Indlæg af The Tweaker

    Quote

    Oprindeligt indlæg af khorngor
    Okay, så du ville ikke køre 1.4vcore til et 24/7 overclock eller hvad?
    Standard er vidst 1.25v.


    Hvis du er tilfreds med 4,5 Ghz på din core i5-2500,
    ville jeg da dernæst forsøge at sænke vcore en smule,
    samt optimerer RAM hastighed og RAM timings.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    Ville Pw ikke forsvinde ved et bios flash så ?, da eprom sektionen på bioschippen bliver overskrevet ved flash ?.
    Det forudsætter selvfølgelig at der findes en bios opdatering til bundkortet.


    Mvh
    Sam


    Det lyder umiddelbart rigtigt for mine ører, og kan gøres hvis ikke der spørges efter admin password ved bios flash også !

    Quote

    Oprindeligt indlæg af ares
    Har prøvet og opdaterer bios til 2.3 uden held selv om jeg har fuldt anvisningerne..
    kan du eventuel give nogle fif og råd måske..


    Tænker du på opdatering af bios samt efterfølgende overclock af CPU ??

    Quote

    Oprindeligt indlæg af bowling25
    Foxx: Jeg kan låse PCI-E til 100Mhz men jeg har ikke mulighed for PCI Freq, jeg har minimale muligheder til overclocking jeg har disse : CPU Ratio(0.6->9.5), DRAM(667, 800, 1333 Mhz) CPU Freq(150->500), og så PCI-E (90->150).
    Jeg har ikke mulighed for at stille på voltene over CPU'en eller ram eller noget som helst


    - Bowling25


    Lås bare PCI-E til 100 Mhz (nogle bundkort tager så PCI hastighed udfra dette Mhz)
    Volt på mit bundkort kan for DRAM indstilles til NORMAL eller HIGH se om du kan finde en tilsvarende indstilling i bios ellers er der måske en AUTO indstilling du skal sætte til MANUEL for at kunne indstille volt.


    EBO, bundkort står i oprindeligt indlæg.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af ares
    Hej jeg har pc'er med en Asrock 775Dual-VSTA bundkort i og
    vil høre jer af hvilke ram der vil være bedste og sætte i gerne til OC



    (har en intel duel core 2 E6300 processer i også vis det skulle havde interesse..)


    Udmærket bundkort med både AGP og PCI-X, samt DDR1 og DDR2 mulighed.
    Har selv et Asrock 775dual-VSTA som er opdateret til bios version 2.30 fra 2008.
    Kører selv en C2D E4400=2,0Ghz ved 2,67 Ghz uden problemer.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af controols
    Hej jeg syntes jeg har et fint gfx men det ærgre mig lidt jeg ikke kan køre PhysX men har hørt at man kan køre et kort extra udelukne til PhysX men hvordan fungere det og hvilke kort skal jeg vælge? :-)


    Mvh


    På bundkort med mulighed for 2 grafikkort, kan man i drivere bestemme hvilket kort der skal være PhysX beregner og hvilket der skal være hovedgrafikkortet (selvfølgeligt det kort som er tilsluttet skærmen).

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Salhcin
    Mit spørgsmål er så om et nyt grafikkort, så som Geforce GTS 450, eller Radeon HD 5770, vil kunne hjælpe til at give lidt performance, eller skal der ligeledes flere ram i, eller er det cpu'en der sætter begrænsningen? :)


    Ovennævnte 2 grafikkort kræver PCI-X stik på bundkortet, og tvivler på bundkortet har dette stik, hvad hedder bundkortet helt nøjagtigt !!

    Svarene skal nok komme roligt.


    Mht hvordan du kan se dit FSB/RAM forhold inden overclock, mener du kan se det i CPU-Z under RAM oplysningerne.


    FSB 480 og 3/5 giver ca. 800 Mhz x 2 hastighed til dine RAM
    FSB 500 og 5/8 giver ca. 800 Mhz x 2 hastighed til dine RAM
    Begge indstillinger ser ok ud for mig.


    1/2 vil nok giver for meget hastighed på dine RAM.


    Håber det kan svare på de fleste af dine spørgsmål.


    PS, din signatur ser ikke ud til at vises hos mig.


    RAMDAC er ikke det der overclockes men en anden hastighed på kortet.


    Hukommelse, clock hastighed = 3,6 Ghz ifølge komplett udvidet info
    Hukommelse, clock hastighed = 3,6 Ghz aka 900 Mhz x 4

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Martintosti
    Men fatter ikke du skal op og give 1.5 volt :o hvad er standard på den 965 BE?


    Så vidt jeg kan se af review så bruger 965 BE vcore på 1,40 volt standard og i den review blev der anvendt 1,55 volt til 4Ghz (20x200Mhz).

    Quote

    Oprindeligt indlæg af SShadowS
    Jeg er nu mest til 1GB versionerne, men det ser da lovende ud.


    Jeg er også mest til 1GB version, men med prisforskel på kr. 445 mellem Gainward GTX460-1GB og 768MB så bliver 768MB version sku interessant.