Lydkort og Vista

  • Hejsa...


    Nogen der har prøvet at køre med dette lydkort i vista 64bit: http://xs-sound.dk/data/products/xplosion/index.html


    Ved godt der står det skulle virke med vista, men har nogen rent faktisk prøvet det?


    Spørger fordi jeg ikke kan få mit nuværende kort til at virke i Vista (Audiotrak Prodigy 7,1 hifi), selvom der står på kassen, at det virker med vista.


    Såå nogen der kører med ovenstående kort i vista?


    Mvh:Martin :)

  • det skulle virke ganske fint..


    en af mine venner har det vist.. og har har da vista.. han hedder Muldvang herinde..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af snow
    Har ikke prøvet det du linker til i vista men jeg har brugt mit prodigy hifi i vista.
    Har du prøvet driverne inde fra http://www.audiotrak.net ?


    Jeg har prøvet alle drivere jeg kunne finde rund omkring på nettet, plus dem der er på indstallations CDén. INTET virker.


    Min computer registrer slet ikke kortet...Kan feks ikke se det i enhedhåndtering....Hvad gjorde du for at få det til at virke?

  • Og du er sikker på at kortet sidder helt inde i slot`en? Jeg havde nogle lignende problemer med mit lydkort, men så fandt jeg hurtigt ud af at det ikke sad helt inde. Så jeg skulle presse til, for at sikre mig at kortet sad rigtigt mens jeg skruede skruen ind. Håber at du forstår hvad jeg mener...

  • Det kan ikke være et driver problem, når du slet ikke kan se den i enhedsorientering, så et eller andet er gået galt for dig.


    Jeg har osse et audiotrak lydkort og bruger vista 64-bit og det virker upåklageligt, selv med vistas standarddrivere var der lyd på inden jeg installerede de rigtige drivere og kontrolpanelet.


    Prøv lige at tage dit lydkort ud, og flyt slot hvis det er muligt, ellers sæt det i samme slot igen. Nogle gange har jeg været ude for at det var det som skulle til, inden windåse fandt det rigtige hardware. Måske skal du en smut indenfor i bios og slå dit onboard lydkort fra hvis ikke du har gjort det.


    Har du mulighed for det, så sæt lydkortet i en anden maskine, og se om den virker der for at eliminere at kortet skulle være gået i stykker.


    mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Edit: opagede lige du ikke kunne se det i enhedhåndtering
    Men jeg bruger det selv i vista 32 bit
    Jeg har vista og prodigy 7.1 hifi jeg havde også lidt problemer med det det du skal gøre er følgende: step 1: afinstaller nuværende driver, ALLE drivere der har noget at gøre med det, tror der er 3-4 stykker inde under enhedshåndtering step 2: Genstart step 3: download denne driver: http://www.esi-audiotechnik.co…gy_71_HiFi-x2v-v0_978.zip step 4: når windows starter op siger den at den har fundet ny hardware, lad være med at lade den søge efter driver. gå isteden ind i enhedshåndtering gå ind i properties for den "media controller" som mangler driver. og sig du selv vil vælge det sted driveren er placeret og vælg så den folder der hedder "...\_drv_prodigy71_hifi_3264" og sæt den til at installere drivere step 5: genstart når den beder dig om det og vupti så funker det :P

  • Sådan. Nu har jeg både slået lyddrivere fra inde i BIOS, samt fjernet drivere fra enhedshåndtering.
    Har genstartet computeren, og nu står den har fundet "Multimedia Audio Controler". Har højreklikket på den, og gået ind i enskaber. Der står "Location: PCI bus 5, device 2, function 0" Er det det rigtige? eller er det bare bundkortets den har fundet?

  • det er den rigtige.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Okay...Er der så ikke lige nogen der kan fortælle mig, hvordan installationen skal foregå? Gerne skære det ud i pap.


    For der sker nemlig stadig ikke noget, når jeg forsøger at køre den installationsfil, som ligge i det link jeg fik tidligere...


    Jeg prøvede så lige at lade windows finde driveren selv, men nu har det installeret noget som bare hedder "Multimedia Audio Controler", og der er stadig ikke noget lyd ;(


    Anyone? :)

  • Jeg var lige inde på audiotraks website og læste at lydchippen er et via 24HT chip, så her kommer linket til download og der er controlpanel med.



    http://www.viaarena.com/defaul…1&CatID=1010&SubCatID=107


    Denne driver virker til alle windows systemer, så prøv den :$, det er den driver som jegselv bruger til mit audiotrak kort :9xo.


    Så vil jeg håbe du kan få lyd på dit kort :))


    Giv os lige en melding, når du har prøvet




    mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • step 1:
    download denne driver: http://www.esi-audiotechnik.co…gy_71_HiFi-x2v-v0_978.zip
    step 2:
    når windows starter op siger den at den har fundet ny hardware, lad være med at lade den søge efter driver. gå isteden ind i enhedshåndtering gå ind i properties for den "media controller" som mangler driver. og sig du selv vil vælge det sted driveren er placeret og vælg så den folder der hedder "...\_drv_prodigy71_hifi_3264" og sæt den til at installere drivere
    step 3:
    genstart når den beder dig om det og vupti så funker det