Lydkort med udgang til højtalere og hovedtelefoner, hvilket?

  • Nå, fruen brokker sig en del over min musiksmag :crazyeyes: Så jeg må vel hellere ud at investere i et lydkort, hvor jeg både kan have mine højtalere og mine hovedtelefoner tilsluttet.


    Indtil videre har jeg kigget lidt på denne lille fætter fra Audiotrak, som får en rigtig god anmeldelse ved Tweakup.


    http://www.xs-sound.dk/data/pr…maya51mkii/indexwtop.html


    I øjeblikket har jeg sådan et kort fra HDA (ganske fortrineligt kort):
    http://www.xs-sound.dk/data/products/xmystique/index.html


    Umiddelbart, så kan kortet fra Audiotrak dække mine problemer, og det koster samtidig ikke alverden.


    Man kan selvfølgelig også bare købe en "splitter" og fordele lyden til både højtalerne og hovedtelefonerne, meen det tager squ lidt af lyden og kvaliteten - mig bekendt.


    Spørgsmålet er egentligt, om i kan anbefale noget bestemt?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Har den tilslutning til begge dele på en gang?


    Har det vist ikke, og det ville også være et betydelig hak i den forkerte retning hvis lydkvalitet er noget du går op i. Kan anbefale et audiotrak prodigy hd2, hvis du da kan få lokket konen med på den, da det koster lidt mere, men man får så også lidt mere i den anden ende.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af snow


    Har det vist ikke, og det ville også være et betydelig hak i den forkerte retning hvis lydkvalitet er noget du går op i. Kan anbefale et audiotrak prodigy hd2, hvis du da kan få lokket konen med på den, da det koster lidt mere, men man får så også lidt mere i den anden ende.


    Jeg går meget op i lydkvalitet, og er faktisk heller ikke længere stor fan af Creative. Kald det religion, men foretrækker faktisk at støtte nogle af de mindre og oversete producenter af lydkort. De formår faktisk ofte at lave noget der er bedre, hvis du spørger mig.


    XS Sound mente ellers kun, at MAYA 5.1 MKII havde tilslutningsmuligheder for både højtalere og hovedtelefoner.


    Havde en overgang et PRODIGY 7.1 HiFi, men det producerede en irriterende hyletone. Det har sikkert skyldtes et eller andet i min computer. Byttede det til kortet fra HDA, hvorimod kortet fra Audiotrak dog gav bedre lyd, men hyletonen var ikke til at leve med.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Har den tilslutning til begge dele på en gang?


    jups det har det :) og jeg er skam heller ikke selv creative fan længere, men det kan dog det du søger :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DmK


    jups det har det :) og jeg er skam heller ikke selv creative fan længere, men det kan dog det du søger :)


    Oki doki - det er værd at overveje.


  • Har både prodigy hifi og hd2 ingen af dem har den hyletone du nævner at have haft så det kan have været en kortfejl eller som du siger noget i din pc der fremkalder det.
    Du kan tilslutte dine højttalere med phono->jack kabel eller bare rent phono kabel alt efter hvad stik der er på dine højttalere, eller du kan bruge den optiske udgang til et surround sæt og stadig få lyd i dine hørebøffer fra jack stikket.
    Og så kan du bruge http://www.audiotrak.net til at hente de nyeste drivere.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af snow
    Har både prodigy hifi og hd2 ingen af dem har den hyletone du nævner at have haft så det kan have været en kortfejl eller som du siger noget i din pc der fremkalder det.
    Du kan tilslutte dine højttalere med phono->jack kabel eller bare rent phono kabel alt efter hvad stik der er på dine højttalere, eller du kan bruge den optiske udgang til et surround sæt og stadig få lyd i dine hørebøffer fra jack stikket.
    Og så kan du bruge http://www.audiotrak.net til at hente de nyeste drivere.


    Vil det være muligt at justere på lyden individuelt. Eksempelvis sætte lyden på mute i hovedtelefonerne mens højtalerne bruges.


    Desværre giver mit højtalersæt ikke mulighed for at tilslutte det via optisk :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Vil det være muligt at justere på lyden individuelt. Eksempelvis sætte lyden på mute i hovedtelefonerne mens højtalerne bruges.


    Desværre giver mit højtalersæt ikke mulighed for at tilslutte det via optisk :crazyeyes:


    Det er så vist en af de få ulemper ved kortet, det kan ikke lade sig gøre at mute den ene analoge udgang og stadig få lyd ud af den anden. En anden ting man skal være klar over med hd2 kortet er at det ingen mikrofon indgang har, dog har det en line in men det skal et forstærket signal til før at der sker noget, men løsningen kan være at bruge sit onboard lydkort til mikrofon.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af snow


    Det er så vist en af de få ulemper ved kortet, det kan ikke lade sig gøre at mute den ene analoge udgang og stadig få lyd ud af den anden. En anden ting man skal være klar over med hd2 kortet er at det ingen mikrofon indgang har, dog har det en line in men det skal et forstærket signal til før at der sker noget, men løsningen kan være at bruge sit onboard lydkort til mikrofon.


    Jaah okay, vil gerne kunne styre enhederne individuelt af hinanden.


    Det vil være lidt irriterende hele tiden at skulle huske at justere lyden, hvis man lige skifter over på højtalerne og omvendt.