Overclocking problem E8500(Asus P5KPL-VM Mobo)

  • Hey tweak jeg har nu gået og døjet med at jeg ikke kunne overclocke min spand ret meget.


    Mit setup er følgende


    Bundkort : Asus P5KPL-VM
    CPU : C2D E8500 Stepping A 3,16Ghz
    GFX: Gef. 9600GT 1GB
    RAM: Kingston 2x2 Gb moduler(Ved ikke dens frekvens)



    Jeg har præsteret at få rykket min CPU op på 4052 Mhz Hvilket svarer til rundt regnet 0.9 Ghz hvilket jeg syntes er meget godt gået, men problemet er at i det sekund min CPU går over 3.4 Ghz så slår mit netkort fra og siger at den ikke kunne identificere mit netværk(Det er en LAN forbindelse ikke Wireless) så der er det så jeg mangler lidt hjælp til at løse dette, nu har jeg ikke selv bygget min computer så jeg har ikke selv valgt mit bundkort, men jeg har så læst mange steder at det er det mest lorte bundkort at overclocke med, men jeg ville nu gerne se om i eller om der var nogle der kunne hjælpe mig med at få mit overclock igennem hvor jeg også har internet.


    - Bowling25

  • Har du husket at låse udvidelsesportenes hastigheder?


    PCI skal låses til 33 MHz
    PCI-e skal låses til 100MHz


    Kig BIOS grundigt igennem, indstillingerne skal nok være der ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Har aldrig haft problemet, men kan RAM ikke være for 'stramme' ? En eller anden, correction please.

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

    Rettet en gang, sidst af betaboy ().

  • Foxx: Jeg kan låse PCI-E til 100Mhz men jeg har ikke mulighed for PCI Freq, jeg har minimale muligheder til overclocking jeg har disse : CPU Ratio(0.6->9.5), DRAM(667, 800, 1333 Mhz) CPU Freq(150->500), og så PCI-E (90->150).
    Jeg har ikke mulighed for at stille på voltene over CPU'en eller ram eller noget som helst


    - Bowling25

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bowling25
    Foxx: Jeg kan låse PCI-E til 100Mhz men jeg har ikke mulighed for PCI Freq, jeg har minimale muligheder til overclocking jeg har disse : CPU Ratio(0.6->9.5), DRAM(667, 800, 1333 Mhz) CPU Freq(150->500), og så PCI-E (90->150).
    Jeg har ikke mulighed for at stille på voltene over CPU'en eller ram eller noget som helst


    - Bowling25


    Lås bare PCI-E til 100 Mhz (nogle bundkort tager så PCI hastighed udfra dette Mhz)
    Volt på mit bundkort kan for DRAM indstilles til NORMAL eller HIGH se om du kan finde en tilsvarende indstilling i bios ellers er der måske en AUTO indstilling du skal sætte til MANUEL for at kunne indstille volt.

  • Jeg kan ikke stille på voltene, det er inde under jumperfree config jeg kan overclocke(Der er Auto, OC Profile(5, 10, 15, 20, 30%) og så manuel hvor jeg kan indstille (PCI-E Freq, DRAM, CPU Freq) voltene kan jeg ikke komme i nærheden af