • biblioteket plejer at kopiere i den størrelse og du kan sikkert købe et eller et par stykker af dem :9xo




    -tun



    EDIT: pis tænkte ikke lieg over bib ikke har åbent i morgen :crazyeyes:


    men ellers som sagt du kan ikke ringe til nogle der har lidt liggende?

  • Quote

    Originally posted by DK-RedLion
    det er til projekt, hvor jeg begyndte lidt sent ;) så det godt nok min egen fejl. Tror ikke jeg har nogen venner der har A3 liggende 8o


    ved ikk helt hvad jeg skal ;(


    WebT's forslag er klart det bedste. Du må jo ud og lede lidt for at rette op på din fejl. Hvis du havde boet i Herning kunne jeg hjælpe dig, men det er nok lidt langt at køre efter det.


    tunfisk: Biblioteket i Herning har da søndagsåbent i vinterhalvåret.

  • Quote

    Originally posted by DK-RedLion
    jeg kan prøve bib. imorgen.. Nu er fredericia ikk så stort, så der er sq ikk meget :P ikke engang spar.!


    Biblioteket har lukket i morgen. Har de fleste varehuse også... tror at ALT er lukket undtagen små lokale kiosker - og de har ikke sådan noget.. det er jo fastelavn i morgen.

  • Quote

    Originally posted by DK-RedLion
    jeg kan prøve bib. imorgen.. Nu er fredericia ikk så stort, så der er sq ikk meget :P ikke engang spar.!


    Fredericia Bibliotek har åbent. Og I har da også kiosker i Fredericia, så meget ved jeg da, er der mon ikke en af dem der tilbyder kopiservice? Du må jo ringe rundt til dem for at høre ad, hvis det er.



    Zlinky: Hvorfor skulle biblioteket have lukket bare fordi det er fastelavn? Det er jo ikke ligefrem national helligdag ;) Og varehuse har lukket fordi det er søndag, ikke fordi det er fastelavn. Derudover, så er det netop tit små lokale kiosker der har A3 papir, da de er nødt til at yde en ekstra service for deres kunder for at overleve, og derfor evt. har investeret i en kopimaskine.

  • selvfølgelig har vi kiosker :D, men ikk spar.. det oz ligemeget nu. Du siger at biblioteket er åbnet, så håber jeg bare at de har A3. :)


    Mange tak for jeres svar.

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Zlinky: Hvorfor skulle biblioteket have lukket bare fordi det er fastelavn? Det er jo ikke ligefrem national helligdag ;) Og varehuse har lukket fordi det er søndag, ikke fordi det er fastelavn. Derudover, så er det netop tit små lokale kiosker der har A3 papir, da de er nødt til at yde en ekstra service for deres kunder for at overleve, og derfor evt. har investeret i en kopimaskine.


    Har jeg sagt det var derfor?


    Hvornår har du sidst set noget kommunalt have åbent på en søndag? Og varehuse og kiosker har lukket i henhold til lukkeloven.


    Og det er de færreste kiosker der har kopiservice... sådan er det i hvert fald her i Viborg, der har kopi firmaerne fået overhånd - ellers reklamerer de meget dårligt for det.


    Men at der er fastelavn tror jeg nu gør at helt helt små kiosker godt kan finde på at have lukket også ... men det er nok bare mig der er af den overbevisning. :)


    edit:


    Arh pis... så ikke lige at dét bibliotek havde åbent :D Vores er lukket - men det har ingen relevans i denne sag. :)

  • Quote

    Originally posted by DK-RedLion
    selvfølgelig har vi kiosker :D, men ikk spar.. det oz ligemeget nu. Du siger at biblioteket er åbnet, så håber jeg bare at de har A3. :)


    Mange tak for jeres svar.


    Hvorfor skal det også lige være Spar? Men I har nu både Spar og Kvik Spar på hhv. Thorvaldsensvej og Stationsvej i Pjedsted.


    Og ja, hvis du tjekker et af de link der er i mit indlæg kan du se hvornår biblioteket har åbent.

  • Quote

    Originally posted by Zlinky
    Har jeg sagt det var derfor?


    Du lagde kraftigt op til det med dit "det er jo fastelavn i morgen" ;)


    Quote

    Originally posted by Zlinky
    Hvornår har du sidst set noget kommunalt have åbent på en søndag? Og varehuse og kiosker har lukket i henhold til lukkeloven.


    I søndags. Mange biblioteker har søndagsåbent i weekenden når vi taler vinterhalvåret. Det er ikke ret mange kiosker der har lukket om søndagen da omsætningen simpelthen ikke er stor nok til, at de ikke gerne må have åbent.


    Quote

    Originally posted by Zlinky
    Og det er de færreste kiosker der har kopiservice... sådan er det i hvert fald her i Viborg, der har kopi firmaerne fået overhånd - ellers reklamerer de meget dårligt for det.


    Der er faktisk en del kiosker i Herning der har det. Det er næppe den eneste by med sådanne kiosker.


    Quote

    Originally posted by Zlinky
    Men at der er fastelavn tror jeg nu gør at helt helt små kiosker godt kan finde på at have lukket også ... men det er nok bare mig der er af den overbevisning. :)


    Det er bare din overbevisning, og jeg finder den meget ulogisk, men derfor skal du da alligevel have lov til at have den. Hvorfor skulle de vælge at have lukket? Fastelavn er jo ikke noget specielt i den forstand, men det er jo netop sådanne dage hvor de bl.a. kan tjene en del penge. Men hvorfor mener du da, at de ville vælge at holde lukket?


    Og det var nu ikke meningen det skulle udvikle sig til en større diskussion, jeg undrede mig bare over det der blev skrevet ;)

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Du lagde kraftigt op til det med dit "det er jo fastelavn i morgen" ;)


    Hehe ja - troede faktisk at fastelavn var en eller anden speciel dag, men det er det åbenbart ikke - troede måske den gældte som halv helligdag eller ligende.


    Quote

    Originally posted by Burger


    I søndags. Mange biblioteker har søndagsåbent i weekenden når vi taler vinterhalvåret. Det er ikke ret mange kiosker der har lukket om søndagen da omsætningen simpelthen ikke er stor nok til, at de ikke gerne må have åbent.


    Som du kan se på det link jeg skrev, så har vores ikke åbent, og tjekker ikke lige åbningstider for Biblioteket ud når jeg er i en anden på, så derfor var jeg ikke klar over det. Og så svært som det kan være at komme på fx. skattekontoret i sin fritid finder jeg det direkte komisk at de finder på at holde sådan noget som bibliotekerne åbne på en søndag...


    Quote

    Originally posted by Burger



    Der er faktisk en del kiosker i Herning der har det. Det er næppe den eneste by med sådanne kiosker.


    Ved også godt at vi har haft, men tror ikke rigtigt at der er flere inde i byen der har det, lige netop pga bibliotekerne og så at der er kopi firmaer.


    Quote

    Originally posted by Burger


    Det er bare din overbevisning, og jeg finder den meget ulogisk, men derfor skal du da alligevel have lov til at have den. Hvorfor skulle de vælge at have lukket? Fastelavn er jo ikke noget specielt i den forstand, men det er jo netop sådanne dage hvor de bl.a. kan tjene en del penge. Men hvorfor mener du da, at de ville vælge at holde lukket?


    Fordi at børnefamilier er til at alle mulige arrangementer hvor de får masser af slik i forvejen, og dermed er halvdelen af kioskens kunder alligevel væk.. ;)


    Anyways, nu er den offtopic nok... rager jo DK-RedLion om man kan få det her eller ej, når han nu står i Fredericia.. :)

  • Quote

    Originally posted by Holy_Arse
    Du går hen på dit arbejde/skole, åbner skuffen i kopimaskinen med A3, og så tager du bare alle dem du skal bruge.


    Er det rigtigt?


    Skal jeg nu oz lave indbrud

  • Quote

    Originally posted by Holy_Arse
    Du går hen på dit arbejde/skole, åbner skuffen i kopimaskinen med A3, og så tager du bare alle dem du skal bruge.


    Jeg ville da også bare "låne" lidt af skolen, hvis jeg stod og manglede noget ;)