Indlæg af snow

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Har den tilslutning til begge dele på en gang?


    Har det vist ikke, og det ville også være et betydelig hak i den forkerte retning hvis lydkvalitet er noget du går op i. Kan anbefale et audiotrak prodigy hd2, hvis du da kan få lokket konen med på den, da det koster lidt mere, men man får så også lidt mere i den anden ende.

    At du ikke kan spille på vac-servers er somregel fordi du eller en anden der har brugt din account har snydt og sikret sig et vac ban, hvor den eneste løsning på det er at købe en ny account, da du aldrig får dit ban fjernet igen fra den account. Ellers kan du prøve at åbne en commando prompt og skrive
    "ping http://www.jay.net -t" og ligger din ping stabilt hvis du lader den køre i nogle minutter uden at du bruger nettet, så er problemet nok at du har fundet nogle tilfældige udenlandske servere hvor der meget nemt kan forekomme de ping tider du henviser til.

    Der skulle være gode muligheder for at opgradere det lydkort, ved der er en del der har moddet det, og der findes en del tråde om det, men ulempen ved det kort er bare at alt skal loddes.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Super nice, det er da noget som engang skal prøves, ved du om det er muligt at gøre noget ved et X-Fi Music Extreme fra Creative?.. =)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af The Brain
    Jeg har selv Linksys WRT54GL og vil faktisk IKKE anbefale den, selvom jeg selv har gjort det tidligere..
    Da jeg fx selv har performance problemer.


    Derimod http://www.edbpriser.dk/Produc…008&searchArea=&Soegeord=


    Bragende god router til ingen penge.


    Hvis det er man stresser den mere end normalt som feks. med p2p (bittorrent osv.) så vil jeg anbefale at man smider dd-wrt firmware på den og hæver den fra de standard. 512 forbindelser den håndtere til 4096, da den snildt kan håndtere flere forbindelser samtidig, end det den er sat til når man får den.
    Da den uden problemer kan håndtere normal brug (www, spil osv.) men når der skal laves flere hundrede forbindelser samtidig når man bruger p2p programmer så kan det hurtigt sløve det hele ned, og jo hurtigere forbindelse jo værrer er det. Men er bittorrent ikke det der er alt afgørrende så vil jeg stadig anbefale wrt54gl og en lille firmware opgradering fra http://www.dd-wrt.com

    du er nødt til at skal have et andet bundkort hvis du vil køre sli med det setup der, dit bundkort kan ikke køre crossfire da du kun har en pci express port og heller ikke sli pga. chipsettet. Så du er nødt til at skal have anskaffet dig et nyt bundkort med nvidia chipset for at køre sli.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho


    Hvis han hører mp3 og den slags kvalitet hvor meget vil han så får ud af at gøre dette?..


    Du vil blive overrasket over hvor meget forskel der er, der er altid plads til forbedrelser men at tro at det kræver flac og udstyr for over 10k, fatter jeg ikke helt hvor folk har fået den mildest talt latterlige ide fra.
    Men du kunne jo tage at prøve det engang, da langt de fleste opamps kan skaffes til under 50 kr. stykket er det ikke nogen investering der vælter økonomien, men det kan derimod opgradere dit lydkort til noget som måske ville koste ½-2k mere i butikkerne.

    Kan anbefale en linksys wrt54gl hvis det skal være en billig router der kan klare lidt stress, ellers kan jeg anbefale cisco 800 serien hvis du aldrig vil se skyggen af ustabilitet og stress pga. router igen, dog er der en pris forskel der sikkert ikke kan retfærdig gøre det med jeres internet forbrug :)

    Du kan sætte routeren du får fra fullrate til at køre som enten bridge eller router, og du kan enten selv gøre det eller få fullrate til det. Sætter du den som bridge smider du bare din trådløse router på og så får den tildelt en af de offentlige ip'er som du har fået tildelt og så virker alt som det har gjordt hidtil.
    eller du kan sætte din egen router til at køre bridge hvis den har den mulighed og så lade fullrates udstyr være router, men den første mulighed er vist den nemmeste især hvis du skal have forwardet porte som de fleste allerede har lavet i deres hjemme router.

    medmindrer du kan skifte ledningerne fra den højre højtaller som du bruger til at forbinde lydkortet med så er der ikke noget at gøre, derudover får du ikke det store ud af at flytte den over på phono stikkene
    dels fordi dit sæt er lowend og så for fordi at du har en sub med effekt forstærker til at trække læsset hvor den ekstra effekt fra lydkortet ikke rigtigt vil gøre en forskel.
    Men hvis du har mod på at rode lidt med lydkortet kan jeg anbefale at skifte opamps, som er de 8 benede chips der sidder i sokklerne under gitteret, umiddelbart kan jeg anbefale lm4562na dog er de lidt svære at opdrive.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af lokkedue


    Det virker heller ikke.. Hvis jeg deaktivere DHCP serveren i min egen router bliver der slet ikke delt IP adresser ud og ingen af computerne kan komme på internettet, medmindre jeg giver dem faste IP adresser..
    Og gør jeg det, skal jeg stadig ind og lave smørren med DHCP release og renew


    du skal så ikke sætte den til wan porten i din linksys men en af de andrer porte før tricket virker.


    det er model nummer på batteriet, det er ikke meget værd i den her sammenhæng.
    hvis der ikke står andet så hent cpuz og skriv hvad der står i fanebladet mainboard under model.


    http://www.cpuid.com/cpuz.php

    Quote

    Oprindeligt indlæg af kruga
    Tak for svaret...Det er en 5400 rpm... :-)


    Jeg overvejer om det er noget jeg vil gå i klinch med...


    Nogen forslag til det med windows...


    Vil nok give cpu'en resten af skylden, og så råde dig til at lægge xp på den.

    undersøg hvilken harddisk der sidder i den, havde en 4200 rpm disk i min acer travelmate 8103 som jeg lige har skiftet ud med en 7200 rpm disk og nu flyver den derud af i forhold til før.

    Passwordet bliver lagret i en chip for sig selv så man netop ikke bare kan omgå sikkerheden i pc'en.
    Ellers har fabrikanten vel en måde at åbne den på eller også kan du lodde en anden chip i, hvis det da kan lade sig gøre at finde den.